رسانه اینترنتی فانیلی

با خوردن منابع پروتئین سریع‌ تر لاغر شوید

اگه شما هم به دنبال یکی از موثر ترین روش ها برای لاغری در مدت زمان کوتاه هستید، این مطلب برای شماست.

منابع پروتئین مواد غذایی بیسار مناسبی برای لاغری هستند. در واقع هنگامی که بدن شما به اندازه کافی از منابع پروتئین دریافت کند زودتر احساس سیری خواهید کرد و بخاطر همین موضوع حجم غذای کمتری را خواهید خورد. در کنار مجله اینترنتی فانیلی باشید تا با شناسایی منابع پروتئین و استفاده صحیح آن ها سریع و آسان تر لاغر شوید.

منابع پروتئین چگونه به لاغری کمک می‌کنند؟

منابع پروتئین به دلیل اینکه مدت زمان زیادی شما را سیر نگه می‌دارند، باعث کاهش وزن سریع تری خواهند شد. منابع پروتئین دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند و به دو گروه پروتئین های گیاهی و حیوانی تقسیم می‌شوند.

منابع پروتئین های حیوانی یا پروتئین کامل

گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات جزو پروتئین های حیوانی به شمار می‌روند. این مواد غذایی به دلیل وجود تمام آمینواسید های ضروری برای بدن انسان به پروتئین کامل معروف شده اند. همچنین مواد غذایی سویا و کینوا نیز دارای پروتئین کامل می‌باشند.

منابع پروتئین های گیاهی یا پروتئین ناقص

حبوبات ماند لوبیا، عدس، نخود، لپه و تمام مغزیجات مانند آجیل ها می‌باشند. این نوع پروتئین های گیاهی تعدد کمتری آمینواسید رادر خود دارند و به همین دلیل پروتئین ناقص به شما می‌آیند.

رژیم با پروتئین بالا چگونه به لاغری شما کمک خواهد کرد؟

سعی کنید یک رژیم با مواد غذایی سالم بگیرید. در این نوع رژیم شما باید کربوهیدرات، قند و چربی کمتری استفاده کنید و در عوض پروتئین بیشتری استفاده کنید. کربوهیدرات و قند ها منابع غذایی هستند که شما پس از استفاده از آن ها احساس سیری کامل نخواهید کرد و در مدت زمان کوتاهی گرسنه خواهید شد. انباشت زیاد چربی ها در بدن نیز باعث بیماری های زیادی می‌شود و سلامت شما را به خطر می‌اندازد. سعی کنیددر هر سه وعده‌ی غذایی خود از مواد غذایی با پروتئین گیاهی و حیوانی استفاده کنید. می‌توانید برای اینکه صبحانه از نان سفید مانند لواش یا بربری استفاده کنید، از نان هایی که دارای سبوس هستند، مانند سنگک استفاده کنید.نان های پروتئین هم گزینه های بسیار خوبی برای شما هستند که دارای پروتئین های گیاهی می‌باشند. در میان وعدههای خود سعی کنیدبه جای میوه، از تخم مرغ، شیر و آجیل استفاده کنید. مصرف هر نوع قند اعم از قند طبیعی یا مصنوعی را به حداقل ترین حالت ممکن برسانی. زیرا شما را گرسنه می‌کنند و با بالا بردن انسولین در خون شما، مغز شما به سرعت دستور گرسنگی دریافت می‌کند.

برتری رژیم با پروتئین بالا به سایر رژیم ها

پروتئین برای عضله سازی بسیار ماده غذایی مفیدی است. در واقع هیچ یک از مواد غذایی نمی‌توانند مانند پروتئین برای شما عضله سازی کنند. عضلات بدن شما هر 5ساعت یکبار بهپروتئین نیاز دارند. در واقع حتی اگر در پی ورزش کردن و عضله سازی نیستید، باز هم باید در روند کاهش وزن خود از پروتئین استفاده کنید زیرا مقادیر کم پروتئین در بدن به شل شدن عضلات و افتادگی پوست شما منجر خواهد شد. پروتئین از افتادگی پوست صورت و بدت شما در سنین بالا و کاهش وزنتان کمک می‌کند. همچنین پروتئین به شادابی پوستو موی شما نیز کمک خواهد کرد.

مصرف روزانه پروتئین برای هر فرد چه اندازه است؟

هر انسان بالغ به حداقل 1گرم پروتئین به ازای هر یک کیلو وزنش نیاز دارد. به این معنا که اگر شمایک فرد 60 کیلویی هستید حداقل به 60گرم پروتئین نیاز دارید. اما می‌توانید روزانه تا 2 گرم پروتئین هم به ازای وزن خود مصرف کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

بیشتر بخوانید

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.