رسانه اینترنتی فانیلی

مهم‌ترین سوالات خواستگاری که باید پرسیده شوند!

اگر در شرو ازدواج هستید این مطلب را حتما مطالعه فرمایید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

مهم‌ترین سوالات خواستگاری را باید برای یک ازدواج مناسب و پایدار بدانید. امروزه به علت اینکه در جوانان در شناخت هم دچار غفلت می‌شوند، برای ازدواج مشکلاتی به همراه خواهند داشت. ازدواج یک امری مهم است و باید برای اینکه یک ازدواج موفق داشت، شناخت خوبی از شخص مقابلتان داشته باشید. ازدواج بدون شناخت تنها باعث رنجش شما خواهد شد. برای دانستن مهم‌ترین سوالات خواستگاری با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید.

مهم‌ترین سوالات خواستگاری که باید بپرسید

سعی کنید در جواب به سوالات شخص مقابلتان کاملا صادقان جواب بدهبد و هیچ چیزی راپنهان نکنید. پنهان کاری موجب اختلاف خواهد شد. اگر جواب سوالات را نادیده بگیرید یا فکر کنید که بعدا خواستگرتان تغییر عقیده خواهد داد و آن اخلاق یا طرز فکر را کنار خواهر گذاشت، کاملا اشتباه است. معیاراهای خود را به درستی انتخاب کنید.

مهم‌ترین سوالات خواستگاری درباره شخصیت او

نظرش را درباره اینکه چرا قصد ازدواج دارد بپرسید. شاید قصد او از ازدواج صرفا رفع تکلیف است. اهداف او از تشکیل یک زندگی مشترک و ساختن یک خانواده چیست؟ از چه چیزهایی خوشش می‌آید؟ از چه چیزهایی بدش می‌آید؟ نقطه ضعف و قوتش چیست؟ درونگراست یا برونگرا؟ چقدر در مسائل استقلال دارد؟ چقدر نظر خانواده‌اش بر تصمیماتش اثر دارد؟ آینده ازدواجش با شما را چگونه می‌بیند؟ اطرافیانش او را چطور توصیف می‌کنند؟ بزرگترین ترسش چیست؟ تفریحاتش چیست؟ بیشتر گوش می‌دهد و شنونده است و یا بیشتر صحبت می‌کند؟

مهم‌ترین سوالات خواستگاری درباره فرزند

نظرش را درباره تربیت فرزند بپرسید. آیا دوست دارد که فرزندی به دنیا بیاورد؟ چند فرزند می‌خواهد؟ پدر یا مادر مستبدی خواهد بود؟ چند سال پس از ازدواج بچه می‌خواهد؟ جنسیت فرزند برایش اهمیت دارد؟ چقدر برای فرزندش وقت خواهد گذاشت؟ به نظر خودش تا چه حد پدر یا مادر خوبی خواهد شد؟ با مهدکودک موافق است؟ تا چه حد نظر والدینش درباره تربیت فرزند برایش مهم است؟ والد سرزنشگری خواهد شد؟ چقدر بافرزندش دوست خواهد بود؟ اگر ناخواسته بچه دار شوید چه واکنشی خواهد داشت؟

مهم‌ترین سوالات خواستگاری درباره دین

نماز می‌خواهند؟ تا چه حد به انجام وظایف و اعمال دینی خود می‌پردازد؟ در کارش حلال و حرام را رعایت می‌کند؟ پوشش چادر را رعایت می‌کند؟ در مورد غیرت چه نظری دارد؟ نظرش در مورد پوشش شما چیست؟ نظرش درباره دین و آزادی شما چیست؟ اگر خانم هستید، نظرش درباره کار کردن و یا ادامه تحصیل شما چیست؟ به برابری زن و مرد اعتقاد دارد؟

مهم‌ترین سوالات خواستگاری راجع به خانواده

آیا به خانواده خود وابسته است؟ آیا همه مسائل زندگی شخصیتان را به خانواده خود خواهد گفت؟ خانه را چطور مدریت خواهد کرد؟ با فامیل تا چه حدی ارتباط دارد؟ چقدر به مهمانی رفتن و مهمان دعوت کردن علاقه دارد؟ تصمیم نهایی را در زندگی چه کسی خواهد گرفت؟ چقدر دوست دارد که با خانواده شما وقت بگذراند؟ در صورت بروز مشکل، احترام خانواده شما را حفظ خواهد کرد؟ از شما انتظار دارد تا چه حد با خانواده او وقت بگذرانید؟

مهم‌ترین سوالات خواستگاری درباره مسائل مالی

درآمدش چقدر است؟ خسیس است؟ چقدر برای آینده سرمایه گذاری می‌کند؟ اهل پس انداز هست؟ از چه روشی برای سرمایه گذاری و پس انداز استفاده می‌کند؟ آیا می‌پذیرد همسرش شاغل باشد؟ نظرش درباره هدیه دادن چیست؟ برای مراسم عروسی چقدر هزینه می‌کند؟ چقدر برای مسافرت هزینه می‌کند؟ وام گرفته است؟ الویت بندی او برای حقوقش چیست؟ قسط و بدهکاری دارد؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.