رسانه اینترنتی فانیلی

نکات مهم در روتین پوستی ضد آلرژی مخصوص فصل بهار

اگر پوست شما هم حساس است و در فصل بهار درگیر حساسیت فصلی می‌شوید، حتما می‌دانید که روتین پوستی معمولی می‌توند باعث ایجاد احساس خارش، سوزش، قرمزی و حتی خشک شدن پوست شود. آب‌های سخت و همراه با املاح هم می‌توانند این تحریک‌پذیری را تشدید کنند. اغلب تمیزکننده‌ها علاوه بر پاک کردن کثیفی و آلودگی از پوست شما، چربی‌های طبیعی را هم از بین می‌برد. اینطور که به نظر می‌رسد شما باید از یک روتین پوستی ضد آلرژی در فصل‌های بهار و پاییز استفاده کنید تا با این مشکلات پوستی درگیر نشوید.

در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی قرار است کامل‌ترین روتین پوستی ضد آلرژی را به شما معرفی کنیم تا به راحتی پوست خود را تمیز کنید، بدون اینکه با مشکلات پوستی درگیر شوید.

    نکات مهم در روتین پوستی ضد آلرژی

    آلودگی‌هایی که در طول روز به پوست شما می‌چسبند باید به روشی ملایم اما عمیق از روی پوست جدا شوند. استفاده از یک اسکرابر معمولی، برس زبر پاکسازی و شست‌وشو با آب داغ می‌تواند پوست شما را تحریک کند. پس به جای روش معمول از یک فوم یا ژل پاک‌کننده‌ی صورت ملایم و مخصوص پوست‌های حساس برای شست‌وشو استفاده کنید، صورت را با آب خنک آبکشی کنید و با یک حوله‌ی نرم صورت‌تان را خشک کنید. برای خشک کردن هم نباید حوله را روی صورت بکشید، خیلی آرام آن را روی قسمت‌های مختلف صورت فشار دهید تا رطوبت را به خود جذب کند.

    گزینه‌ی دیگری که برای پاکسازی در روتین پوستی ضد آلرژی وجود دارد پاک‌کننده‌هایی است که نیازی به آبکشی ندارند. میسلارواترها نیاز به آبکشی ندارند و اگر از مدل مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید می‌توانید مطمئن باشید که بدون از بین رفتن چربی پوست، تمام آلودگی‌ها پاک می‌شوند. همچنین ریسک تماس آب سنگین با پوست صورت خود را هم از بین می‌برید. فقط نباید فراموش کنید که حتما از یک محصول مناسب برای پوست‌های حساس استفاده کنید.

      دستورالعمل روتین پوستی ضد آلرژی و روتین مراقبتی پوست حساس

      مراقبت از پوست حساس و مستعد آلرژی

      این روتین پوستی برای پاکسازی پوست و حذف آلودگی‌هایی که در طول روز به پوست می‌چسبند مناسب است. پس لازم است در روزهایی هم که آرایش نمی‌کنید این روتین را دنبال کنید تا پوستی سالم و دور از مشکلات آلرژی داشته باشید. صبح‌ها و عصرها این روتین ۳ مرحله‌ای را انجام دهید و از سلامت پوست خود لذت ببرید. این نکته را هم فراموش نکنید که این روش به عنوان روتین مراقبت از پوست خشک و حساس هم کاربرد دارد.

        ۱. پوست را تمیز کنید

        برای از بین بردن آلودگی‌ها از یک میسلارواتر مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی حساس است می‌توانید شیر پاک‌کن را جایگزین میسلارواتر کنید. تمام قسمت‌های صورت را با پنبه‌ی آغشته به یکی از این مواد به آرامی پاک کنید.

        ۲. رطوبت رسانی کنید

        همانطور که اشاره کردیم آب شیر ممکن است حاوی سنگینی و سختی‌هایی باشد که به پوست شما آسیب می‌رساند. یک اسپری آب مخصوص آبرسانی به صورت بخرید و در این مرحله روی صورتتان بپاشید. این محصول معمولا همراه با تسکین‌دهنده و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند پوست صورت شما را آرام کند. اسپری را از دور و به صورت گسترده روی صورت خود بزنید.

          ۳. از پوست خود در برابر عوامل آلرژی‌زا مراقبت کنید

          حالا یک کرم مرطوب‌کننده و آبرسان قوی روی پوست خود بزنید تا مسیر ورود آلرژن‌ها به پوست را مسدود کند. حتما یک کرم مناسب برای پوست‌های حساس را انتخاب کنید تا پوست شما تحریک نشود.

          با دوستان خود به اشتراک بگذارید

          تازه ترین مطالب
          فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

          تازه ها

          رویدادهای ویژه

          به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.