رسانه اینترنتی فانیلی

دکوراسیون حصیری ؛ تلفیق مدرنیته و طبیعت

از دکوراسیون حصیری در هر فصل از سال که استفاده کنید، انگار نماد خنکی و نسیم تابستان را به خانه‎ی خود برده‎اید.

دکوراسیون حصیری ، انگار تلفیق مدرنیته و طبیعت است. حصیر را از الیاف طبیعی نظیر: برگ درخت نخل، نی‎های باتلاقی، ساقه‎ی برنج، کَنَف، سوف، گالی و درخت بید تهیه می‎کنند. بافت حصیر هم مانند بافت قالی، با دست انجام می‎شود. یکی از اجزای دکوراسیون ایرانی از قدیم تا امروز، حصیر بوده است. می‎گویند وسیله‎ای که از طبیعت ساخته شده باشد، نشاط و آسودگی خاطر و آرامش را به خانه ‎ها می‎برد که حصیر یکی از این نمونه های طبیعی است. مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید.

حصیر با داشتن جنس ارگانیک و سالم، برای جنس گهواره کودک نیز بسیار مناسب است.

ایرانی‎های کهن، از حصیر به صورت پرده استفاده می‎کردند. پرده‎های حصیری را پشت پنجره‎ها و درها آویزان کرده تا از ورود حشرات و نور خورشید جلوگیری کنند. در هوای گرم هم، با پاشیدن آب روی حصیر، هوای خنک طبیعی را به جای کولر، استفاده می‎کردند.

دکوراسیون حصیری در نمای ساختمان

از دکوراسیون حصیری می‎توان برای پوشاندن نرده‎های بالکن، سقف کاذب، انواع نورگیر، کرکره، تزئین فضا، بستن دور آلاچیق و به‎عنوان یک حفاظ متحرک و ثابت روی پنجره، لبه تراس و بام سبز استفاده کرد.

همچنین حصیر می‎تواند گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب کند و هوای پاک را عبور دهد.

دکوراسیون حصیری فضای داخلی

دکوراسیون حصیری فضایی دلپذیر برای شما به ارمغان می‎آورد. از دکوراسیون حصیری در هر فصل از سال که استفاده کنید، انگار نماد خنکی و نسیم تابستان را به خانه‎ی خود برده‎اید.

می‎توانید از حصیر در وسایل دکوری ساختمان استفاده کنید. به‎طور مثال، داخل حمام، شامپوها و حوله را  در سبدهای حصیری بگذارید.

از سبدهای حصیری برای نگهداری خشکبار در آشپزخانه می‎توانید استفاده کنید. جعبه‎های حصیری نیز مفیدند. از حصیر تزئینی برای دیوارها یا به جای فرش می‎توان استفاده کرد. مبل‎های حصیری، آویز حصیری و  گلدان حصیری، زیبایی خاصی به خانه‎ی شما هدیه می‎کنند.

با استفاده از سبدهای حصیری در اندازه‎های کوچک و بزرگ، دیوارهای خانه را طراحی کنید. به عنوان میزهای کوچک کنار مبل نیز این سبدها کاربرد دارد. حتی به‎جای  ظرف غذا هم می‎توانید از حصیر استفاده کنید.

این هنر زیبا و اصیل، از صنایع دستی سیستان و بلوچستان ایران عزیز مااست. همچنین در شهرهای شمالی و دیگر شهرهای ایران، این هنرنمایی انجام می‎شود. ایران یکی از شانزده کشور تولیدکننده حصیر است. کشورهای ژاپن، مکزیک و کره نیز در حصیربافی فعال هستند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.