رسانه اینترنتی فانیلی

استایل ماب وایف (Mob Wife) چیست؟ + آموزش میکاپ

استایل و آرایش زن مافیا یا ماب وایف که این روزها در حال ترند شدن در تمام شبکه‌های اجتماعی است، در واقع به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های پوشش دنیای مد شناخته می‌شود. اگر از آن دسته از افرادی هستید که هنوز استایل خود را پیدا نکرده‌اند و همواره به دنبال امتحان کردن استایل‌های جدید هستند، اصلا بد نیست که این سبک پوشش را هم دنبال کنید.

استایل و آرایش زن مافیا هم درست مانند هر نوع سبک پوشش دیگر، پس از گذشت چندین سال دوباره محبوبیت پیدا کرده است و البته یک سری قوانین و عناصر مهم دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند به خاص و کامل‌تر شدن ظاهر شما کمک کند. در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی، به معرفی استایل و آرایش زن مافیا یا ماب وایف و عناصر اصلی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

زیبایی‌شناسی زن مافیا یا ماب وایف چیست؟

سبک‌ پوشش شخصیت‌محور یکی از پدیده‌های نوظهوری است که اخیرا در برنامه‌هایی چون تیک‌ تاک و اینستاگرام محبوبیت پیدا کرده است و بررسی آن می‌تواند به درک بهتر ماهیت استایل و آرایش زن مافیا کمک کند. این موضوع را با یک نگاه کوتاه به ترند شدن استایل «اولد مانی» بررسی می‌کنیم. خوب است بدانید که، «اولد مانی» تنها یک سبک پوشش نیست و در واقع این اصطلاح به افرادی اطلاق می‌شود که گذشتگان‌شان در چند نسل گذشته جزو افراد بسیار ثروتمند جامعه به حساب می‌آمده‌اند. این یعنی استایل اولد مانی، یک سبک پوشش شخصیت‌محور است که در آن شما با دنبال کردن یک سری قوانین مشخص سعی می‌کنید شبیه به یک سری افراد خاص، در اینجا افراد ثروتمند، لباس بپوشید و آرایش کنید.

استایل و آرایش زن مافیا یا همان ماب وایف (Mob Wife) هم یکی از همین سبک‌های پوشش شخصیت‌محور است که در آن شما باید استایل و آرایشی شبیه به همسران اعضای مافیا و گانگستر‌ها داشته باشید. بسیاری از افراد متعقدند که دلیل جان گرفتن دوباره‌ی این سبک پوشش، تبلیغات گسترده‌ی کمپانی فیلم‌سازی HBO برای سالگرد بیست و پنج سالگی سریال محبوب «سوپرانوها» (The Sopranos) است.

با محبوبیت پیدا کردن این استایل و آرایش،‌ شما باید برای به روز کردن ظاهر خود با زیبایی‌شناسی «Clean Girl» که برای چندین سال بین عموم مردم طرفدار داشت، خداحافظی کنید. تمرکز اصلی استایل و آرایش زن مافیا بر نشان دادن قدرت و ثروت بی‌اندازه‌ی این افراد است و به همین دلیل باید در آن از اکسسوری‌های طلایی خیره‌کننده و لباس‌های متفاوتی چون کت‌های خز و چرم استفاده کنید. همچنین باید آرایشتان را به صورت کامل و مشخص و در عین حال به هم ریخته‌ای انجام دهید.

چگونه به سبک استایل زن مافیا داشته باشیم؟

سلبریتی‌هایی چون کندال جنر (Kendall Jenner) و ریحانا جزو اولین کسانی بودند که با امتحان کردن استایل مافیا باعث محبوبیت پیدا کردن آن در میان مردم عادی شدند. به طور خلاصه استایل زن مافیا در استفاده از آیتم‌های پوشیدنی زرق‌وبرق‌دار، جسورانه و اغراق‌آمیز خلاصه می‌شود و به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد با آن احساس راحتی نکنند. با این حال، با مطالعه‌ی این قسمت از مطلب شما می‌توانید به لیستی از همه‌ی آنچه که برای داشتن استایل زن مافیا نیاز دارید، دست پیدا کنید.

اکسسوری‌های طلایی و بزرگ

چه اکسسوری‌هایی برای استایل ماب وایف مناسب است؟

اکسسوری یکی از مهم‌ترین بخش‌های استایل زن مافیا است و شما برای داشتن این سبک پوشش باید از زیورآلات طلایی و جواهرات منحصر به فرد استفاده کنید. همانطور که گفته شد، یکی از اهداف اصلی این استایل نشان دادن ثروت بی‌‌حد و اندازه‌ای است که همسران زنان مافیا از راه‌های غیرقانونی به دسته آورده‌اند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، یک اکسسوری مناسب را با لباسی‌ که انتخاب کرده‌اید ست کنید تا ظاهرتان کامل شود.

