رسانه اینترنتی فانیلی

پر کردن فضاهای پرت خانه برای طراحان داخلی

معمولا اکثر خانه‌ها دارای قسمت‌های پرت هستند. از فضاهای پرت خانه به سادگی نگذرید, از همین فضاها می‌توانید بهترین استفاده را ببرید.

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام می‌دهند. در تمام خانه‌ها فضاهایی وجود دارند که به عنوان فضاهای پرت و بلا استفاده نامیده می‌شوند. در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی به مطالعه پیشنهاد‌های طراحان دکوراسیون داخلی که فضاهای پرت را چگونه پر کنیم، می‌پردازیم.

پر کردن فضاهای پرت خانه

برای پر کردن فضاهای پرت خانه ابتدا باید به‌درستی موقعیت این فضاها را بشناسیم. بهتر است با دقت اطراف خود را بررسی کرده و به نقاطی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، دقت کنید.

طراحی نامناسب و توجه نکردن به استفاده بهینه از فضاها می‌تواند باعث ایجاد فضاهای پرت شوند. این فضاها ممکن است شامل زیر پله‌ها، پشت درها، گوشه دیوارها، فضاهای زیر پنجره‌ها یا حتی فضاهای زیر سقف‌های بلند باشد.

بعد از اینکه موقعیت این فضاها را تشخیص دادید، می‌توانید به شیوه‌های مختلف از آنها بهره‌برداری کنید و آنها را به فضاهای کاربردی و زیبا تبدیل نمایید.

  •  برای استفاده بهینه از فضاهای پرت خانه پشت در را فراموش نکنید

فضای پشت در ورودی خانه از جمله فضاهای پرت است است. شما می‌توانید برای کاربردی شدن این قسمت و پر کردن فضاهای پرت خانه یک کنسول کوچک و آینه نصب کنید. نصب کردن این کنسول و آینه به شما کمک می‌کند هنگام ورود به خانه وسایل‌تان را روی کنسول قرار داده و سر و وضع‌تان را جلوی آینه مرتب کنید.

  • گوشه های خالی خانه

در این گوشه‌های کوچک قلاب‌های چوبی دیواری زیبایی خاصی را به دکوراسیون خانه‌تان می‌دهد. به این قلاب‌های کوچک می‌توانید ظروف شیشه‌ای که شمع درون آنها قرار دارد یا گلدان‌های کوچک و بزرگ آویزان کنید. این قلاب ها برای نظم دهی به آشپزخانه های کوچک هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • زیر راه پله

یکی از قسمت‌های بلا استفاده در خانه‌های دوبلکس، مسیر زیر پله‌ها است. می‌توانید در این قسمت یک نیمکت کوچک قرار داده و برای جذابیت بیشتر و تزیین این قسمت یک تابلو بزرگ را بالای این نیمکت نصب کنید.

  • بالای رادیاتورها

بعضی از افرادی که شکل و شمایل رادیاتورها را دوست ندارند، می‌توانند از روشوفاژی استفاده کنند. این روشوفاژی‌ها قسمتی از فضای خانه را اشغال کرده و قسمت روی آن‌ها یک فضای پرت و بلا استفاده است اما به راحتی می‌توانید برای پر کردن فضای پرت خانه از قسمت روی این روشوفاژی‌ها به عنوان یک میز کنسول استفاده کنید.

  • گوشه‌های بین دو دیوار

اگر فضای داخلی خانه شما هم به شکلی است که بین دو دیوار یک فضای گود و بلااستفاده وجود دارد، می‌توانید از این ایده استفاده کنید. یک میز کار یا تحریر با سایز کمی کوچکتر از این فضا سفارش دهید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید آن است که عمق میز از گودی دیوار شما بیرون نزند.

  • دیوارهای آشپزخانه‌ های کوچک

یکی از مشکلات خانه‌های امروزی کوچک بودن آن‌ها است. اگر شما هم در خانه کوچکی زندگی می‌کنید، مطمئنا آشپزخانه شما هم کوچک بوده و تعداد کابینت‌های آن کم است. نصب کردن کابینت روی بعضی از دیوارها می‌تواند فضای آشپزخانه را کوچک‌تر نشان دهد. به جای استفاده از کابینت می‌توانید از شلف‌های دیواری استفاده کرده و روی این شلف‌ها لوازم دکوری و آشپزخانه را قرار دهید.

  • پشت کاناپه

اتاق نشیمن شما اگر مربع شکل است و دوست داشته باشید که مبلمان را در وسط قرار دهید با یک فضای پرت و خالی در پشت کاناپه مواجه می‌شوید. اما نگران نباشید، یک کار جالبی که می‌توانید برای پر کردن فضاهای پرت خانه انجام دهید آن است که یک میز، دقیقا مساوی با طول کاناپه در پشت آن قرار داده و روی آن را با لوازم دکوری پرکنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.