رسانه اینترنتی فانیلی

زمستان در جزیره هنگام چگونه است؟

جزیره هنگام یکی از زیباترین جزایر جنوب ایران است که با داشتن موقعیتی استراتژیک بسیار مورد توجه گردشگران و حتی سیاستمداران قرار گرفته است. این جزیره سرگذشت جالبی را پشت سر گذاشته است.

جزیره هنگام جزیره‌ای است که در دوره صفویه تحت سلطه پرتغالی‌ها و در دوره قاجار تحت اشغال انگلیسی‌ها بوده است. همراه رسانه اینترنتی فانیلی با این جزیره زیبا و باشکوه بیشتر آشنا شوید.

جزیره هنگام قشم کجاست؟

هنگام جزیره‌ای کوچک و دیدنی با بافتی کهن و تاریخی است که در میانه آب‌های زلال خلیج‌فارس و در دو کیلومتری جزیره قشم واقع شده است.

سفر به جزیره هنگام در پیچ ‌و خم ‌های تاریخ

هنگام جزیره‌ای است که سرگذشتی بسیار طولانی و شنیدنی دارد. آب‌های عمیق، موقعیت جغرافیایی استثنایی و نزدیکی بسیار به جزیره قشم سبب شده که این جزیره در طول تاریخ میان حکومت‌های مختلف دست‌به‌دست شود و از هر دوره‌ای یادگارهایی را در دل خود داشته باشد.

هرچند حاکمیت اصلی این جزیره از دیرباز متعلق به ایران بوده؛ اما تمام حکومت‌های بزرگ دنیا همیشه به این بخش از خاک ایران چشم داشته‌اند. پرتغالی‌ها در دوران صفویه و انگلیس‌ها در دوران قاجار این جزیره کوچک دوست‌داشتنی را تحت اشغال خود درآوردند و ردپای آن‌ها را در معماری برخی خانه‌های جزیره، هنوز هم می‌توان به چشم دید. حاکمیت این جزیره در زمان حکومت رضاشاه به‌طور کامل به ایران بازگشت.

جاهای دیدنی جزیره هنگام کجاها هستند؟

هنگام مملو از زیبایی‌های متنوع و شگفت‌انگیز است. از چشم‌انداز زیبای دریا تا خانه‌های تاریخی به سبک ایرانی و اروپایی را می‌توان در این جزیره دید. کشتی به‌گل‌نشسته پرتغالی‌ها، تاسیسات بندری انگلیسی‌ها، سواحل زیبای نقره‌ای، کله خماسی، درخشان و خنیزی، صخره‌های مادر و دختر، خاک سرخ خوراکی، دهکده کوچک ماهیگیری و حتی بازار هنگام جزو جاذبه‌های بسیار زیبا و دیدنی هنگام هستند که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردارند.

تفریحات جزیره هنگام چه چیزهایی هستند؟

غواصی در اعماق آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، لنج سواری و دیدن دلفین‌های بازیگوش از نزدیک، اقامت در بوم گردی‌های جزیره و زندگی به سبک مردم محلی و جالب‌تر از همه سپردن دست‌هایتان به زنان هنرمند جزیره که با نقاشی‌های زیبایشان دست‌های شما را به یک بوم نقاشی تبدیل کنند!

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام چه موقع است؟

بستگی دارد که در این جزیره به دنبال چه چیزی باشید؟ اگر دلتان ساحل درخشان جزیره را می‌خواهد پس باید درخشش جزیره هنگام را در شب ببینید. اگر دوست دارید بازیگوشی و شیطنت دلفین‌ها را ببینید باید بدانید این موجودات دوست‌داشتنی در فصل‌های سرد سال بیشتر به ساحل نزدیک می‌شوند و البته که رابطه خوبی با انسان‌ها دارند.

از آنجایی که هنگام یکی از جزایر گرمسیری ایران است بهترین فصل سفر به آن پاییز و زمستان است که آب‌وهوای معتدل و خنکش سفر شما را دل‌پذیرتر می‌کند. جالب است بدانید که ساحل نقره‌ای و ساحل درخشان این جزیره در زمستان به‌خصوص در دی‌ماه در زیباترین حالت خود هستند. دلفین‌ها هم در این ماه از همیشه بازیگوش‌تر می‌شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.