کت‌های کوتاه و بلند خزدار

کت خزدار کوتاه و بلند برای استایل زن مافیا

زنان و اعضای مافیا از آیتم‌های پوشیدنی گران و لاکچری برای نشان دادن سبک زندگی مرفه خود استفاده می‌کنند و به همین دلیل در تمامی فیلم‌ها و حتی تصورات ما این افراد با لباس‌های متفاوتی چون کت خزدار ظاهر می‌شوند.‌ به طور کلی، کت‌های خزدار یونیسکس و اورسایز بهترین آیتم‌هایی هستند که می‌توانید برای داشتن استایل زن مافیا خریداری کنید. این کت‌ها به معنای واقعی هیچ تاریخ انقضایی ندارند و شما می‌توانید برای مدت‌های طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

لباس‌‌ها و آیتم‌های پوشیدنی دارای طرح پلنگی

لباس با طرح پلنگی برای استایل زن مافیا

استفاده از لباس‌های دارای طرح پلنگی را هرگز فراموش نکنید. تنها یک نگاه کوتاه به چند قسمت اول سریال «سوپرانوها» می‌تواند به شما ثابت کند که زنان مافیا چقدر به این طرح علاقه‌مند هستند؛ به طوری که حتی در استایل‌های روزانه‌ی خود از لباس‌های پلنگی استفاده می‌کنند. ما پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از طرح پلنگی در سرتاسر استایل زن مافیای خود، یک سری از آیتم‌های خاص مانند کیف،‌ جوراب شلواری، روسری، تاپ و شلوار خود را با این طرح تهیه کنید. علاوه بر طرح پلنگی، طرح‌ گورخری هم در میان علاقه‌مندان این استایل از محبوبیت زیادی برخوردار است.

هدبند مشکی برای موها

استایل کردن موها با هدبند

موهای شما در استایل زن مافیا باید در خوشبینانه‌ترین حالت هم کمی به هم ریخته به نظر برسد. اگر وقت یا تجربه‌ی زیادی برای استایل کردن موهای خود ندارید، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که با استفاده از یک هدبند مشکی موهایتان را استایل کنید. این مدل مو، یکی از محبوب‌ترین مدل موهایی است که افراد علاقه‌مند به سبک پوشش زن مافیا برای بی‌نقص کردن ظاهر خود از آن استفاده می‌کنند.

لباس‌های چرم

لباس چرم برای استایل ماب وایف

هیچ چیزی مانند یک آیتم پوشیدنی چرم نمی‌‌تواند به لاکچری به نظر رسیدن استایل زن مافیای شما کمک کند. کت‌های اورسایز، دامن‌ها و شلوار‌های چرم مصنوعی برای کسانی که می‌خواهند این سبک پوشش را برای مدت‌های طولانی دنبال کنند، گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند. لباس چرم هم درست مانند کت خزدار به یکی از آیتم‌های کلیدی استایل زن مافیا تبدیل شده است و بکارگیری آن می‌تواند پوشش شما را متفاوت و البته جدی‌تر جلوه دهند. فراموش نکنید که در این استایل، پوشیدن بوت‌های چرم بلند برای زمستان و کفش‌های پاشنه‌دار در تابستان نه یک انتخاب، بلکه یک الزام است.

رنگ‌های زرشکی و مشکی

چه رنگ‌هایی برای استایل ماب وایف خوب است؟

رنگ‌های مشکی و زرشکی دو بخش هیچ گاه از استایل زن مافیا جدا نمی‌شوند؛ بنابراین اگر به این رنگ‌ها علاقه‌ای ندارید بهتر است به طور کلی این سبک پوشش را هم فراموش کنید. استفاده از کیف‌ها، کفش‌ها، لباس‌ها و حتی لاک‌های ناخن‌ به رنگ زرشکی یا مشکی می‌تواند حس‌وحال کلاسیک دهه‌ی ۹۰ میلادی را از استایل شما به اطرافیانتان منتقل کند؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در خرید لباس‌هایی که به این رنگ‌ها هستند تنها کمی زیاده‌روی کنید.

عینک‌های وینتیج

عینک وینتیج برای استایل زن مافیا

هیچ استایلی بدون عینک آفتابی کامل نمی‌شود؛ حتی اگر آن استایل سبک پوشش زن مافیا باشد که حتی در عادی‌ترین مواقع هم لاکچری و خاص به نظر می‌رسد. عینک‌های وینتیجی که شما را به یاد دهه‌ها‌ی ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی می‌اندازند، انتخاب‌های بسیار مناسبی برای این استایل خواهند بود؛ چرا که هویت واقعی سبک پوشش زن مافیا را به خوبی نشان می‌دهند. اگر قاب و دسته‌های عینک مورد نظرتان به رنگ‌های قهوه‌ای یا مشکی باشند و با مقدار کمی از بدلیجات زرق‌وبرق‌دار تزئین شده باشند دیگر هیچ چیز نمی‌تواند جلوی بی‌نقس شدن استایل شما را بگیرد.

