رسانه اینترنتی فانیلی

این مواد غذایی که باعث چربی سوزی شکم میشوند

اگر با وجود اینکه لاغر هستید و اضافه وزن ندارید، در قسمت شکم خود چربی زیادی دارید، این مطلب برای شماست.

چربی سوزی شکم یکی از دشوارترین کارها است. بسیاری از خانم‌ها و آقایان با اینکه چاق نیستند اما با این حال در ناحیه شکم چربی زیادی دارند. معمولا چربی و چاقی شکم یکی از آزاردهنده‌ترین نوع چاقی است. علت‌های مختلفی باعث این مسئله می‌شود. به مراتب اگر شما بخواهید به کلی لاغر شوید، انرژی کمتری از شما خواهد گرفت تا بخواهید چربی سوزی شکم انجام بدهید. اگر به دنبال یک رژیم اصولی هستید، می‌توانید از این مطلب رژیم شوک سه روزه برای لاغری کمک بگیرید. با اینکه خیلی از متخصصان تغذیه و مربیان معتقدند که چربی سوزی موضعی امکان پذیر نیست، اما با این حال شما می‌توانید با راهکارهایی که مجله اینترنتی فانیلی خواهد گفت، تجربه چربی سوزی شکم را داشته باشید.

چرا با وجود لاغری چربی شکم دارید؟

خیلی از افراد پس از اینکه لاغر شدند و اضافه وزنشان برطرف شد، همچنان چربی شکمی دارند. اما برخی افراد هستند که با وجود اینکه همیشه اغر بودند، در قسمت شکم خود چربی زیادی دارند. این چربی‌ها به علل مختلفی به وجود آمده‌اند. برای برخی خانم‌ها ممکن است به علت زایمان و یا اختلالات هورمونی باشد. بسیاری از آقایان نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و علت آن می‌تواند ناشی از کبد چرب، رژیم غذایی نادرست، ژنتیک و بی تحرکی باشد. هر کسی با توجه به ژنتیک بدنش، در نقطه‌ای از بدنش، چربی بیشتری انباشت می‌کند.

چربی سوزی در ناحیه شکم با ورزش قدرتی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند به شما برای چربی سوزی شکم و لاغری این ناحیه کمک کند، ورزش مقاومتی یا قدرتی است. برعکس باور عموم که فکر می‌کنند با ورزش‌های هوازی لاغری بهتری را تجربه می‌کنند، اما ورزش‌های مقاومتی به شما کمک بیشتری در این زمینه می‌کنند. از ورزش‌های قدرتی مانند بدنسازی،  TRX و کراسیفیت می‌توانید در این مسیر کمک بگیرید. در کنار این ورزش‌ها سعی کنید کالری مصرفی خود را کاهش دهید.

برای چربی سوزی شکم پروتئین بخورید

پروتئین به عضله سازی شما کمک بسیای می‌کند. در واقع شما با انجام ورزش مقاومتی و تغذیه‌ای که مقادیر بالای پروتئین و کربوهیدرات و چربی کمی دارد، عضله می‌سازید. این پروسه طولانی اسن و حداقل 12 هفته طول می‌کشد. اما می‌توانید با ورزش و تغذیه، چربی سوزی شکمی داشته باشید و در کنار آن عضله سازی نیز بکنید.

با خوردن صبحانه شکم خود را کوچک کنید

یکی از مسائل مهمی که در چربی سوزی و لاغری شما نقش مهمی دارد، مصرف صبحانه‌های مقوی است. خوردن صبحانه به روند چربی سوزی شکم و بالا بردن متالولیسم شما کمک می‌کند. صبحانه‌های کم کالی و در عین حال مقوی و با پروتئین بالا به تعادل انسولین در بدن شما کمک می‌کند و از گرسنگی و افت فشار شما کمک می‌کند.

از سبزیجان غافل نشوید

سبزیجات و میوه‌ها غنی از ویتامین، مواد معدنی و از همه مهم‌تر فیبر هستند. فیبر برای فعالیت صحیح دستگاه گوارش یک نیاز ضروری است. فعالیت صحیح دستگاه گوارش به شما کمک می‌کند تا به راحتی وزن کم کنید. اگر دستگاه گوارش شما دچار اختلال شود یکی از اولین نشانه‌های آن ورم در قسمت شکم است. پس برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم استفاده از سبزیجات و میوه‌ها را در اولین برنامه غذایی خود قرار دهید. فیبر به شما کمک می‌کند تا زود سیر شوید و غذای شما نیز راحت‌تر هضم شود.

آب باعث چربی سوزی شکم می‌شود

آب نوشیدن یک امری است که در همه حال به شما کمک می‌کند و هیچ ضرری برای شما ندارد. آب متابولیسم یا سوخت و ساز بدن شما را بالا می‌برد. اشتهای کاذب شما را از بین می‌برد. بسیاری از زمان‌هایی که احساس گرسنگی دارید، شما فقط تشنه هستید و با نوشیدن یک لیوان آب متوجه خواهید شد که احساس گرسنگی شما نیز برطرف شده است.

آب به عضله سازی نیز کمک می‌کند. در واقع عضلات از پروتئین و آب ساخته می‌شوند. اگر نوشیدن آب برای شما سخت است از آب گازدار و یا طعم دار کردن آن با مواد خوراکی کم کالری مانند دیتاکس واتر استفاده کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.