رسانه اینترنتی فانیلی

معرفی چند کابینت مدرن جدید و شیک برای تغییر دکوراسیون!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپنده نامیده مخی‌شود؛ به همین دلیل است که چیدمان و طراحی آن بسیار مهم است؛ چرا که می‌تواند روی طراحی تمام قسمت‌های خانه تاثیر بگذارد؛ در این میان برای دیزاین آشپزخانه انتخاب کابینت بسیار تاثیرگذار است؛ از این روی در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی تصمیم گرفتیم چند مدل کابینت مدرن جدید که بسیار پرطرفدار است را به شما معرفی کنیم تا بتوانید هنگام انتخاب راحت‌تر تصمیم بگیرید.

انواع کابینت مدرن جدید و شیک

یکی از دلایل مهمی که باعث شده تا درباره این مدل کابینت اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهیم، تنوع بالا و مناسب بودن قیمت کابینت در مقایسه با سبک‌های دیگر است؛ در ادامه انواع مدل کابینت مدرن را به شما معرفی خواهیم کرد.

کابینت مدرن های گلاس

این مدل کابینت آشپزخانه جزو آن دسته از کابینت‌هایی است که طرفداران بسیاری دارد؛ پوشش داخلی کابیبنت های گلاس از ام دی اف است و یکی از شناسه‌های بارز آن، براق بودن سطح کابینت است. روکش این مدل کابینت مدرن جدید در انواع مختلف روکش اکریلیک، روکش پلی گلاس و روکش هایگلاس در بازار موجود است که باتوجه به کیفیت، قیمت متفاوتی هم دارند؛ از مهم‌ترین مزایای کابینت های گلاس این است که به راحتی می‌توان از دو نوع رنگ در آن استفاده کرد.

کابینت مدرن فوق برجسته

کابینت‌های مدرن فوق برجسته به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برجستگی و عمق بیشتری نسبت به سایر کابینت‌ها دارند. این نوع کابینت‌ها به دلیل طراحی شیک، مدرن و جلوه‌ خاصی که به آشپزخانه می‌بخشند، بسیار محبوب هستند. آنچه که در ساخت این مدل کابیبنت مدرن جدید اهمیت دارد، استفاده از مواد اولیه با کیفیت است؛ لازم به ذکر است که توجه به نورپردازی در کابینت فوق برجسته نقش مهمی دارد. به گونه‌اغی که استفاده از نورپردازی زیر کابینت‌ها یا روشنایی‌های پنهان می‌تواند زیبایی کابینت را دو چندان کند.

کابینت مدرن دو رنگ

مسلما تا به حال آشپزخانه های زیادی را دیده اید که در آن ها از ترکیب دو رنگ متفاوت برای کابینت استفاده شده است، از نظر کارشناسان طراحی داخلی این کار یک روش عالی و کم هزینه نسبت به کابینت آشپزخانه کلاسیک و در عین حال اساسی برای تغییر دکوراسیون داخلی و تطبیق کابینت آشپزخانه با سایر المان های داخلی خانه است.

به عنوان مثال ست کردن رنگ کابینت با روکش مبلمان، میز تلویزیون و یا رنگ آمیزی دیوارها و کاغذ دیواری می‌تواند اساس دیزاین خانه شما را تشکیل دهد. کابینت دو رنگ معمولا در سبک کابینت آشپزخانه مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا در کابینت مدرن دورنگ، یکی از رنگ ها سفید یا کرم استخوانی انتخاب می‌شود. این نکته به جهت انعکاس مناسب ترِ نور در فضای آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود. و بیشتر مواقع این انتخاب اجتناب ناپذیر است اما برای انتخاب رنگ دوم باید به دیگر وسایل آشپزخانه نگاهی داشته باشید تا از نظر هارمونی رنگ ها و به کمک مشاوره با کارشناسان، بهترین انتخاب را انجام دهید.

کابینت مدرن ملامینه

سبک ترین روکش MDF روکش ملامینه می‌باشد. ملامینه ورقی است با مغز نئوپان که با روکش نازکی به نام ملامینه پوشانده شده است. این لایه نازک در کابینت ملامینه ضد آب و ضد خش است.

نقطه ضعف ملامینه حساسیت نئوپان به رطوبت است. لذا توصیه می‌شود در محل‌هایی که در معرض آب نیستند از ورق ملامینه استفاده شود مانند کمد دیواری های اتاق خواب، یا نقطه هایی از آشپزخانه که از سینک دورتر می‌باشد.

این سبک به اسم کابینت ام دی اف نیز شناخته می‌شود البته با کمی تفاوت. ورق‌های ام دی اف شبیه ملامینه هستند (ورقی با روکش ملامینه) اما با مغزی ای متفاوت. مغزی این ورق ها بجای نئوپان از جنس متریالی به نام ام دی اف می‌باشد که فشردگی بیشتری دارد. و دارای طرح و رنگ های فراوان است.

کابینت مدرن ایرانی

کابینت مدرن در انواع آشپزخانه ها قابل اجراست و سادگی در آن حرف اول را می زند. امروزه کابینت مدرن ایرانی دارای المان های ساده و شیکی است که از بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه ای با دکوراسیون مدرن می باشد. اکثر ایرانی ها علاقه مند به کابینت رنگ سفید هستند و دلیل این امر مزایایی است که این رنگ کابینت داد.

رنگ سفید برای کابینت مدرن ایرانی موجب می شود که آشپزخانه بزرگ تر و دلبازتر دیده شود و نشان از تمیزی دارد. یک کابینت مدرن ایرانی با کابینت درب شیشه ای که به آن کابینت ویترینی هم گفته می شود محل مناسبی برای قرار دادن دکوری های اصیل ایرانی مانند ظروف قدیمی می باشد. استقاده از دکوری بر روی جزیره و اپن آشپزخانه نیز در دکوراسیون آشپزخانه مدرن ایرانی کاربرد زیادی دارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.