رسانه اینترنتی فانیلی

با نگهداری سانسوریا در آب شاهد رشد عجیبی باشید!

اگر دوست دارید گلدان‌های متفاوتی داشته باشید، می‌توانید با رعایت چند نکته سانسوریا را در آب نگهداری کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

معمولا بسیاری از ما می‌دانیم که گل سانسوریا جزو آن دسته از گل های آپارتمانی به شمار می‌آید که در برابر کم آبی بسیار مقاوم است؛ به عبارت دیگر در دسته گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار دارد؛ در نتیجه آبیاری بیش از اندازه و غیر اصولی می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه و خراب شدن گیاه شود؛ به همین دلیل شاید برای بسیاری از افراد نگهداری سانسوریا ابلق در آب، عجیب باشد و از خود بپرسند که تکثیر سانسوریا در آب بهتر است یا خاک؟ به همین منظور در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی قصد داریم روش نگهداری انواع سانسوریا در آب را به شما آموزش دهیم تا از زیبایی این گیاه بیشتر لذت ببرید.

روش نگهداری و تکثیر گل سانسوریا در آب

برای نگهداری گیاه سانسوریا در آب می‌شود به دو روش قلمه‌زدن و یا پاجوش استفاده کنید؛ در نتیجه اگر می‌بینید که تکثیر سانسوریا شما در خاک رشد خوبی ندارد، آن را از خاک خارج کرده و درون آب قرار دهید؛ اما برای نگهداری این گیاه در آب حتما لازم است به چند نکته مهم که در ادامه گفته می‌شود توجه داشته باشید.

نور مورد نیاز برای رشد انفجاری سانسوریا

نور در رشد انفجاری سانسوریا نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند سلامت برگ‌ها را تضمین کند؛ به همین دلیل اگر می‌خواهید گیاه شادابی داشته باشید، بهتر است آن را در مکانی تاریک و کم نور قرار ندهید؛ بهترین مکان برای قرار دادن گیاه سانسوریا، پنجره روبه شرق است که در طول روز 2 الی 3 ساعت نور را دریافت می‌کند.

آب مورد نیاز

با توجه به اینکه گیاه در آب نگهداری می‌شود، در نتیجه کیفیت آبی که استفاده می‌کنید بسیار مهم است؛ آبی که استفاده می‌شود باید بدون کلر و املاح اضافی باشد؛ به همین منظور بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید؛ در صورتی که از آب لوله‌کشی برای آبیاری سانسوریا استفاده می‌کنید، بهتر است آب را به مدت 24 ساعت در ظرفی نگه دارید و بعد از آن برای گیاه استفاده کنید. لازم به ذکر است که آب گلدان را باید هر هفته تعویض کنید.

دمای مورد نیاز برای رشد گل سانسوریا

بهترین دما برای رشد گل سانسوریا 10 تا 35 درجه سانتی‌گراد است؛ در صورتی که دما از این مقدار بالاتر و یا پایین‌تر بیاید، گیاه دچار شک شده و از بین می‌رود.

کود مورد نیاز

به طور کلی گیاهی که در آب زندگی می‌کند رشد کندتری دارد؛ به همین دلیل برای آنکه گل سانسوریا شما مواد مغذی را به طور کامل دریافت کنید، لازم است که با کود مناسب تغذیه شود؛ کودی که برای این روش نگهداری گیاه استفاده می‌شود متفاوت است که می‌توانید آن را از گل‌فروشی تهیه کرده و استفاده کنید.

نکات مهم نگهداری گل سانسوریا در آب

  • ظرفی که برای نگهداری گل استفاده می‎‌کنید باید به طور مداوم شسته شود تا از ورود قارچ و عوامل بیماری‌زا جلوگیری شود.
  • برای آبیاری گیاه اجازه دهید که آب به دمای محیط برسد و از آب سرد یا گرم استفاده نکنید.
  • برای آنکه سلامت گیاه تضمین شود، بهتر است دو ما یک بار از قارچ‌کش برای گیاه استفاده کنید.
  • اگر از گلدان گیاه بوی نامطبوع استشمام کردید، این نشانه می‌تواند زنگ خطر خرابی ریشه باشد که لازم است گیاه را از گلدان خارج کرده، ریشه‌ها را بشویید و بعد از استفاده از قارچ‌کش آن را ظرف قرار دهید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.