رسانه اینترنتی فانیلی

۳ روش کاربردی و آسان برای قرینه‌سازی ابرو در خانه

ابروها در زیبایی صورت تأثیر بسیاری دارند و تقارن ابروها نسبت به یکدیگر هم می‌تواند در جذاب‌تر دیده‌شدن چشم‌ها و زیبایی صورت تأثیر بسیاری داشته باشد. امروزه روش‌های بسیار متنوع و پرطرف‌داری مانند میکروبلیدینگ و هاشور ابرو برای ترمیم و قرینه‌سازی ابروها در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی انجام می‌شود اما قرینه‌سازی ابروها در خانه هم با استفاده از چندین ابزار ساده قابل ‌انجام است. در این مطلب قصد داریم سه روش کاربردی و مفید جهت قرینه‌سازی ابرو در خانه را برایتان معرفی کنیم؛ همراه مجله اینترنتی فانیلی باشید.

برای قرینه‌سازی ابرو چه روش‌هایی وجود دارد؟

اولین نکته‌ای که در خصوص قرینه‌سازی ابرو باید به خاطر داشته باشید این است که دو ابروی چپ و راست هیچ‌گاه کاملاً شبیه یکدیگر نیستند با این وجود هر چه ابروها با یکدیگر متقارن‌تر باشند صورت جذاب‌تر خواهد بود. اگر ابروهایتان با یکدیگر قرینه نیستند برای متقارن‌سازی آن‌ها با یکدیگر روش‌های مختلفی در اختیار دارید؛ روش‌هایی مانند هاشور ابرو و میکروبلیدینیگ، لیفت ابرو، قرینه‌سازی ابرو با بوتاکس و قرینه‌سازی از طریق لیفت صورت با نخ.

قرینه‌سازی ابرو در خانه هم می‌تواند با استفاده از ابزارهایی همچون خط کش ژله‌ای یا چسبی، دیوایدر و حتی یک نخ ساده به همراه مداد یا ماژیک برای کشیدن خطوط و علامت‌زدن نقاط روی ابرو صورت بگیرد. البته باید در نظر داشته باشید که برای قرینه‌سازی ابرو در خانه بخش‌هایی از ابرو که باید پر شوند را نمی‌توانید به صورت دائمی پر کنید و پر کردن دائمی و طولانی‌مدت ابرو از طریق روش‌هایی مانند میکروبلدینیگ و فیبروز یا کاشت ابرو توسط آرایشگران ماهر یا متخصصان زیبایی صورت می‌گیرد.

آموزش قرینه‌سازی ابرو در خانه با خط کش چسبی و مداد کنته

قرینه‌سازی ابرو با خط‌کش

برای قرینه‌سازی ابرو با خط کش چسبی ابتدا باید وسط ابرویتان را پیدا کنید. برای پیداکردن وسط ابرو با استفاده از مداد کنته یا مداد سفید علامت‌زن خطی از وسط بینی تا وسط پیشانی‌تان بکشید. نقطه صفر خط کش ژله‌ای یا خط کش چسبی باید روی این خط قرار گیرد. حال می‌توانید قرینه‌سازی ابرو را شروع کنید. برای این که بتوانید بهتر قرینه‌سازی کنید فاصله وسط پیشانی تا تاج ابروی راست را مشخص کنید و دقیقاً معادل همان اندازه روی ابروی چپ علامت بزنید. سپس با استفاده از مداد، تاج ابرو و قسمت انتهایی ابرو را مشخص کنید. خط کش را روی تاج ابروی راست گذاشته و مطابق شکل یک خط مستقیم رسم کنید. حال خط کش را بالاتر از ابرو به صورت صاف روی پیشانی بچسبانید و فاصله بین تاج و بخش انتهایی ابرو را با مداد علامت‌گذاری کنید. حالا به صورت قرینه با همین خط اندازه‌گیری، تاج و بخش انتهایی ابروی چپ را هم را علامت‌گذاری کنید.

با استفاده از خطوط علامت‌گذاری شده مانند شکل می‌توانید کادر ابرویتان را با استفاده از مداد بکشید. حالا می‌توانید تاج ابرو را با توجه به خصوص کادر با قیچی ابرو کوتاه کنید، بخش‌های اضافی ابروها را با موچین یا تیغ ابرو تمیز کنید یا اگر بندانداختن بلدید زیر و بالای ابرویتان را بند بی‌اندازید. بخش‌های خالی را می‌توانید با مداد ابرو پر کنید تا ابروهایتان با یکدیگر قرینه شوند.

قریـنه‌سـازی ابرو با نخ در خانه

قرینه‌سازی ابرو با نخ

نخ ابزاری ساده اما کاربردی برای قرینه‌سازی ابرو در خانه است؛ برای این کار به حدود ۳۰ سانتی‌متر نخ احتیاج دارید. پیش از شروع کار می‌توانید با مداد روی نخ بکشید تا بتوانید از نخ برای علامت‌زدن نقاط مورد نیاز جهت قرینه‌سازی ابروها استفاده کنید. ابتدا نخ را از وسط بینی تا وسط پیشانی گرفته و وسط ابروها را مشخص ‌کنید. از کناره پره‌های بینی با استفاده از نخ دو خط راست طبق شکل روی صورت رسم کنید تا محل شروع کادر ابرو مشخص شود. بهتر است با استفاده از خط کش فاصله این دو خط را به شکلی تنظیم کنید که نسبت به خط وسط فاصله یکسان داشته باشند.

