رسانه اینترنتی فانیلی

بازگشت فرمانده یاسمین مقبلی به زمین!

حتما به خاطر دارید که حدود 6 ماه پیش ماموریت کرو 7 ناسا چقدر در ایران سر و صدا کرد! اگر هم یادتان نیست باید بگوییم که این همه سر و صدا تنها به خاطر حضور یک خانم باهوش و پرتلاش به نام یاسمین مقبلی بود که به خاطر ایرانی‌الاصل بودنش بسیار مورد توجه قرار گرفته بود!

حالا بعد از 6 ماه ماموریت کرو 7 به پایان رسیده و بازگشت یاسمین مقبلی فضانورد ناسا همه را خوشحال کرده است! تنها چند روز پیش بود که خبر بازگشت گروه کرو 7 به فرماندهی خانم مقبلی باز هم سر و صدای زیادی به راه انداخت. مجله اینترنتی فانیلی قبلا درباره این فضانورد زن ایرانی مقاله‌ای منتشر کرده بود و حالا قصد دارد درباره ماموریت کرو 7 و بازگشت آن‌ها صحبت کند.

اعضای تیم کرو 7 چه کسانی بودند؟

غیر از یاسمین مقبلی فضانورد ناسا سه فرد دیگر نیز در این ماموریت حضور داشتند که هر سه نفر مرد بودند. آندریاس موگنسن، کنستانتین بوریسوف و ساتوشی فوروکاوا از دیگر فضانوردان این ماموریت بودند که خانم مقبلی را همراهی می‌کردند. جالب است بدانید که رسیدن این فضانوردان به ایستگاه فضایی حدود 30 ساعت طول کشیده بود.

شروع ماموریت کرو 7 به فرماندهی یاسمین مقبلی فضانورد ناسا

تمام کسانی که این ماموریت را دقیقه به دقیقه دنبال می‌کردند جمله معروف خانم مقبلی را پس از رسیدن به ایستگاه فضایی از یاد نمی‌برند! فرمانده مقبلی به‌محض رسیدن به ایستگاه فضایی به بخش کنترل ماموریت گفت: خیلی متشکرم. باید مدام به خودم یادآوری کنم که این یک رؤیا نیست. با فرود تیم کرو 7 ماموریت اعضای تیم کرو 6 به پایان رسید و آن‌ها پس از چند روز ایستگاه فضایی را در اختیار فضانوردان کرو 7 قرار داده و به زمین بازگشتند.

ماموریت کرو 7 چه بود؟

ماموریت یاسمین مقبلی فضانورد ناسا و اعضای تیمش جمع‌آوری نمونه‌های میکروبی از فضای بیرونی ایستگاه فضایی و مطالعه و تحقیق روی آن‌ها، مطالعه واکنش انسان به مدت‌زمان مختلف پرواز فضایی، بررسی جنبه‌های فیزیولوژیکی خواب فضانوردان و غشای تصفیه آب حاوی پروتئین‌هایی به نام آکواپورین در فضا بود. البته این‌ها تنها بخشی از فعالیت‌های این فضانوردان بود. آن‌ها همچنین تلاش کردند که گوجه‌فرنگی بکارند و مقاومت گیاهان را برای کاشت در محیطی با گرانش ناچیز را بسنجند.

ماموریت کرو 7 بعد از 6 ماه به پایان می‌رسد!

یاسمین مقبلی فضانورد ناسا به همراه تیمش بعد از رسیدن فضانوردان کرو 8، ایستگاه فضایی را به فضانوردان تازه ورود تحویل داده و با کپسول دراگون در روز 21 اسفندماه به زمین بازگشتند. نکته جالب این است که این کپسول پس از رسیدن به جو زمین دمایی در حدود 1600 درجه سانتی‌گراد را تجربه کرده است. کپسول دراگون اسپیس‌ایکس در خلیج مکزیک در نزدیکی ساحل پنساکولا در فلوریدا پس از 200 روز این فضانوردان را به سیاره خاکی بازگرداند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.