رسانه اینترنتی فانیلی

بهترین روغن برای تقویت ناخن را بشناسید!

ما در طول روز دست‌های خود را در معرض عوامل محیطی مختلفی قرار می‌دهیم که همگی می‌توانند به ناخن‌هایمان آسیب برسانند. امروزه محصولات بدون نسخه‌ی زیادی برای تقویت ناخن تولید می‌شود که اغلب حاوی مواد شیمیایی هستند. خوشبختانه، جایگزین‌های طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانند به تغذیه و ترمیم ناخن‌ها کمک کنند. اگر به‌دنبال یک راهکار موثر برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا می‌گردید، این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب شما را با بهترین روغن برای تقویت ناخن آشنا می‌کنیم. با مجله اینترنتی فانیلی همراه شوید.

بهترین روغن برای تقویت ناخن چیست؟

از آنجا که روغن‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، بهترین روغن برای تقویت و رشد ناخن را به موارد زیر محدود کردیم. فقط به یاد داشته باشید که ممکن است روغن خاصی برای شما مناسب نباشد و باعث بروز واکنش آلرژیک شود. از این‌رو مهم است که قبل از امتحان کردن هر نوع فرآورده‌ای ابتدا پچ تست انجام دهید.

۱. روغن جوجوبا برای تقویت ناخن

بسیاری از مردم معتقدند که روغن جوجوبا بهترین روغن گیاهی برای تقویت ناخن است. این روغن سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است و به‌دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی به تقویت ناخن‌ها و نرم شدن کوتیکول‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، به‌قدری ملایم است که می‌توانید از آن به‌صورت روزانه استفاده کنید.

۲. روغن درخت چای

روغن درخت چای به‌دلیل خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی خود شهرت زیادی دارد. به همین دلیل، برای افرادی که از عفونت ناخن یا کوتیکول رنج می‌برند یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. این روغن به کشتن باکتری‌ها و قارچ‌های مضر، کاهش التهاب و جلوگیری از گسترش عفونت کمک می‌کند.

۳. روغن زیتون

از روغن زیتون هم می‌توان به‌عنوان بهترین روغن برای تقویت ناخن نام برد. وقتی از سلامت ناخن و کوتیکول صحبت به میان می‌آید، این روغن همه‌کاره می‌تواند به تغذیه و آبرسانی آن‌ها کمک کند. همچنین باعث تقویت ناخن‌ها می‌شود و سرعت رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد. از این‌رو برای کسانی که می‌خواهند ناخن‌های بلند و زیبا داشته باشند مناسب است.

۴. روغن بادام شیرین برای تقویت ناخن

روغن بادام شیرین از سایر گزینه‌هایی است که می‌توان آن را در فهرست بهترین روغن تقویت ناخن قرار داد. به همین دلیل، از این روغن در بسیاری از محصولات از جمله روغن تقویت‌کننده‌ی ناخن هیدرودرم استفاده می‌شود.

روغن بادام شیرین خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. علاوه بر این،  به تسکین و التیام پوست‌های خشک و ترک‌خورده کمک می‌کند. از آنجا که روغن بادام شیرین بسیار ملایم است، می‌توانید به‌طور روزانه و هر زمان که دوست دارید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

۵. روغن نارگیل برای تقویت ناخن

نارگیل و یک بطری کوچک روغن نارگیل

روغن نارگیل یک فرآورده‌ی همه‌کاره است، به طوری که خواص مرطوب‌کنندگی آن از خشکی و شکنندگی ناخن‌ها جلوگیری می‌کند و خواص ضدقارچی آن عفونت ناخن را از بین می‌برد. بنابراین با استفاده از آن می‌توانید ناخن‌های قوی‌تر و زیباتری داشته باشید. برای اینکه جذب روغن نارگیل را افزایش دهید، آن را گرم کنید و قبل از خواب به‌آرامی روی ناخن‌ها و کوتیکول‌های خود ماساژ دهید.

۶. روغن آرگان

روغن آرگان برای کسانی که می‌خواهند بهترین روغن برای رشد ناخن و تقویت آن را داشته باشند یک گزینه‌ی عالی است. این روغن مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی است که نه‌تنها به تقویت ناخن‌ها و رشد سالم آن‌ها کمک می‌کنند، بلکه در تغذیه و آبرسانی کوتیکول‌ها نقش دارند.

