رسانه اینترنتی فانیلی

هر آنچه باید برای خرید ژاکت و پلیور زنانه بدانید

پلیور و ژاکت، هر دو نوعی لباس بافت یا قلاب‌بافی با آستین بلند هستند. فرق پلیور و ژاکت در آن است که ژاکت مانند کت، جلو باز و معمولاً دارای زیپ یا دکمه برای بستن است درحالی‌که پلیور، جلو بسته و بدون نیاز به زیپ و دکمه است. پلیورها معمولاً به‌تنهایی یا بر روی یک پیراهن بلندتر پوشیده می‌شوند. انواع ژاکت نیز بر روی تیشرت یا پیراهن‌های دیگر یا به‌تنهایی پوشیده می‌شوند. با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید.

انواع مدل ژاکت و پلیور زنانه

مدل‌های پلیور و ژاکت بسیار متنوع هستند و معمولاً در نوع یقه، طول آستین، جلو باز بودن، نوع بافت و… متفاوت‌اند. این تنوع در مدل، گزینه‌های متعدد و متنوعی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

احتمالاً نام پلیور و ژاکت‌های کش‌بافت پشمی، یقه اسکی و غیره را شنیده باشید. در ادامه مدل‌های مختلفی از انواع ژاکت و پلیور زنانه را به شما معرفی خواهیم کرد که ممکن است نام آن‌ها را نشنیده یا کمتر شنیده باشید. با این‌حال، این مدل بافت‌ها ارزش امتحان‌کردن را دارند و می‌توانید با انتخاب این مدل‌ها، استایلی متفاوت و جذاب داشته باشید.

۱. پلیور زنانه مدل FisherMan

این مدل ضخیم و مناسب فضای باز است. معمولاً در رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و غیره وجود دارند. ضخامت ژاکت فیشرمن از ژاکت‌های دیگر بیشتر است و شما را به‌طور قابل‌توجهی گرم می‌کند. به دلیل بافت گشاد آن به شما اجازه‌ی حرکت آزادانه حتی در هنگام انجام کارهای سنگین را می‌دهد. نخ پشمی که معمولاً در بافت پلیور فیشرمن استفاده می‌شود، به‌اندازه‌ی کافی در برابر سرما مقاوم است.

۲. پلیور زنانه با بافت درشت

چه کسی از راحتی یک پلیور ضخیم لذت نمی‌برد؟ این مدل برای استفاده در طول زمستان ایده‌آل است؛ زیرا وزن و ضخامت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. شاید به نظر برسد یک پلیور بافت درشت چندان برای یک خانم مناسب نباشد؛ اما اگر بتوانید آن را درست با سایر لباس‌ها ست کنید، علاوه بر راحتی و گرما باعث جذابیت پوشش شما خواهد بود؛ بنابراین دفعه بعد که تصمیم به خرید پلیور زنانه شیک گرفتید، با خریداری آن، این آیتم را بخشی از کمد خود قرار دهید.

۳. پلیور زنانه Funnel Neck

تفاوت پلیور یقه قیفی با پلیور یقه اسکی در نوع بافت یقه است. بافت رج‌های یقه در پلیور فانل نک، درشت است و به سمت بالای گردن، مانند یک قیف باریک می‌شود. یک پلیور یقه قیفی را می‌توانید روی یک تاپ بپوشید و سپس با یک شلوار جین یا شلوار دم پا باریک، ست کنید.

۴. ژاکت و پلیور جامپر زنانه

جامپرها راحت‌ترین پلیور و ژاکت‌های زنانه و دخترانه هستند و می‌توانند آستین‌های کوتاه یا بلند داشته باشند. علاوه بر این، در طول و عرض‌های متنوعی بافته می‌شوند. بهترین بخش در مورد پوشیدن جامپرها این است که مناسب محیط‌های مختلفی مانند محل کار، دانشگاه یا هر موقعیت دیگری هستند.

۵. ژاکت و پلیور زنانه سایز بزرگ

محبوبیت پلیور و ژاکت‌های سایز بزرگ زنانه آن است که راه ایده‌آلی برای گرم ماندن در روزهای سردتر هستند و باعث می‌شوند که با شلوار جین دلخواهتان، بسیار شیک و برازنده به نظر برسید.

۶. ژاکت و پلیور FairIsle

ژاکت و پلیور کش‌بافت پشمی Fair Isle روش بافتنی است که از جزایر شتلند آمده است. از پنج رنگ در ردیف‌های مختلف برای ایجاد یک الگوی رنگارنگ استفاده شده است. البته اکنون این یک اصطلاح کلی برای هر پلیور یا ژاکتی با طرح‌های پیچیده و رنگارنگ است، طرح‌های چندرنگ بیشتر بر روی شانه‌ها و سینه و تک‌رنگ روی آستین‌ها و نیمه پایینی لباس بافته می‌شوند.

۷. پلیور با برش Raglan

هر پلیوری که به‌صورت یک‌پارچه از یقه به پایین بافته شده باشد (به‌استثنای درزهایی که در امتداد شانه‌ها برای اتصال آستین‌ها وجود دارند)، پلیور راگلان نامیده می‌شود. پلیور راگلان دارای بافتی متوسط است، نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک.

۸. ژاکت و پلیور Ribbed

این نوع پلیور و ژاکت دارای بافتی عمودی و راه‌راه است که به آن حالتی کشسانی می‌دهد. این مدل ژاکت و پلیور زنانه را می‌توانید با انواع شلوارهای ساده بپوشید و از راحتی آن در تن لذت ببرید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

بیشتر بخوانید

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.