رسانه اینترنتی فانیلی

سیر سیاه معجزه‌ سلامتی!

اگر به دنبال یک نوع سیر شیرین، خوشمزه و پر خاصیت هستید، این مطلب برای شماست.

خواص سیر سیاه هم مانند سیر بسیار زیاد است. در کشورهای شرق آسیا از این سیر استفاده زیادی می‌کنند. برای کشورهای آسیای شرقی سیر سیاه مانند یک داروی سنتی و گیاهی است که برای بسیاری از بیماری‌ها از آن استفاده می‌کنند. یکی دیگر از موارد استفاده از این سیر سیاه خوش طعم، مزه دادن به غذاها است. در کشورهای آسیایی برای تهیه انواع سس، طعم دار کردن انواع گوشت، مرغ و ماهی از این سیر استفاده می‌کنند. برای اینکه خواص سیر سیاه آشن شئید با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید.

سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه در واقع همان سیر ساده و معمولی است که طی یک فرایندی به این شکل در آمده است. فرایند به عمل آمدن سیر سیاه به این گونه است که سیر را در یک دستگاه قرار می‌دهند. این دستگاه دمای بالایی دارد و با حرارتی که تحت کنترل دستگاه است این سیر به شکل تخمیری در می‌آید. در طی این فرایند این سیر از رنگ فید به سیاه تغییر رنگ می‌دهد و به همین دلیل برای آن سیر سیاه می‌گویند. طعم سیر سیاه برعکس سیر سفید شیرین و خوشمزه است و تندی سیر سیاه را ندارد. خواص سیر سیاه از سیر سفید بسیار بیشتر است.این سیر برای درست شدن حداقل بین دو تا سه ماه زمان نیاز دارد.

خواص سیر سیاه

سیر سیاه خواص بسیار زیادی را برای بدن انسان دارد. اگرچه سیر سفید و معمولی نیز خواص زیادی دارد و خوردن حداقل یک عدد سیر به صورت روزانه توصیه می‌شود اما با این حال بهتر سیر سیاه را نیز در برنامه غذایی خود بگنجانید و از خواص سیر سیاه غافل نشوید.

نحوه مصرف سیر سیاه

شما می‌توانید این سیر را روزانه و با شکم ناشتا مصرف کنید. می‌توانید برای وعده صبحانه چند حبه سیر را با نان بخورید. یکی از خواص سیر سیاه انرژی بخشی بالای آن است. شما می‌توانید هنگامی که به انرژی برای انجام وظایفتان نیاز دارید، از این سیر میل کنید.

خواص سیر سیاه برای دیابت

بدن انسان‌ها به نوعی طراحی شده است تا وقتی که قند خونشان بالا می‌رود با استفاده از عمل هموستاز قند خون خود را کاهش می‌دهند اما اگر بدن انسان به دلایلی نتواند هموستاز را به خوبی انجام دهد فرد قند خون بدنش پایین نمی‌آید و در نتیجه به دیابت مبتلا خواهد شد. سیر سیاه به این دلیل به کاهش و درمان دیابت کمک می‌کند که می‌تواند به عمل هموستاز کمک کند و به همین جهت قند خون کاهش می‌یابد و فرد به دیابت دچار می‌شود.

خواص سیر سیاه برای قلب

همانطور که می‌دانید یکی از دلایلی که می‌گویند حداقل در روز یک حبه سیر تازه بخورید، تاثیر آن بر روی سلامتی قلب است. اما سیر سیاه خواص بسیار زیادی برای سلامتی قلب دارد و تقریبا دو برابر بیشتر از سیر تازه است. سیر سیاه چربی که داخل رگ‌های خونی قلب هستند را کاهش می‌دهد. با کم شدن چربی در قلب شما باری که از روی قفسه سینه‌یتان برداشته می‌شود را حس خواهید کرد. چربی در قلب موجب فشار خون می‌شود چون جریان خون را در قلب کم می‌کند. با فشارخون زنگ خطر سکته مغزی در بدن شما به صدا درخواهد آمد.

درمان حساسیت با سیر سیاه

سیر برای رفع حساسیت بسیار مفید است. این نوع سیر از بدن در مقابل هر نوع باکتری، میکروب و قارچ حفاظت می‌کند و مانع آسیب دیدن بدن شما از این جهت می‌شود. شما با خوردن سیر سیاه می‌توانید از انواع آلرژی و حساسیت‌ها در امان بمانید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

بیشتر بخوانید

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.