خط بعدی به صورت اریب است و از گوشه‌ی بینی آغاز می‌شود و با عبور از گوشه‌ی چشم به خط انتهایی ابرو می‌رسد. خط بعدی هم به صورت اریب است و از گوشه‌ی پره بینی مطابق شکل آغاز می‌شود و پس از عبور از مردمک چشم قوس  ابرو را مشخص می‌کند. این دو خط برای ابروهای چپ و راست باید متقارن با یکدیگر باشند. حالا می‌توانید با استفاده از چند خط موازی روی پیشانی، بالا پایین تاج ابرو در قسمت شروع ابروها و بالاترین بخش قوس ابرو را طبق تصاویر به یکدیگر وصل کنید. حالا می‌توانید با استفاده از نخ کادر و قالب ابروها را مشخص کنید، بخش‌های اضافی ابرو را با استفاده از موچین، تیغ یا بند پاک‌سازی کنید و بخش‌هایی خالی را با مداد ابرو پر کنید.

آموزش قریـنه‌سـازی ابـرو با دیوایدر

قرینه‌سازی ابرو با دیوایدر

دیوایدر ابرو یکی از تخصصی‌ترین ابزار قرینه‌سازی ابرو است که بیشتر توسط آرایشگران یا متخصصین میکروبلیدینگ در آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما طرز کار با آن سخت نیست و برای قرینه‌سازی ابرو در خانه هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. دیوایدر از چند میله تخت فلزی یا پلاستیکی تشکیل شده است که در قسمت انتهایی به یکدیگر وصل شده‌اند و برای اندازه‌گیری بخش‌های مختلف ابرو می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از دیوایدر می‌توانید خط وسط ابروهایتان را مشخص کنید و پس از آن فاصله قوس ابرو تا بخش ابتدایی و انتهایی ابروی راست را اندازه‌گیری کنید و همین اندازه‌ها را برای ابروی چپ علامت‌گذاری کنید. حال می‌توانید با رسم خطوط موازی، بخش بالایی، میانی و پایینی ابروها را به یکدیگر وصل کنید. در مرحله بعدی می‌توانید با استفاده از مداد یا ماژیک علامت زن کادر و قالب ابروها را مشخص کرده، بخش‌های اضافی را پاک‌سازی کنید و بخش‌های خالی را با مداد پرکنید.

و در پایان؛ چند نکته

  • برای این که چشم‌های زیباتر و چهره جذاب‌تری داشته باشید فرم ابروهایتان را متناسب با فرم چهره‌تان انتخاب کنید.
  • دور ابروهایتان را با مداد نکشید چرا که این روش آرایشی جزو متدهای آرایشی ازمدافتاده محسوب می‌شود؛ برای این که ابروهای زیباتری داشته باشید سعی کنید تنها نقاط خالی که احتیاج به پر کردن دارند را با مداد یا سایه ابرو پر کنید.
  • قرینه‌سازی ابرو در کسانی که با مشکل ریز ابرو مواجه‌اند دشوارتر است؛ اگر ابروهایتان می‌ریزد از سرم تقویت ابرو استفاده کنید یا با استفاده از موادی مانند سیر، روغن بادام یا روغن‌کرچک موهای ابرو را تقویت کنید.
  • برای پر کردن بخش‌های خالی ابرو به جای مداد ابرو از بادام‌سوخته هم می‌توانید استفاده کنید. با این کار هم بخش‌های خالی ابروها تیره‌تر می‌شوند و هم مواد مغذی موجود در بادام‌سوخته از طریق فولیکول‌ها جذب ابرو می‌شود و آن را تقویت می‌کند.
  • بار دیگر بر این نکته تأکید می‌کنیم که ابروها نباید دقیقاً شبیه یکدیگر باشند؛ اگر بخواهید ابروهایتان عیناً شبیه یکدیگر باشند در نهایت ابروهایی بسیار نازک خواهید داشت.
  • هنگام اصلاح و قرینه‌سازی ابرو در خانه اگر مکان قوس ابرویتان را اشتباه انتخاب کنید، می‌تواند به‌طورجدی ظاهر شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. برای پیداکردن اینکه قوس ابرویتان باید کجا باشد، مداد را از روی پل بینی‌تان تا عنبیه‌ی چشمتان قرار دهید.
  • برای تمیزکردن زیر ابرو می‌توانید از آینه‌های آرایشی با امکان بزرگ‌نمایی استفاده کنید تا بتوانید ابروها را بهتر اصلاح کنید.
  •  ابروها را پس از استحمام بردارید چرا که گرما و رطوبت سبب می‌شوند موهای ابرو راحت‌تر جدا شوند.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.