رسانه اینترنتی فانیلی

بام ایران را بیشتر بشناسید!

اگر می‌خواهید به مرتفع‌ترین نقطه ایران سفر کنید، این مطلب را از دست ندهید.

بام ایران کجاست؟ فلات ایران یکی از کوهستانی و مرتفع‌ترین مناطق ایران است که در قسمت جنوبی آن واقع شده است. این منطقه به علت موقعیت جغرافیایی خاصی که داشته بسیار مورد حمله قرار می‌گرفت. قدمت تاریخی این منطقه آنقدر دور ودراز است که حتی به قبل از میلاد حضرت مسیح باز می‌گردد. شهرکرد به بام ایران شهرت دارد. با مجله اینترنتی فانیلی همراه شوید تا با شهرکرد، مرتفع‌ترین استان ایران آشنا شوید.

بام ایران کجاست؟

شهرکرد که این لقب را از آن خود کرده است، ارتفاعی 2060 متری از دریا دارد. شهر کرد در استان چهارمحال بختیاری واقع شده است و در واقع مرکز آن شهر می‌باشد. این استان حدودا 800 منطقه گردشگری، تارخی و زیبا را دارد که هر ساله مسافران و گردشگردان داخلی و همچنین تورست‌های خارجی زیادی را به خود اختصاص داده است. شهر کرد از محبوبیت خاصی بین گردشگران برخوردار است. این شهر زیبا فرهنگ‌های مختلفی را در خود جای داده است. مردم این شهر به زبان‌های لری بختیار، ترکی و فارسی صحبت می‌کنند. تنوع فرهگی و لباس و آداب و رسوم مختلفی که  در این شهر به چشم می‌خورد، جذابیت زیادی دارد.

صنایع دستی بام ایران چیست؟

شهرکرد صنایع دستی غنی و زیادی دارد. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به جاجیم، گلیم، نمد و کلاه اشاره کرد. این شهر گیاهان دارویی پر خاصیتی دارد. از سوقاتی‌های این شهر می‌توان به بادام، گز بلداجی و قره‌قروت اشاره کرد. عسل‌های کوهستانی طبیعی شهرکرد را از دست ندهید. کباب بختیاری که در تمام کشور  ایران شهرت خاصی دارد. در سفر به این شهر حتما این کباب را میل کنید. از دیگر غذاهای لذیذ این این شهر می‌توان به آبگوشت، دم پختک، آش‌دوغ و کله‌جوش اشاره کرد که همگی خوشمزه و پر از خاصیت هستند.

مناطق دیدنی بام ایران

یکی از مناطقی ک دیدن آن برای شما ضرورت دارد، قلعه‌های تاریخی بسیار زیادی است که در این شهر وجود دارد. شما با دیدن این قلعه‌ها وارد تاریخ خواهید شد. از دیگر مناطق دیدنی شهر کرد می‌توان به مسجد جامع، مسجد خان، حمام‌ خان، مسجد اتابکان، سقاخانه ارباب میرزا، پل تاریخی زمان خان، مجموعه موزه چالشتر و موزه باستان‌شناسی اشاره کرد.پارک جنگلی تهلیجان و ملت در جوار شهرکرد است. پیست اسکی چلگرد، پارک ملی تنگه صیاد، آبشار زردلیمه، آبشار آتشگاه لردکان، غار یخی چما، کمربند سبز زاینده‌رود و چشمه دیمه کوهرنگ از مناطق طبیعی و زیبای این شهر به شمار می‌آیند.

دره عشق بام ایران

دره عشق یکی از زیباترین و مشهورترین جاذه‌های گردشگی شهر کرد است. اگر به تازگی ازدواج کردید و به دنبال یک جای زیبا و عاشقانه برای ماه عسل خود هستید، دره عشق را از دست ندهید. این دره شامل تمامی زیبایی‌های طبیعت است. شما با سفر به آنجا آبشارهای زیبا، چشمه، کوهستان و جنگلی پر از درخت بلوط را خواهید دید.

مسجد اتابکان شهرکرد

این مسجد جزو یکی از قدیمی‌ترین مساجد کشور ایران است که حدد 800 سال قدمت دارد. این مسجد چندین بار از بین رفته و سپس مرمت شده است. مسجد اتابکان در دوره حکومت اتبک ساخته شده است.

پارک ملی تنگه صیاد در شهرکرد

این پارک ملی حیوانات زیبا و نادر زیادی را در خود جای داده است. البته این پارک با شهرکرد کمی فاصله دارد. وسعت این پارک ملی بسیار زیاد است. این پارک به علت اینکه پناهگاه حیوانات زیادی است، یک منطقه کاملا محافظت شد است. از حیواناتی که در این منطقه زندگی می‌کنند می‌توان به کل بز، پلنگ، قوچ و میش اشاره کرد. این پارک در فصل گرما و تابستان بسیار دیدنی است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.