رسانه اینترنتی فانیلی

ییلاق های مازندران، جایی برای فرار از زندگی کسالت‌بار مدرن!

مازندران بدون شک یکی از زیباترین استان‌های ایران است که با داشتن مناطقی بکر و ییلاق‌هایی رویایی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در ایران تبدیل شده است.

بهترین ییلاق های مازندران از مازیچال تا کندلوس هرکدام با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود گردشگران را مجذوب و شیفته می‌کنند. چه کسی بدش می‌آید برای فرار از شلوغی‌ها و زندگی کسالت‌بار امروزی راهی منطقه‌ای بکر و سرسبز با چشم‌اندازی بی‌نظیر و رویایی شود؟ ییلاق‌ها هم بخشی از جاهای دیدنی مازندران هستند، این مقاله مجله اینترنتی فانیلی را از دست ندهید.

بهترین ییلاق های مازندران

ییلاق قشلاق کردن از زمان‌های گذشته جزو برنامه زندگی انسان‌ها بوده است. آدمی از زمانی که غارنشینی را ترک کرد، همیشه به دنبال یافتن بهترین مکان برای زندگی در سفر بود تا جایی که در زمستان‌ها به مکان‌های گرم و در تابستان‌ها به مکان‌های خوش آب‌وهوا پناه می‌برد! ییلاق های مازندران در لیست مکان‌هایی قرار دارند که از دیرباز تا کنون محلی برای گذراندن لحظات عالی و اوقات فراغت آدمیان بوده‌اند. در ادامه به چند مورد از بهترین این ییلاق‌ها اشاره خواهیم کرد.

کندلوس یکی از زیباترین ییلاق های مازندران

کمی که از مرزن‌آباد فاصله بگیرید در دامنه‌های البرز مرکزی روستایی با قدمت 4000 سال را خواهید دید که نه‌تنها به دلیل قدمت بالای آن؛ بلکه چشم‌انداز خارق‌العاده و محیط دلپذیر، کوچه‌های سنگ‌فرش شده و باغ‌های فراوانش شما را مجذوب خواهد کرد.

روستای جواهرده رامسر، نگین زیبای مازندران

یکی دیگر از زیباترین ییلاق‌ های مازندران روستای جواهرده در نزدیکی رامسر است. ییلاقی با آب‌وهوای خوش و مطبوع و طبیعتی دل‌فریب که حتی مسیر رسیدن به آن نیز با آبشارها و دریاچه‌ها و پرندگان نغمه‌خوان محسور کننده شده است. چه کسی می‌تواند از چنین بهشتی چشم‌پوشی کند؟

مازیچال مرتفع ترین ییلاق مازندران

یکی دیگر از بهترین ییلاق های مازندران ییلاق مازیچال است که در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا واقع شده است. دیدن انبوه سبز جنگل‌ها، تماشای آسمان پرستاره شب و کمپ در ارتفاعات و لذت بردن از مشاهده پدیده اقیانوس ابر از جمله دلایلی است که این ییلاق محبوب و پرطرفدار کرده است.

لاویج چمستان، طبیعت رویایی بی‌انتهای مازندران

لاویج چسمتان یکی دیگر از بهترین ییلاق های مازندران است که در هر فصلی جذابیت منحصربه‌فرد خودش را دارد. برای رسیدن به آن باید از جاده‌ای عبور کنید که از دل کوه و جنگل می‌گذرد و در نهایت به‌جایی خوش‌منظره و باصفا خواهید رسید که طبیعتش چیزی کمتر از بهشت ندارد. این منطقه با قدمت 2300 ساله‌اش و چشمه‌های آب گرم معدنی‌اش هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران است.

سخن پایانی

ییلاق لپاسر، ییلاق خوشواش، روستای جنت رودبار، فیلبند و گرسماسر و… هم از بهترین ییلاق های مازندران هستند که سفر به آن‌ها طراوت و سرزندگی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر دلتان کمی آرامش و دوری از زندگی کسالت‌بار امروزی را می‌خواهد حتما در برنامه سفرهای بهاری خود چند روز اقامت در این ییلاق‌ها را نیز بگنجانید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.