رسانه اینترنتی فانیلی

آجیل های حاوی منیزیم

منیزیم یک عامل کلیدی در عملکرد روان چندین قسمت از بدن است: قلب، استخوان ها، ماهیچه ها، اعصاب و غیره . بدون منیزیـم کافی، این نواحی دچار اختلال می شوند. این در تحقیقات خلاصه شده است، که نشان می دهد کمبود منیزیم یا رژیم غذایی کم منیزیـم منجر به مشکلات سلامتی می شود. در این مقاله به بررسی تاثیرات کمبود منیزیـم و خواص آن و  آجیل های حاوی منیزیـم پرداخته ایم تا با قرار دادن آجیل ها در برنامه غدایی یا میان وعده های خود کمبود منیزیم خود را برطرف نمایید

وقتی صحبت از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری می‌شود، منیزیـم یکی از مواردی است که باید برای همه مهم باشد. منیزیـم یک ماده معدنی ضروری است که عملکردهای زیادی را در بدن ما انجام می دهد. منیزیم نقش مهمی در عملکرد های سیستم بدن دارد و بسیار کمک کننده است در تولید انرژی و در نتیجه می تواند بهترین مکمل باشد برای کودکانی که مدرسه می روند تا بیشترین سطح انرژی را داشته باشند و بهترین بازدهی را داشته باشند.

منیزیم در بیش از 300 واکنش آنزیمی در بدن انسان نقش دارد. عملکردهای منیزیـم شامل کمک به عملکرد عضلانی و عصبی، تنظیم فشار خون و حمایت از سیستم ایمنی است.

برخی خواص منیزیم برای بدن

  • سلامت استخوان
  • کنترل دیابت
  • سلامت قلب و عروق
  • سردردهای میگرنی
  • اضطراب
  • بهبود گرفتگی عضلات

تعداد زیادی آجیل های حاوی منیزیم وجود دارد که در این قسمت با تعدادی از آنها آشنا می شویم تا بتوانیم آنها را به بهترین نحو در رژیم غذایی خود قرار دهیم.

معرفی آجیل های حاوی منیزیم

از آجیل های حاوی منیزیـم می توان به دانه شاهدانه، دانه کتان، دانه کنجد، دانه چیا، بادام هندی، بادام درختی، تخم کدو، پسته، فندق و گردو اشاره کرد.

بادام درختی

یکی از آجیل های حاوی منیزیـم بادام درختی است که خواص فوق العاده ای برای سلامتی بدن دارد: بادام سرشار از منیزیم است و در مقایسه با دیگر آجیل ها مقدار بیشتری منیزیـم تامین می کند و در یک مشت بادام حدود 270 گرم منیزیم وجود دارد. بادام یک جایگزین مغذی و غنی از منیزیم برای محصولات لبنی یا محصولات گران قیمت است که تقریباً 24 تا 45 میلی گرم منیزیم در هر وعده تامین می کند.

به طور روزانه آقایان به مقدار 420 میلی گرم و خانم ها 320 میلی گرم منیزیـم نیاز دارند تا بدن آن ها بهترین نتیجه را دهد و سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

دانه چیا

یکی دیگر از آجیل های حاوی منیزیم دانه چیا می باشد که دانه‌های چیا با پروتئین، کلسیم، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 به وضعیت عالی برای بدن تبدیل شده است. 100 گرم دانه چیا 111 میلی گرم منیزیم دارد که می تواند بخش زیادی از نیاز بدن را برطرف کند. پس یکی از مواد غذایی که می توانید در برنامه غذایی خود قرار دهید دانه های چیا می باشند.

بادام زمینی

علاوه بر این ها می توانید بادام زمینی یا کره بادام زمینی را برای جبران بخشی از کمبود منیزیـم بدن خود انتخاب کنید زیرا به دلیل ارزان قیمت بودن و خواص فوق العاده اش محبوبیت فراوانی بین مردم دارد. بادام زمینی ها منبع خوبی از منیزیـم نیز هستند و یک چهارم فنجان بادام زمینی حاوی 63 میلی گرم منیزیم است یا اگر مایل بودید از کره این آجیل استفاده کنید روزانه 2 قاشق غذا خوری می تواند جایگزین بسیاری از خوراکی های گران قیمت باشد.

بادام زمینی ها انواع مختلفی دارند که با خرید از بهترین فروشگاه ها می توانید مرغوب ترین بادام زمینی را داشته باشید از جمله فروشگاه لوبلی که الویت را رضایت مشتری قرار داده است .

تخم کتان

تخم کتان جز مقوی ترین آجیل ها از نظر مقدار منیزیـم است و یک نیروگاه تغذیه ای هستند و مملو از مواد مغذی ضروری می باشد و دارای محتوای منیزیم تقریبا 57 میلی گرم در هر قاشق غذا خوری است. محتوای غنی منیزیـم آنها از سلامت استخوان و عملکرد ماهیچه ها پشتیبانی می کند و به سلامت کلی کمک می کند.

گردو

یکی دیگر از آجیل های حاوی منیزیـم گردو می باشد که بسیار مفید و مقوی است و از همه مهم تر اینکه منیزیم یکی از مسکن های دل درد و دل پیچه است و می تواند بسیار مفید وموثر باشد برای کودکانی که از دل درد رنج می برند و بهانه گیری می کنند.

گردو به عنوان یکی از آجیل های حاوی منیزیـم می تواند بسیاری از ضعف هایی که ناشی از کمبود منیزیم است را درمان کند و بهبود بخشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.