رسانه اینترنتی فانیلی

سریع‌ترین راه برای درمان جوش در عید

با نزدیک شدن به عید نوروز اشتیاق افراد برای داشتن ظاهری آراسته بسیار بالاست. جوش زدن یکی از مشکلات رایجی است که افراد با آن مواجه می‌شوند و همواره دنبال راه حلی برای درمان آن هستند.

درمان جوش در عید شاید خواسته اکثر افرادی باشد که در این دوران به مهمانی‌ها و دیدوبازدید رفته و خوراکی‌های خوشمزه اما در عین حال عامل جوش را می‌خورند. ما در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی می‌خواهیم به شما چند راهکار عالی و در عین حال ساده برای درمان جوش را آموزش دهیم.

درمان جوش در عید نوروز

چند راهکار عالی را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

  • برای درمان جوش در عید پوست را به آرامی بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.
  • حالا تکه‌های یخ را در یک پارچه بپیچید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی جوش بمالید. ۱۰ دقیقه استراحت کنید و سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر یخ بزنید.
  • استفاده از درمان لکه‌ای که حاوی حداقل ۲٪ بنزوئیل پراکسید باشد.

درمان جوش در عید با روغن درخت چای 

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی بوده که یک راهکار عالی برای درمان جوش در عید است. این خواص ممکن است به درمان عفونت باکتریایی که باعث جوش می‌شود کمک کند.

نکته مهمی که باید بدانید آن است که روغن درخت چای نباید مستقیما روی پوست مالیده شود، زیرا می‌تواند اثر سوزش داشته باشد. شما برای این درمان باید پنج قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید.

روغن درخت چای رقیق شده را روی یک پنبه ریخته و آن را دو یا سه بار در روز روی جـوش بمالید. این کار را هر روز انجام دهید تا جای جوش کاملا از بین برود.

پودر زردچوبه برای درمان جوش صورت در نوروز

شاید جالب باشد بدانید که پودر زردچوبه دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی بوده و به همین جهت یک ماده عالی برای از بین بردن و درمان جـوش در عید است. زردچوبه با داشتن مواد طبیعی می‌تواند شما را به راحتی و در زمان کم از شر جـوش راحت کند.

می‌توانید پودر زردچوبه را مصرف کنید، از آن به صورت موضعی برای درمـان جای جـوش استفاده کنید یا هر دو.

برای استفاده موضعی، زردچوبه را با آب، زنجبیل یا هر دو مخلوط کنید تا خمیر درست شود. خمیر را حداقل دو بار در روز روی جـوش قرار دهید.

اگر نگران رنگ زرد آن هستید باید بگوییم نگران نباشید شما می‌توانید برای پاک کردن زردچوبه از مقداری شیر استفاده کنید. برای این کار تنها لازم است مقداری شیر را به پنبه زده و آن را به صورت خود بمالید.

 پماد آنتی بیوتیک بدون نسخه

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای درمان جـوش در عید استفاده از پماد آنتی بیوتیک بدون نسخه است، که بسیاری از آنها هم سریع و هم تسکین دهنده هستند.

حداقل دو بار در روز پماد آنتی بیوتیک را روی جـوش بمالید تا زمانی که جای جـوش از بین برود.

روغن کرچک برای درمان جـوش صورت در عید

روغن کرچک دارای ترکیبی به نام اسید ریسینولئیک است که یک ضدالتهاب طبیعی اما قوی است. این مواد همراه با خواص ضد باکتریایی قوی آن روغن کرچک را به یک درمـان طبیعی عالی برای درمان جـوش تبدیل می‌کند.

برای درمان جـوش در عید حداقل سه بار در روز مقدار کمی روغن کرچک را مستقیما روی جـوش بمالید تا زمانی که جـوش از بین برود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.