رسانه اینترنتی فانیلی

لاغری با زیره سبز

شهرت زیره در رفع نفخ و کمک به لاغری آن‌قدر زیاد شده که گاهی مصرف کنندگانش را به دردسر می‌اندازد و دچار عارضه می‌کند! اما آیا عرق و دمنوش زیره همین‌قدر موثرند؟ زیره سبز مصرف کنیم یا سیاه؟

زیره ادویه‌ای با عطر قوی و خواص شناخته شده است اما گاهی در مورد آن مبالغه می‌شود! زیـره سیاه و سبز هر دو طبعی گرم و خشک دارند؛ زیره سیاه بیشتر مصارف دارویی دارد و توصیه نمی‌شود که به صورت عمومی مصرف شود اما از زیـره سبز می‌توان به عنوان ادویه در غذای روزمره استفاده کرد. نحوه مصرف زیره برای لاغری را در مجله فانیلی بخوانید.

تاثیر زیره بر لاغری

به گفته متخصصین بهترین تصمیم برای لاغری، محدود کردن مصرف کربوهیدرات مانند نان و برنج و شیرینی است. استفاده از زیـره به صورت خوردن ماست و زیـره سیاه به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند. از دیگر سو، عرقیات گیاهی نمی‌توانند چاقی موضعی را برطرف کنند! بلکه تنها انجام ورزش‌های مفید و موثر بر موضع چاقی است.

در مورد شهرت عرق زیـره سیاه به لاغری، بر اساس گزارش افرادی که میل کرده‌اند، سه هفته اول کمی کاهش اشتها ایجاد کرده است و بعد متوقف شده و اشتهای فرد به حالت عادی خود برگشته است. در فردی با مزاج گرم و خشک این عرق می‌تواند، بی‌قراری ایجاد کند.

طرز تهیه نوشیدنی زیره و لیمو برای کاهش وزن

موارد مورد نیاز

  • دوقاشق غذاخوری زیره
  • نصف یک لیموی تازه یا بیست قطره آب لیموی طبیعی

نحوه تهیه

دو قاشق زیره را از شب قبل بخیسانید. صبح روز بعد آن‌ها را جوشانده و آب لیمو را به آن اضافه کنید. قبل از اضافه کردن آب لیمو، دانه‌های زیـره را با استفاده از صافی از عصاره آن جدا کنید. بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری هنگام ناشتا است بنابراین این دمنوش را هر روز صبح، هنگام ناشتا و قبل از خوردن صبحانه با شکم خالی مصرف کنید. این کار را به مدت دو هفته ادامه دهید. نتایج مصرف دمنوش زیـره و لیمو شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

بیشتر بخوانید

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.