رسانه اینترنتی فانیلی

درختانی که باعث مرگتان میشود!

درختان یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های خلقت هستند که تنها اکسیژن سیاره ما را فراهم می‌کنند؛ بلکه زیبایی این کره خاکی را هم فراهم می‌کنند. بااین‌حال برخی از درختان هرچند زیبا و جذاب ممکن است شما را به کام مرگ بکشانند.

مرگبارترین درختان جهان موجودات زنده‌ای هستند که انسان‌ها از آن‌ها برای ساخت سلاح‌های شیمیایی خطرناک استفاده می‌کنند! در زمین درختان عجیب و غریب بسیاری وجود دارد، از درختی که راه می‌رود تا درختی که شما را مجبور به خودکشی می‌کند! اگر دلتان می‌خواهد با این درختان عجیب و کشنده آشنا شوید، با مجله اینترنتی فانیلی همراه شوید.

درخت دینامیتی یکی از مرگبارترین درختان جهان

درخت سند باکس یا دینامیتی بومی جنگل‌های بارانی آمازون است که در مناطق شمالی و جنوبی آمریکا دیده می‌شود. خارهای نوک تیزی که در سرتاسر تنه این درخت دیده می‌شوند آن را به شهرت جهانی رسانده‌اند. از طرفی شیره این گیاه به‌قدری سمی است که برخورد اندکی از آن با پوست باعث بیماری‌های پوستی می‌شود. نکته جالب درباره درخت سند باکس این است که میوه‌های آن به‌محض رسیدن منفجر شده و با سرعت 240 کیلومتر در ساعت به همه‌جا پرتاب می‌شود.

خطرناک ترین درخت جهان مانچینل

لقب خطرناک ترین درخت جهان هم به این درخت تعلق گرفته که حتی نامش در گینس هم ثبت شده است. فقط کافی است میوه سیب مانند آن را گاز بزنید که به‌شدت دچار گلودرد، سوزش بسیار شدید در گلو، تورم گلو و حتی خفگی و مرگ شوید! جالب اینجاست که میوه‌های آن بسیار خوشمزه هستند و طعم آن‌ها شبیه آلوست. اسپانیایی‌ها به این گیاه لقب سیبچه مرگ را داده‌اند. بااین‌حال بدترین قسمت این درخت مرگبار شیره آن است که باعث ایجاد تاول‌های وحشتناک روی پوست می‌شود. بدتر از همه آتش روشن کردن با چوب این درخت ممکن باعث کوری دائم شما شود! سواحل فلوریدا، دریای کارائیب و نقاطی از آمریکای مرکزی مکان‌هایی برای رشد این درخت هستند. بومیان از شیره این درخت برای سمی کردن تیرهایشان استفاده می‌کردند. مانیچل واقعا یکی از ترسناک‌ترین و مرگبارترین درختان جهان است.

درخت شیپور فرشته ترسناک ترین درخت جهان

یکی دیگر از مرگبارترین درختان جهان درخت زیبایی است که با ظاهر فریبنده‌اش همه را گول می‌زند. درخت شیپور فرشته یک درخت زیباست که لمس، استنشاق یا هر خوردن هر قسمتی از آن به‌شدت مسموم کننده است. گل این گیاه یک پدیده عادی در طبیعت است؛ اما متاسفانه انسان‌ها در سال 2007 از آن یک سلاح مرگبار ساختند که تنفس کردن در هوای آن باعث گیجی و گوش‌به‌فرمان شدن افراد می‌شد.

درخت استریکنین یکی از مرگبارترین درختان جهان

استریکنین یک ماده بسیار سمی است که بر سیستم عضلانی و عصبی فرد اثر می‌گذارد. این درخت بومی هندوستان و جنوب شرقی آسیاست. از بین بردن آفت‌ها تا کشتن انسان‌ها کارهایی بوده که در طول تاریخ با استفاده از سم این گیاه انجام می‌دادند. خوردن دانه‌های درخت استریکنین باعث چشم‌درد، سرگیجه، گرفتگی عضلات و فلج می‌شود.

درخت خودکشی یکی از خطرناک ترین درختان جهان

یکی دیگر از مرگبارترین درختان جهان درخت خودکشی است که در هند و بخش‌هایی از آسیا یافت می‌شود. خیلی‌ها با خوردن میوه‌های آن دست به خودکشی می‌زنند. عجیب‌تر اینکه این درخت هیچ عطر و بوی خاصی ندارد و بسیاری از قاتل‌ها نیز با استفاده از برگ‌های آن در غذای مقتول استفاده می‌کنند! با این وجود این درخت آن‌قدر زیباست که خیلی‌ها از آن برای پرچین سازی منازلشان استفاده می‌کنند! سم موش و دفع کننده حشرات نیز از بذر این گیاه ساخته می‌شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.