رسانه اینترنتی فانیلی

جزایر قناری، طلایی‌ترین جزایر روی زمین

کمتر کسی در دنیا وجود دارد که نام جزایر قناری را نشنیده باشد. جزایری با مناظری خیال‌انگیز و رویایی که هرکسی را شیفته و مجذوب خود می‌کند. با ما در این مقاله همراه باشید.

جزایر قناری، یکی از اعجاب‌انگیزترین جزایر دنیا هستند که آفتاب داغ و سوزان، بر پهنه زیبای سواحل شنی این جزایر همچون الماسی نایاب همیشه در حال تابیدن است. رسانه اینترنتی فانیلی در این مقاله سفری جذاب به این جزایر زیبا داشته است، با ما همراه باشد.

جزایر قناری کجاست؟

تابه‌حال به این فکر کرده‌ای که جزایر قناری در کدام کشور است؟ این جزایر با آن همه شهرت و محبوبیت دقیقا در کجای دنیا قرار گرفته‌اند؟ این جزایر در واقع مجمع‌الجزایری مرکب از هفت جزیره هستند که بسیار نزدیک به سواحل مراکش، در پهنه وسیعی از اقیانوس اطلس قرار گرفته‌اند.

این جزایر یکی از هفده منطقه خودمختار اسپانیا هستند که شهر لاس پالماس به‌عنوان پایتخت آن‌ها شناخته می‌شود. علاوه بر هفت جزیره اصلی، تعدادی جزایر کوچک‌تر نیز در این مجمع‌الجزایر وجود دارد. این جزایر در کنار هم پلی بین چهار قاره آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا برقرار کرده‌اند.

این مجمع‌الجزایر، در جنوبی‌ترین نقطه اسپانیا واقع شده‌اند و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین مجمع‌الجزایر میک رونزی محسوب می‌شوند.

چرا این جزایر به قناری مشهور شده‌اند؟

وقتی نام جزایر قناری به میان می‌آید تصور بسیاری از مردم این است که احتمالا در این جزایر قناری‌های زیادی وجود دارد! باید بگوییم کاملا درست حدس زده‌اید. این پرنده زیبا و خوش آواز بومی این منطقه است و نام آن بر روی این جزایر جاودانه شده است.

سواحل جزایر قناری

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت این جزایر، سواحل آن‌هاست. سواحل این جزایر در لیست زیباترین سواحل دنیا قرار دارند. یکی از معروف‌ترین مقاصد آفتاب‌گیر زمستانی جهان با سواحل شنی و صخره‌ای شگفت، این مجمع‌الجزایر هستند. در هر کدام از این جزایر هفتگانه، تنوع بی‌مانندی از سواحل طلایی، سیاه‌وسفید وجود دارد. همچنین برکه‌های آبی کوچک به زیبایی سواحل آن‌ها افزوده است.

جالب است بدانید که بیش از 140 منطقه حفاظت شده در این جزایر وجود دارد. برخلاف تصور غالب مردم دنیا این جزایر فقط توریستی نیستند و مساحت بالایی از مناطقی با ویژگی‌های دیگر مانند مناطق بیابانی بی‌نظیر با خاک آتش‌فشانی را نیز شامل می‌شوند.

تفریحات جزایر قناری

در این مجمع‌الجزایر تفریحات زیادی وجود دارد؛ اما بدون شک اصلی‌ترین جاذبه آن‌ها که مردم را از سراسر دنیا به این نقطه زمین می‌کشاند، گرفتن حمام آفتاب در میان شن‌های داغ این سواحل است.

ورزش‌ها و تفریحات آبی مثل موج‌سواری و غواصی از دیگر تفریحات مهم این سواحل هستند. مناظر کوهستانی، جنگل‌ها و دشت‌های بسیار زیبای این جزایر هم این امکان را فراهم می‌کند که به تفریحات دیگری از جمله طبیعت‌گردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، سنگ‌نوردی و حتی غارنوردی بپردازید.

بهترین زمان سفر به این جزایر چه موقعی از سال است؟

هرچند آب‌وهوای این جزایر همیشه معتدل و مطلوب است، اما اروپاییان خود این جزایر را به‌عنوان مقصد گردشگری برای تعطیلات زمستانی‌شان انتخاب می‌کنند. در این فصل آب‌وهوای خوش و نسیم خنکی که در سواحل می‎‌وزد، پوست شما را نوازش کرده و روحیه‌تان را تازه‌تر می‌کند. هرچند در فصل بهار و پاییز تعطیلات و مسافرت آرام‌‎تری را در این مناطق تجربه خواهید کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.