رسانه اینترنتی فانیلی

ویژگی عجیب افراد باهوش!

افراد تیزهوش ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند که ممکن است گاهی به علت این ویژگی‌ها تنبل شناخته شوند!

ویژگی افراد باهوش شما را غافلگیر می‌کند چرا که در عین عجیب بودن بسیاری از کسانی که این ویژگی‌ها را دارند معمولا به عنوان افراد تنبل و عادی شناحته می‌شوند. اما واقعیت این است که تنبلی ارتباطی با کم هوش بودن ندارد و از طرفی ویژگی افراد باهوش به قدری ظریف است که باید در شناسایی آن‌ها دقت کنید. در ادامه به نشانه‌هایی از افراد باهوش خواهیم پرداخت که برای شما جالب و عجیب خواهد بود. با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید تا ویژگی افراد باهوش را بدانید.

فرزند اول خانواده هستید

پژوهشگران طی تحقیقات زیادی که انجام داده‌اند متوجه شده‌اند که بچه‌های اول خانواده از هوش بالایی برخوردار هستند. فرزندان اول معمولا IQ بالاتری به نسبت بقیه خواهر و برداران خود دارند. آیکیو بالا یک ویژگی افراد باهوش است. یکی از علت‌هایی که موجب این مسئله می‌شود، علاوه بر عوامل ژنتیکی و ارثی، این است که فرزندان اول خانواده مسئولیت‌های بیشتری دارند. اکثر آن‌ها باید به خواهر و برادران کوچک خود نیز کمک کنند به همین علت آن‌ها مسئولیت پذیر هستند و بیشتر به حل مسائل می‌پردازند. یک ویژگی افراد باهوش مسئولیت پذیری و باز بودن ذهن آن‌ها نسبت به مسائل مختلف است.

ویژگی افراد باهوش این است که شب دیر می‌خوابند

اکثر افرادی که از هوش بالایی برخوردار هستند به علت اینکه توانایی‌های ذهنی و مغزی آنان از سایرین بیشتر است، زمان بدنی آنان نیز تفاوت دارد. به این معنی که آنان به علت هوش زیادشان تکامل بیشتری دارند و ساعت بدنشان متفاوت است. اما به هر حال سعی کنید شب‌ها حداقل بین 6 تا 8 ساعت خواب مفید داشته باشید. مغز انسان برایش باهوش یا کم هوش بودن شما تفاوتی ندارد و به هر حال به یک میزان خواب و استراحت برای پردازش اطلاعات نیاز دارد.

از تنهایی لذت می‌برند

اگر شما هم همیشه برای رفتن به مهمانی، قرار ملاقات و رویدادهای بزرگ دچار مشکل می‌شوید و ترجیح می‌دهید که در تنهایی خود خلوت کنید و به کارهای شخصی خود برسید، شما باهوش هستید! پژوهشگران تحقیقات بسیاری را در زمینه لذت از تنهایی افراد باهوش کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که باهوش هستند، علاقه دارند تنها باشند و در آن زمان به انجام کارهای شخصی خود برسند. افراد باهوش قادر به این هستند که حتی یک ماه را در تنهایی بدون هیچ مشکلی بگذرانند. این افراد می‌توانند در طول تنهایی، خود را سرگرم کنند. در واقع شلوغی و جمعیت زیاد این افراد را کلافه می‌کند.

مادر خود را عصبی می‌کنند

نتایج این تحقیقات شما را شگفت زده خواهد کرد اما این یک واقعیت است که پژوهشگران به تازگی به آن دست پیدا کرده‌اند. مادرانی که در دوران بارداری حالت تهوع و استفراغ داشته‌اند فرزندان باهوش‌تری از سایر مادران داشتند و در واقع این یک ویژگی افراد باهوش است. دلیل این اتفاق عجیب این است که مادرانی که در دوره بارداری وقتی حالت تهوع و استفراغ دارند، در واقع هورمون‌های بالاتری از بارداری را ترشح می‌کنند. این هورمون که پرولاکتین نام دارد، برای باهوش شدن کودک بسیار مفید است. در واقع این هورمون برای بهتر رشد کردن مغز کودک مفید است.

از کلمات مناسبی استفاده نمی‌کنند

افراد باهوش به علت اینکه دایره واژگان بسیار زیاد و پرباری دارند نمی‌توانند از این ذخیره واژگانی به خوبی استفاده کنند و در مواقع حرف زدن یا پیام دادم ممکن است کلماتی را استفاده کنند که زیاد مناسب آن موقعیت نیست.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.