رسانه اینترنتی فانیلی

ویتامین هایی برای درمان افسردگی

مکمل‌های طبیعی، معجزه‌ای برای درمان افسردگی

اگر با افسردگی مزمن دست و پنجه نرم می‌کنید، احتمالاً می‌دانید که عوامل متعددی در بروز علائم شما نقش دارند. کمبود مواد مغذی ضروری یکی از این عوامل است که خوشبختانه با اصلاح رژیم غذایی، در کنار دارو و سایر روش‌های درمانی، قابل رفع است. در جلسات مشاوره درمان افسردگی، متخصصان بارها بر اهمیت بهبود عادت‌های غذایی تأکید می‌کنند. زیرا تغذیه سالم نه تنها به سلامت جسم، بلکه به سلامت روان نیز کمک می‌کند.

نکته قابل توجه این است که بدن از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در غذاهای کامل، به مراتب بیشتر از قرص‌ها و مکمل‌ها بهره می‌برد. به همین دلیل، رعایت یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از غذاهای تازه و جایگزینی غذاهای فرآوری شده با مواد مغذی، می‌تواند در ارتقای سلامت و حس شادابی شما مؤثر باشد.

در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی به بررسی نقش ویتامین‌ها و مواد مغذی مختلف در درمان افسردگی می‌پردازیم.

ویتامین ب کمپلکس: درمان افسردگی

ویتامین‌های گروه B نقشی حیاتی در سلامت روانی و عاطفی انسان ایفا می‌کنند. این ویتامین‌ها محلول در آب هستند و به دلیل عدم ذخیره در بدن، دریافت روزانه آنها از طریق رژیم غذایی ضروری است. عواملی مانند مصرف الکل، قندهای تصفیه شده، نیکوتین و کافئین می‌توانند سطح ویتامین‌های B را در بدن کاهش دهند. افراط در هر یک از این موارد، خطر کمبود ویتامین B را افزایش می‌دهد و به طور بالقوه در بروز علائم افسردگی نقش دارد.

به خاطر داشته باشید که مصرف مکمل‌های ویتامین B به تنهایی برای درمان افسردگی کافی نیست. حتماً برای دریافت راهنمایی و درمان مناسب با یک متخصص روانپزشک یا مشاور مشورت کنید.

امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 از جمله چربی‌های ضروری هستند که باید از طریق رژیم غذایی دریافت شوند. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که مکمل‌های امگا 3 می‌توانند در درمان افسردگی مؤثر باشند. گنجاندن منابع غنی از امگا 3 مانند ماهی‌های چرب، گردو، تخم کتان و روغن بذر کتان در رژیم غذایی، می‌تواند به ارتقای سلامت روانی و عاطفی شما کمک کند.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی حیاتی است که نقشی کلیدی در سلامت جسم و روان ایفا می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که کمبود منیزیم در افراد مبتلا به افسردگی شایع است و مکمل آن می‌تواند در بهبود علائم افسـردگی مؤثر باشد. منیزیم می‌تواند به تنظیم خلق و خو، کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب کمک کند که همگی در بهبود علائم افسردگی نقش دارند.

زینک یا روی

روی، یک ماده معدنی حیاتی با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی، نقشی مهمی در سلامت مغز ایفا می‌کند. کمبود این ماده مغذی، با افزایش خطر ابتلا به افسردگی و تشدید علائم آن مرتبط است. مطلعات نشان داده مصرف مکمل روی به طور قابل توجهی امتیاز علائم افسـردگی را در افراد مبتلا به این بیماری کاهش داد.

ویتامین D

ویتامین D، عنصری حیاتی برای بدن است که فواید بی‌شماری برای سلامتی به ارمغان می‌آورد. از جمله نقش‌های کلیدی این ویتامین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: جذب کلسیم، سلامت استخوان‌ها، رشد سلولی، عملکرد عصبی و تقویت سیستم ایمنی. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند در کنار داروهای ضدافسردگی، اثربخشی آنها را در درمان افسردگی افزایش دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.