رسانه اینترنتی فانیلی

تالاب زربیجار، جایی برای شنیدن نغمه پرندگان مهاجر

جایی را تصور کنید که پناهگاه پرندگان مهاجر زیبا شده است. مکانی خوش آب‌وهوا که صدای نغمه پرندگان آن هوش از سر هر کسی می‌برد! دلتان نمی‌خواهد کمی هم خود را به جاذبه طبیعت بسپارید؟

تالاب زربیجار با نیلوفرهای آبی بی‌نظیرش، گیاهان مردابی خاصش و چشم‌انداز رویایی‌اش یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های املش است. اینجا زیستگاهی دلپذیر برای پرندگان مهاجر و حیوانات مختلف است. با مجله اینترنتی فانیلی همراه شوید.

تالاب زربیجار، پناهگاه امن پرندگان مهاجر

ایران تالاب‌های وسیع و بی‌شمار بسیاری دارد که هرکدام با ویژگی‌های خاص خود، پوشش گیاهی نادر و پرندگان کمیابشان به ایدئال‌ترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل شده‌اند؛ اما تالاب زربیجار املش که آن را با نام استخر پایین زربیجار نیز می‌شناسند یکی از منحصربه‌فردترین تالاب‌های ایران است که حداقل یک‌بار در عمرتان باید به آنجا سفر کنید.

چرا تالاب زربیجار منحصربه‌فرد است؟

این تالاب یکی از معدود تالاب‌های ایران است که ظرفیت نگهداری آب آن حدود 25 هزار مترمکعب است. زربیجار نه‌تنها پناهگاهی امن برای پرندگان مهاجر؛ بلکه زیستگاه آبزیان و گیاهان کمیابی است که در کمتر جایی از ایران دیده می‌شوند. از طرفی آب این تالاب برای مصارف کشاورزی و صنعتی بسیار اهمیت دارد و رونق منطقه به وجود این تالاب بستگی دارد!

چرا باید به تالاب زربیجار سفر کرد؟

طبیعت شگفت‌انگیز این منطقه چنان مسحور کننده است که اگر تنها یک‌بار دیدن آن در زندگی کافی نیست. رودخانه‌های هردوآب و پلرود در جایی که به این تالاب می‌ریزند طبیعت بی‌مثالی را خلق کرده‌اند که برای هر بیننده‌ای چشم‌نواز و دل‌فریب است. در میان تالاب نیلوفرهای مرداب خودنمایی می‌کنند و زیبایی تالاب را چندین برابر می‌کنند. مزارع شالی‌کاری و عطر برنج‌ شمالی سراسر این منطقه را پر کرده و صدای نغمه پرندگان و گذر آب روح هر انسانی را نوازش می‌کنند و چه چیز مهم‌تر از اینکه بتوانید ساعاتی را در دل طبیعتی بکر و بی‌مثال به استراحت و آرامش بگذرانید؟

چگونه می‌توان به تالاب زربیجار رسید؟

برای رسیدن به این تالاب باید به شهرستان املش بروید. سپس از طریق کمربندی این شهر و دنبال کردن تابلوهای رانندگی به سمت تالاب حرکت کنید. این تالاب حدود 25 کیلومتر از املش فاصله دارد.

بهترین زمان سفر به تالاب چه موقعی است؟

اگر دلتان می‌خواهد سفر خاطره‌انگیزی به تالاب زربیجار داشته باشید بهترین زمان سفر به آن بهار است. طبیعت بکر این منطقه در بهار بسیار دیدنی است. تماشای غروب آفتاب در پس مرداب حتما شما را به وجد می‌آورد. همچنین در بهار امکانات تفریحی این تالاب نیز قابل دسترسی است و می‌توانید به قایق‌سوار در مرداب بپردازید یا به عکس‌برداری از طبیعت و پرنده‌ها مشغول شوید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.