رسانه اینترنتی فانیلی

کدام عضو از صورت تا پایان عمر رشد میکند؟

رشد یکی از اعضای صورت انسان در تمام دوره هرگز متوقف نمی‌شود و بی‌وقفه رشد می‌کند.

بدن انسان پر از رمز و راز است. هر قسمت از بدن باعث شگفتی و تعجب ما می‌شود. از مغز انسان که به اندازه‌ یک لامپ ١٠واتی انرژی می‌گیرد تا قلب انسان که در طول عمر، به‌ طور متوسط ١٨٢‌میلیون لیتر خون پمپاژ می‌کند. آیا این اطلاعات توجه شما را جلب کردند؟ حال برخی از اعضا بدن انسان تا پایان عمر به رشد خودشان ادامه می‌دهند. در این مطلب از رسانه اینترنتی فانیلی از به عضوی از بدن که تا پایان عمر رشد می کند می‌پردازیم.

رشد این عضو ها توقف ناپذیر است!

بیشتر اعضای بدن انسان تنها تا سن مشخصی رشد می‌کنند و پس از آن روند بزرگ شدن قسمت‌های مختلف بدن متوقف می‌شود. اما در این میان رشد برخی از اعضا تا پایان عمر یعنی تا زمانی که قلب انسان می‌تپد ادامه دارد.

طبق تحقیقات دانشمندان رشد بینی هرگز متوقف نشده و تا آخرین لحظات عمر انسان رشـد آن ادامه پیدا می‌کند. برخلاف بینی چشم پس از تولد دیگر رشـد نمی‌کند و اندازه آن از زمانی که انسان متولد می‌شود تا هنگامی که می‌میرد ثابت است. گوش‌ها نیز دیگر اعضای بدن هستند که بی‌وقفه رشـد می‌کنند.

نقش بینی در سلامتی

بینی نقش مهم و اساسی در دستگاه تنفسی انسان دارد و اولین قسمتی است که هوا از طریق آن وارد بدن می‌شود و اکسیژن لازم برای تنفس پس از انجام فرایندهای مشخص تامین می‌شود. معمولا مردان نسبت به زنان بینی بزرگ‌تری دارند و پزشکان معتقدند این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد چون مردان قدرت بدنی بیشتری دارند و انرژی بیشتری مصرف می‌کنند در نتیجه به حجم بیشتری از اکسیژن نیز نیاز دارند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.