رسانه اینترنتی فانیلی

با گردشگری سیاه آشنا شوید!

از نظر برخی افراد گردشگری سیاه خیلی هیجان انگیز است و جالب است به شما بگوییم این مکان‌ها در ایران نیز بسیار وجود دارد.

انسان‌ها همیشه در پی یافتن مناطق زیبا و دیدنی برای گشت و گزار و گردشگری هستند. گردشگری این فرصت را به شما می‌دهد تا روحیه خود را بهتر کنید و با حالی خوش برای روزهای کاری و پر مشغله آماده شوید؛ اما نکته ای وجود دارد.

این که تاکنون هیچ انگیزه خاصی برای سفر تعریف نشده است. اما در صنعت گردشگری انگیزه نو پایی به وجود آمده که آن را گردشگری مرگ، گردشگری سیاه در جهان یا دارک توریسم می‌نامند. «مرگ» عجیب ترین عنوان برای انگیزه سفر است. این طور نیست؟

این روزها گردشگرانی را می‌بینید که برای دیدن مکان هایی که به مرگ، بلایای طبیعی و… گرفتار شده باشند و یا به نوعی به آن مرتبط هستند، سفر کرده و با شادمانی و هیجان از آنجا دیدن می‌کنند. با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید تا با گردشگری سیاه در جهان آشنا شوید.

گردشگری سیاه در جهان چیست؟

در بیان ساده گردشگری سیاه در جهان، یکی از انواع گردشگری است. گردشگران برای بازدید از شهرها و مناطقی که گرفتار مصیبت شده‌اند می‌روند. مناطقی که بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، سونامی، در آن جا رخ داده. نقاطی که جنگ، قتل، مرگ های بی شمار و کشتار جمعی در آن ها اتفاق افتاده است؛ در نهایت مکان‌ هایی که به تسخیر ارواح در آمده و به دلایل کاملاً غیر طبیعی، حس ترس و هیجان گردشگران را بر می‌انگیزد، در رده گردشگری دارک قرار می‌گیرند.

مکان‌های متروک گردشگری سیاه در جهان

در این نوع صنعت گردشگری از مکان‌ها و شهرهای تاریخی که نامشان با مرگ، ترس و اتفاق‌ های رمز‌آلود عجین شده باشد دیدن می‌شود و تورهای بسیار گران قیمتی در این مکان ها برپا شده است که نقطه مشترک تمام این مکان ها مرگ است. اتفاقی ناشناخته که خیلی از این گردشگران معنا و چگونگی آن را نمی‌دانند، اما سفر به جاهایی که مرگ به‌ هر طریقی جان انسان‌ ها یا حیوانات را تهدید کند و یا حتی گرفته باشد، برای آن‌ ها جذاب و هیجان انگیز است. این گردشگران، به راحتی سفر به ساحل‌ و جنگل‌ و هر نقطه زیبا را رها می‌کنند و به نقاط ترسناک و هراس برانگیز می‌روند.

البته از نظر این افراد دارک توریسم یا گردشگـری سیاه در جهان اتفاقاً خیلی هیجان انگیز تر از انواع گردشگری است؛ زیرا هیجان زیادی را در آنان برمی‌انگیزد. جالب است به شما بگوییم در ایران هم شهر های زیادی وجود دارد که خیلی ها برای گردشـگری دارک به آنجا می‌روند. جاذبه‌ های دیدنی آمیخته با ترس و وحشت مانند قلعه آدم خوار اردبیل، تالاب ارواح نوشهر یا قبرستان جن چابهار از آن دسته از مکان‌های گردشـگری هستند.

گردشـگری سیاه در تهران

تقریبا در تمامی شهرهای ایران مکان‌هایی برای گردشگری دارک وجود دارد. اکثر این مکان‌های گردشگری دارک، مناطق طبیعی هستند و بلایای طبیعی دردناکی در آن‌ها اتفاق افتاده است.

  • موزه عبرت تهران

این موزه که قبلا زندان بوده است، ترسناک‌ترین موزه در کشور ایران است. هدف از بنا نهادن این موزه این است که افراد از ظلم عبرت بگیرند. این زندان توسط رضاشاه ساخته شده است. اکثر کسانی که به این زندان می‌رفتند، زندانی‌های سیاسی بودند. معماری این زندان بسیار خاص است. راهرئوهای این زندان به نحوی ساخته شده که اجازه فرار را به هیچکس نمی‌داد.

  • کوه‌ خلج در مشهد

در شمال استان مشهد یک روستایی کوچک به نام مغان قرار دارد. در زمان غروب و پس از ناپدید شدن آفتاب، درست هنگامی که تاریکی همه جا را در بر می‌گیرد، صدای ناله، گریه و فریاد از این کوه به گوش می‌رسد. به همین علت این روستا بسیاری از سکنه خود را از دست داده است. اهالی روستا اعتقاد داشتند که موجودات ماورا طبیعی در این کوه زندگی می‌کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.