۷. روغن کرچک برای تقویت ناخن

روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب ضروری و سایر اجزای مغذی است. به همین دلیل، از آن به‌عنوان بهترین روغن برای تقویت ناخن یاد می‌شود. روغن کرچک گردش خون را تقویت می‌کند، در آبرسانی به کوتیکول‌ها نقش دارد و باعث تحریک رشد ناخن‌ها می‌شود. علاوه بر این، اسید ریسینولئیک موجود در آن به افزایش استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند.

۸. روغن میخک

تحقیقات درباره‌ی بهترین روغن برای تقویت ناخن نشان می‌دهد که روغن میخک خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد و به مبارزه با عفونت ناخن کمک می‌کند. همچنین می‌تواند سلامت کلی ناخن را بهبود بخشد و مشکلات ناشی از التهاب را برطرف کند. بنابراین اگر می‌خواهید ناخن‌های سالم‌تر و قوی‌تری داشته باشید، توصیه می‌کنیم این روغن را به روتین روزانه‌ی خود اضافه کنید.

۹. روغن ویتامین E برای تقویت ناخن

چه ناخن‌های شکننده داشته باشید و چه از زرد بودن ناخن‌هایتان ناراضی باشید، در هر صورت ویتامین E می‌تواند تمام این مشکلات را برطرف کند. این ویتامین خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و به تغذیه و آبرسانی ناخن‌ها کمک می‌کند. همچنین باعث ترمیم کوتیکول‌های آسیب‌دیده می‌شود، التهاب را تسکین می‌دهد و بستر ناخن را تقویت می‌کند.

چگونه از بهترین روغن تقویت‌کننده‌ی ناخن استفاده کنیم؟

روش‌های مختلفی برای استفاده از روغن‌های تقویت‌کننده‌ی ناخن وجود دارد. برای مثال، می‌توانید به یکی از ۲ روش زیر عمل کنید:

  • هفته‌ای یک‌بار روغن را گرم کنید و ناخن‌هایتان را که از قبل تمیز کرده‌اید به‌مدت ۱۵ دقیقه داخل آن قرار دهید. سپس دست‌ها را از روغن خارج کنید و روی ناخن‌ها و پوست اطراف آن‌ها را ماساژ دهید. مراقب باشید که روغن بیش از حد داغ نباشد، چون ممکن است باعث سوختگی شود.
  • قبل از خواب چند قطره از روغن دلخواه را روی ناخن‌ها بریزید و آن را با حرکات دایره‌ای شکل ماساژ دهید تا به‌خوبی جذب شود.

سایر راهکارهای مفید برای تقویت ناخن‌

تصویری از دست‌های یک زن جوان

راهکارهای خانگی زیر می‌توانند در بسیاری از موارد به رشد ناخن‌ها و افزایش استحکام آن‌ها کمک کنند:

  • از سفت‌کننده‌ی ناخن استفاده کنید. این محصولات که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان بهترین تقویت‌کننده‌ی ناخن نام برد، برای کسانی که ناخن‌های نرم دارند مناسب‌اند. چون به‌مرور باعث افزایش استحکام ناخن‌ها می‌شوند.
  • مرطوب‌کننده بزنید. در طول روز یا شب قبل از خواب روی دست‌ها و ناخن‌های خود از مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده به رفع خشکی ناخن کمک می‌کند و شکنندگی آن را کاهش می‌دهد.
  • دستکش بپوشید. پوشیدنی دستکش هنگام شستن ظروف یا استفاده از محصولات شوینده از آسیب‌دیدگی ناخن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • از ویتامین و خوراکی طبیعی برای استحکام و سلامت ناخن استفاده کنید. مصرف مکمل بیوتین (ویتامین B7) و خوردن غذاهای غنی از پروتئین و آهن در حفظ سلامت ناخن‌ها موثر است. همچنین اگر کمبود آهن دارید، می‌توانید بعد از مشورت با پزشک از مکمل آهن استفاده کنید.
  • بهداشت ناخن را رعایت کنید. ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارید، از جویدن آن‌ها بپرهیزید و هرگز از آن‌ها به‌عنوان ابزار برای باز کردن گره‌ها یا درب قوطی‌ها استفاده نکنید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.