رسانه اینترنتی فانیلی

با ذهن آگاهی به آرامش برسید

اگر به دنبال راهی هستید که از زندگی در لحظه حال لذت ببرید،از افکار مزاحم خود رها شوید و باتمرکز و آرامش بیشتری زندگی کنید، این مطلب برای شماست.

ذهن آگاهی یکی از مفاهیم جذاب روانشناسی است که به شما کمک خواهد کرد تا در لحظه حال حضور داشته‌باشید و از تمامی لحظات زندگی خود لذت ببرید.باید تمام توجه خود را به همین لحظه بدهید. ذهن آگاهی یا مایندفولنس به شما کمک می‌کند تا با افزایش آگاهی و پذیرش اتفاقات و تجربه هایی که در گذشته داشته‌اید و عبور از آن ها به آرامش برسید. با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید تا با یادگیری ذهن آگاهی به آرامش برسید.

ذهن آگاهی چیست؟

به این معنا است که فرد به نحو فعالانه و بدون قضاوت کردن، بر روی تجربه های حسی، حواس پنجگانه، احساسات، افکار و رفتار و واکنش های خود متمرکز می‌شود. ذهن آگاهی با کمک به پذیرا بودن ذهن نسبت به واقعیت های وجودی و بیرونی فرد به او کمک می‌کند تا بهتر و عمیق تر خود را بشناسد و به بررسی و تحلیل شرایط و مسائل بپردازد و آن ها را حل کند. با به دست آوردن شناخت بهتر، تصمیمات بهتری نیز اخذ خواهید کرد. ذهن آگاهی به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را از افکار منفی و غرق در گذشته یا آینده دور کنید. از همه مهمتر ذهن آگاهی به شما کمک خواهد کرد تا از استرس و تنش دور شوید و کیفیت حال روحی خود را ارتقا دهید.

توجه به فکر و احساسات

تمریناتی برای ذهن آگاهی

با انجام این تمرین ها می‌توانید در یک مدت زمان کوتاه و البته با تداوم در انجام تمرینات، عملکرد ذهن خود را در این زمینه ارتقا دهید.اگر مشغله های فراوانی دارید و در طول روز اضطرابتان بالاست و خواب آرامی ندارید، با انجام این تمرینات می‌توانید با آرامش بیشتری زندگی کنید. همچنین اگر افسردگی یا اضطراب دارید و با مشکلاتی سخت دستو پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید با این تمرینات حال بهتری داشته باشید.

تمرینات تنفس

همه انسان ها به طور عدی و بدون اراده خویش، تنفس می‌کنند. اما اگر می‌دانستید که تنفس شما چه تاثیری در کم شدن اضطراب و تنش هایتان دارد آن را بیشتر جدی می‌گرفتید. تنفس شکمی یا دیافگرامی صحیح ترین نوع تنفس است. برای این نوع تنفس بهتر است روی یک صندلی بشینید و پای خود را به صورت 90درجه روی زمین قرار دهید. پس از آن کتف، شانه ها و گردن خود را آرام و شل کنید، حالا به آرامی تنفس خود را از راه بینی به داخل شکم فرو ببرید. یک دستخود را بالای معده قرار دهید و دست دیگر را بر روی سینه. اینک هنگامی که نفس می‌کشید باید بالا و پایین شدن عضلات شکمی خود را حس کنید.

توجه به افکار و احساسات

توجه درست به افکار و احساساتتان باعث می‌شود تا خود را بهتر بشناسید. خودتان را قضاوت نکنید و دست از سرزنش کردن خود بردارید. سعی نکنید تا افکار خود را سانسور کنید. افکار منفی و آزاردهنده خود را با توجه کردن به آن ها کمتر کنید. می‌توانید از تکنیک نوشتن احساسات خود استفاده کنید. با این تکنیک افکار و هیجانات منفی خود را تخلیه کنید. اگر در طول روز گاه و بی‌گاه به سراغ شما آمدند از آنها نترسید و فرار نکنید تنها کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و به آن ها فکر کنید زیرا به هر حال آن افکار به سراغ شماخواهند آمد و با نادیده گرفتن آن ها شما نمی‌توانید کمرنگشان کنید. اگر احساس کردید فکری شمارا آزار می‌دهد می‌توانید با دوست یا مشاور خود صحبت کنید. صحیت کردن و به زبان آوردن آن افکار باعث می‌شود تا آرام تر شوید.

مراقبه

با انجام حداقل 10 دقیقه مراقبه در طول روز می‌توانید ذهن خود را از درگیری های فکری روزانه خالی کنید و آرامش بیشتری داشته باشید. بهترین زمان ها برای مراقبه قبل از خواب و وسط روز است. مراقبه وسط روز به شما کمک می‌کند تا از دغدغه های روزانه خود دور شوید و ذهنخود را آرام کنی. مراقبه قبلاز خواب به شما کمک خواهد کرد تا ذهن خود را از تنش و افکار بیهوده خالی کنید و با آرامش به خواب بروید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.