رسانه اینترنتی فانیلی

هنگام خرید و فروش خانه هیچ‌کس این نکات را به شما نمی‌گوید

بدون ‌شک برای شما نیز اتفاق افتاده است که به دنبال فروش ملک یا خانه ‌باشید و دراین ‌میان سوال‌‌های بسیاری ذهن شما را درگیر کرده باشند که چگونه می ‌توان ملک خود را با بهترین روش ممکن و با کمترین ضرر و زیان بفروشید.

موضوع خرید و فروش خانه و ملک یکی از بحث‌‌های کاربردی در حوزه حقوق املاک به شمار رفته که آشنایی لازم در مورد شرایط و نکات مهم درباره آن اهمیت بسیار زیادی دارند. همراه مجله اینترنتی فانیلی باشید تا شما را از این نکات مهم آگاه کنیم.

نکات مهم هنگام خرید و فروش خانه

اگر نکات مربوط به فروش ملک را به‌درستی رعایت کنید هرگز ضرر ناشی از معاملات ملک را تجربه نمی‌کنید. نکته جالبی که باید بدانید آن است که بسیاری از اختلافات و پرونده‌هایی که در دادگستری و شوراهای حل اختلاف وجود دارند مربوط به موضوعات ملکی هستند. موضوعاتی که در آن فروشنده‌‌ها قصد فروش ملک خود را داشته؛ اما به‌ دلیل عدم آگاهی از شرایط درست آن متحمل ضرر بسیار زیادی شده‌اند.

تعیین قیمت در خرید و فروش خانه

یکی از مهم‌ترین موارد هنگام خرید و فروش خانه تعیین قیمت خانه است که باید به آن توجه لازم را داشته باشید اگر به دنبال تخفیف برای مشتری یا دریافت سود بیشتر از طریق فروش ملک خود هستید، به‌هیچ‌عنوان حتی به این دلایل نیز قیمت بالایی برای ملک خود تعیین نکنید، چرا که قیمت بسیار بالا خود می‌تواند یکی از مهم‌ترین مواردی باشد که خریدار از خریدن آن منصرف شود.

توجه داشته باشید که قیمت ملک موردنظر نه‌تنها باتوجه‌به مساحت آن بلکه بر اساس سال ساخت، نوع مسکونی بودن آن، محله ملک، امکانات داخلی و خارجی آن تعیین می‌‌شود؛ بنابراین این موضوع را فراموش نکنید تا باتوجه‌به تمامی موارد ذکر شده قیمت خانه را محاسبه کنید.

تمامی هزینه‌ها را حساب کنید

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید آن است که هر معامله هزینه‌‌هایی برای خود دارد. برای انجام معامله باید هزینه‌‌هایی را پرداخت کنید. این نکته را باید بدانید که تمامی قراردادها ازجمله قراردادهای ملکی برای انعقاد نیاز به هزینه دارند. به‌عنوان‌مثال:

  • هزینه حق مشاوره
  • هزینه حق مالیات و غیره

این هزینه‌ها از جمله مواردی هستند که باید در زمان انعقاد قرارداد مدنظر قرار دهید.

در خرید و فروش خانه حتماً به‌صورت رسمی قرارداد تنظیم کنید

فروش ملک به‌صورت عادی یا رسمی تنظیم می‌شود، در قرارداد رسمی ملک با استفاده از یک سند رسمی با حضور طرفین در دفترخانه اسناد تنظیم می‌گردد؛ اما اسناد عادی در دفتر مشاورین املاک یا به‌صورت شخصی بین طرفین امضا می‌‌شوند

معامله با بنگاه‌های مجوزدار

انجام معاملات در بنگاه‌ها مزایای بسیار زیاد دارد؛ اما بهتر است با بنگاه‌‌های مجوزدار معامله کنید، بنگاه‌هایی که فاقد پروانه کسب‌وکار یا کد رهگیری هستند، کلاهبردار بوده و ممکن است بسیاری از هزینه‌های شما را نیز از بین ببرند.

یکی از مزایای داشتن کد رهگیری این است که اگر فرد بخواهد یک ملک را به چند نفر بفروشد، تخلف او آشکارش شده و سر شما کلاه نمی‌رود. از دیگر مزایای آن می‌توان به جلوگیری از معاملات کاذب مسکن اشاره کرد.

نکته بسیار مهمی که هنگام خرید و فروش خانه باید به آن توجه کنید آن است که به‌هیچ‌عنوان اسناد و مدارک معتبر خود مانند: شناسنامه، اسناد و مدارک، گذرنامه، مغازه خانه و جواز را به افراد دیگر واگذار نکنید.

عدم برگشت هزینه‌های بازسازی ساختمان

اگر هر بازسازی در ملک موردنظر انجام دادید، به‌هیچ‌عنوان هزینه بازسازی خانه برای شما برنخواهد گشت. اما بااین‌حال بعضی از تغییرات مانند استفاده از یک درب ضدسرقت می‌تواند، باعث افزایش هزینه خرید یک ملک گردد.

از سوی دیگر فراموش نکنید که به‌هیچ‌عنوان قرار نیست، ملک شما به‌اندازه ملک همسایه بفروش برسد. چراکه خانه‌ها باتوجه‌به ملاک‌های مختلف قیمت‌گذاری می‌شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.