نحوه‌ی آرایش کردن به سبک زن مافیا

نحوه‌ی انجام آرایش به سبک زن مافیا

زنانی که به سبک زن مافیا یا همان ماب وایف آرایش می‌کنند باید ظاهری بی‌نقص و در عین حال خیره‌کننده را برای خود بسازند. معیارهای زیبایی‌شناسی در این سبک، ترکیبی از پیچیدگی و زرق‌وبرق کلاسیک است. بنابراین شما باید بتوانید با آرایش صورتتان، چهره‌ی خود را قدرتمند و دست‌نیافتنی جلوه دهید.

استفاده از کرم پودر مناسب

کلید داشتن یک آرایش زن مافیا یا همان ماب وایف عالی، دستیابی به چهره‌ای بی عیب و باوقار است که زیبایی نهفته‌ی شما را به خوبی منعکس می‌کند. آرایش زن مافیا قرار نیست یک نوع میکاپ سبک و ساده باشد که در آن‌ تنها از یک یا دو محصول آرایشی استفاده می‌کنید. بنابراین، بهتر است برای شروع از یک کرم پودر با کیفیت که به طور کامل با رنگ پوست شما مطابقت دارد، استفاده نمایید تا صورتتان به خوبی برای مراحل بعدی آرایش آماده شود. پیش از زدن کرم پودر حتما از پرایمر و مرطوب‌کننده‌ی مخصوص پوست خود استفاده کنید.

کانتور و هایلایت صورت

اگر فیلم «رفقای خوب» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) را دیده‌ باشید، حتما متوجه شده‌اید که در اکثر مواقع همسر یک عضو مافیا چهره‌ی استخوانی و کشیده‌ای دارد. دقیقا به همین دلیل است که دو مرحله‌ی کانتور و هایلایت، مهم‌ترین بخش‌های آرایش زن مافیا یا ماب وایف به شمار می‌آیند. شما باید بتوانید با کانتور کامل چهره‌ی خود به روش درست،‌ ویژگی‌های صورتتان را به خوبی برجسته کنید. از یک برنز‌کننده برای نمایان کردن استخوان گونه، خط فک و بینی خود استفاده نمایید. همچنین باید سعی کنید با استفاده از هایلایترتان، قسمت‌هایی چون پل بینی و بالای لب خود را برجسته‌تر جلوه دهید.

آرایش چشم ساده و در عین حال زیاد

آرایش چشم به سبک زن مافیا یا ماب وایف غلیظ، به هم ریخته و در عین حال ساده است. شما باید بتوانید با استفاده از یک پالت سایه‌ی دارای رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و خاکستری آرایش خود را کامل کنید و در آخر کمی سایه‌ی شاین‌دار به گوشه‌ی چشم خود بزنید. همچنین باید خط چشم خود را به گونه‌ای بکشید که چشم‌هایتان کشیده و خمار به نظر برسند. فراموش نکنید که برای بالا بردن میزان ماندگاری آرایشتان از یک پرایمر پشت چشم مناسب و باکیفیت استفاده نمایید.

ابروهای پررنگ

آرایش زن مافیا یا ماب وایف با داشتن ابروهای پررنگ و واضح پیوند خورده است. شما باید با استفاده از یک مداد ابرو یا هر ابزار دیگری که با آن احساس راحتی می‌کنید، به ابروهای خود فرم دهید و آن‌ها را پررنگ کنید. به این منظور، پیشنهاد می‌کنیم کادر ابروهایتان را با کانسیلر مشخص کنید و داخل آن‌ها را به گونه‌ای پر کنید که ظاهری طبیعی و در عین حال واضح داشته باشند. این کار به ساختارمند‌تر شدن آرایشتان کمک خواهد کرد.

لب‌های درشت و ایدئال

میکاپ زن مافیا تنها با آرایش کامل لب‌ها کامل می‌شود. بهترین انتخاب ممکن برای این سبک آرایش ترکیب رنگ‌هایی چون قرمز کلاسیک و قهوه‌ای با یک برق لب یا لیپ‌ گلاس شاین‌دار است تا ظاهرتان را جسورانه و قدرتمندتر جلوه دهید. برای درشت‌تر کردن لب‌هایتان، آن‌ها را کانتور نمایید و هرگز مرحله‌ی کشیدن خط لب را فراموش نکنید.

فیکس کردن آرایش

برای اطمینان پیدا کردن از اینکه آرایش زن مافیاتان تمام روز یا شب روی پوست شما ثابت می‌ماند، با استفاده از یک اسپری یا پودر فیکس آن را روی صورتتان فیکس کنید. این مرحله نه تنها به کنترل چربی لوازم آرایشی روی پوستتان کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود که میکاپتان تحت هیچ شرایطی تغییری پیدا نکند و از بین نرود. نکته‌ی مهم این است که در هنگام انتخاب اسپری یا پودر فیکس مورد نظر خود به خوبی درباره‌ی آن تحقیق کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.