رسانه اینترنتی فانیلی

استون هنج، بنای مخوف و اسرارآمیز انگلیس را بشناسید!

درباره استون هنج یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های باستانی جهان چه می‌دانید؟ فکر می‌کنید این بنای باستانی تنها چندتکه سنگ است که کنار هم برای سال‌ها ایستاده‌اند؟! می‌دانید این سازه یکی از مخوف‌ترین و رازآلودترین سازه‌های باستانی دنیاست؟

استون هنج انگلستان یکی از ترسناک‌ترین سازه‌های باستانی دنیا با قدمتی حدود 5000 سال است که تکمیل شدنش 1500 سال زمان برده است! به نظر شما چنین سازه‌ای با این عظمت و وسعت می‌تواند یک سازه معمولی باشد؟ همراه رسانه اینترنتی فانیلی با این بنای اسرارآمیز آشنا شوید.

افسانه استون هنج چیست؟

این سازه سنگی که به مشهورترین دایره سنگی جهان شهرت دارد، متعلق به دوران پیش از تاریخ یعنی 3000 سال پیش از میلاد مسیح است! برای ساخت این بنا از سنگ‌های 50 تا 80 تنی استفاده شده است و ساخت آن 1500 سال زمان برده است. بسیاری از محققان معتقدند که از این بنا برای رصد آسمان و پیگیری اجرام آسمانی و مشاهده حرکت خورشید و ماه و ستارگان و حتی پیش‌گویی از زمان تغییر فصل‌ها، خورشیدگرفتگی و ماه‌گرفتگی استفاده می‌شده و در واقع یک نیایشگاه بوده است.

دانشمندان می‌گویند هزار مرد در مدت سه هفته فقط می‌توانستند یکی از سنگ‌ها را به این مکان بیاورند. به این ترتیب ساختن بخش مرکزی بنا حدود ده سال طول می‌کشیده است! به همین دلیل بسیاری از مردم انگلیس باور دارند که این سازه را مرلین جادوگر ساخته و سنگ‌هایش را از ایرلند به این مکان آورده است.

عجایب استون هنج را بشناسید!

برخی محققان معتقدند این بنا یک هنج نیست، چراکه در هنج خندق در بیرون سازه سنگی قرار می‌گیرد؛ اما این سازه در درون و بیرون خود خندق دارد. در این بنا برخی سنگ‌ها نام‌های خاصی دارند؛ مانند سنگ‌های قهرمان، سنگ‌های سحر و جادو، سنگ هیل (پاشنه) که معمولا در نیایشگاه‌های باستانی وجود دارد و سنگ پرشین که حالا به‌عنوان یک سنگ زینتی در برج لندن جا خوش کرده است!

منطقه‌ای که این بنا در آن ساخته شده است از هزاران سال قبل‌ مکانی مقدس برای مردمان باستان بوده و اینکه چرا آن‌ها تصمیم گرفتند که رصدخانه‌ای تا این حد دقیق و اعجاب‌انگیز را در این منطقه بنا کنند هنوز هم جزو اسرار آن است.

تماشای طلوع و غروب خورشید در انقلاب تابستان و زمستانی در مکان این سازه باستانی سال‌هاست که برای مردم جذابیت خاصی دارد. این بنا را به‌عنوان یکی از دقیق‌ترین تقویم‌های مقدس باستانی می‌شناسند که ظاهرا 30 سنگ در میانه هنج دارد که هر کدام نمایانگر یک روز از ماه بوده‌اند. پنج سنگ دیگر در خارج از هنج وجود دارد که محققان معتقدند نشانه‌ای از ماه‌های 31 روزه سال هستند!

جالب است بدانید که مردم بومی معتقدند که سنگ‌های استون هنج انگلستان خاصیت شفادهندگی دارند به همین دلیل کودکان مریض خود را از سوراخ‌های درون سنگ‌ها رد می‌کنند تا آن‌ها شفا یابند! برخی دیگر می‌گویند هر سنگ درست بر روی کانال‌های انتقال نیرو و انرژی در زمین بنا شده است!

استون هنج و فرازمینی‌ ها باهم رابطه دارند؟

قبول کنید که مردم باستان آن‌قدر احمق نبودند که هزاران سال مشغول جابه‌جایی سنگ‌های 80 تنی شوند تا فقط یک رصدخانه را بنا کنند یا تنها یک نیایشگاه بسازند! اصلا چطور ممکن است که انسان‌های بی‌شماری 1500 سال به‌طور مداوم مشغول ساختن این بنا باشند؟ شاید ساخت این سازه واقعا کار انسان‌ها نبوده است! شاید واقعا پای جادوگران و فرازمینی‌ها در کار است! در سال 1666 میلادی یک گودال در میانه این سازه کشف شد که هنوز هم هیچ‌کس نمی‌داند کاربرد این گودال چیست!

استون هنج کجاست؟

این سازه باستانی در دشت سالزبری ویلتشر در جنوب این کشور واقع شده است. سالانه حدود یک‌میلیون نفر از طلوع خورشید تا غروب آن به این مکان می‌آیند تا رازهای مگوی این سازه را کشف کنند درحالی‌که از تماشای این سازه اسرارآمیز هیجان‌زده می‌شوند. بنای استون هنج یکی از رازآلودترین مکان های روی زمین است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.