رسانه اینترنتی فانیلی

چند راه برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت

یکی از بزرگ‌ترین معضلات خانم‌ها هنگام آرایش کردن ماسیدن کرم‌پودر است. این مشکل باعث می‌شود که یک آرایش بی‌نقص، کثیف و زشت به نظر برسد.

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر یکی از خواسته‌های افراد است که همواره با آن روبه‌رو می‌شوند. این معضل، یکی از شایع‌ترین تله‌های آرایشی است که متاسفانه در بیشتر موارد بعد از چند ساعت نمایان می‌شود. احتمالا شما هم وقتی‌که در محل کار به آینه خود نگاه می‌کنید یا وقتی برای تمدید آرایش خود در مهمانی به اتاق می‌روید با این صحنه روبهذرو می‌شوید. همراه مجله اینترنتی فانیلی باشید.

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت

جالب است بدانید که این مشکل، زمانی یکی از بحث‌های داغ آرایشگرها و میکاپ آرتیست‌ها بود. در حال حاضر اما، منشا دقیق این مشکل در شرایط مختلف مشخص شده و صنعت زیبایی توانسته راهکارهای ساده و کاربردی برای رفع آن در اختیار خانم‌ها قرار دهد اما قبل از امتحان کردن این راهکارها، لازم است با عوامل اصلی ایجاد ماسیدگی لوازم آرایشی آشنا شده و سپس با جلوگیری از ماسیدن کرم پودر آشنا شوید:

  • خشکی و دهیدراتاسیون پوست
  • لایه‌برداری نکردن و تجمع آلودگی در منافذ پوستی باعث کیکی شدن پوست می‌شود
  • جدی نگرفتن مراحل پاکسازی و آبرسانی پوست قبل از آرایش
  • استفاده از محصولات آرایشی که کیفیت پایینی داشته باشد
  • اجرای آرایش بدون ابزار تخصصی
  • آب و هوا و شرایط جغرافیایی
  • حساسیت و آلرژی پوستی

راهکارهای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

همتن‌طور که بیان کردیم علل زیادی در سطوح مختلف آرایش ممکن است باعث ماسیدن کرم پودر و سایر محصولات آرایشی شود اما شما می‌توانید با یادگیری چند ترفند و رعایت بعضی نکات مهم در حین آرایش، می‌توانید تا حد زیادی این مشکل را حل کنید.

صورتتان را بشویید

اولین قدم برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر و لایه‌های آرایش، شست‌وشوی صحیح صورت است. در واقع کارشناسان حوزه زیبایی اعتقاد دارند که تمیز بودن سطح پوست قبل از آرایش ماندگاری و کیفیت آرایش را افزایش داده و به نوعی بیشترین اهمیت را در این روند دارد.

بنابراین برای شروع آرایش، توصیه می‌کنیم شوینده ملایم و سازگار با جنس پوستتان انتخاب کرده و صورتتان را به خوبی بشویید. با این کار، سلول‌های مرده و آلودگی‌های محیطی از بین رفته و پوستتان برای پذیرش مواد مغذی و محصولات آرایشی آماده می‌شود.

لایه‌برداری پوستتان را جدی بگیرید

آلوگی‌ها و سلول‌های مرده پوستی، بعد از مدتی در منافذ پوستی جمع شده و باعث مسدود شدن منافذ، ایجاد جوش و آکنه‌های زیرپوستی، جوش سرسیاه و پوسته پوسته شدن صورت می‌شوند اما استفاده مداوم از لایه‌بردارها، به شما کمک می‌کند تا از شر تمام این مشکلات نجات پیدا کنید و مهم‌تر از همه، از ماسیدن مواد آرایشی روی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

همچنین توجه داشته باشید که افراط و استفاده زیاد از لایه‌بردارها، ممکن است حساسیت پوستی را تحریک کرده و باعث ایجاد خشکی و التهاب شود. استفاده از لایه‌بردارها، هفته‌ای 1 تا 2 بار کافی است.

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر با آبرسانی پوست

نکته مهمی که باید بدانید آن است که یکی از دلایل اصلی ماسیدن کرم پودر روی پوست صورت، خشکی و پوسته پوسته شدن آن در اثر دهیدراتاسیون (بی آبی)  است.

بهترین راهکار برای برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر استفاده مداوم از محصولات آبرسان در روتین مراقبت پوستی است. آبرسان‌های پوست، در انواع کرم، لوسیون، سرم، ژل و … وجود دارند و شما می‌توانید با توجه به میزان خشکی و جنس پوستتان محصول مناسبی را انتخاب کنید.

اگر پوستتان بیش از حد خشک است و علائمی مانند پوسته پوسته شدن و التهاب دارید، بهتر است از سرم‌های آبرسان کمک بگیرید. جذب بسیار سریع و عملکرد قوی سرم‌ها، به رفع فوری دهیدراتاسیون پوستی کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌شود، نوشیدن آب و مایعات کافی در طول روز را جدی بگیرید و به هیدراتاسیون پوست و بدن خود کمک نمایید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.