رسانه اینترنتی فانیلی

کتالم از بکرترین و زیباترین جاهای شمال

کتالم کجاست؟ 

یکی از بکرترین و زیباترین جاهای دیدنی شمال کتالم و سادات شهر است کتالم در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رامسر واقع شده است. این شهر در حدفاصل تنکابن و شهر زیبای رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد،فاصله کتالم تا دریا از قسمت شمالی این شهر بسیار نزدیک بوده و از جنوب هم به ارتفاعات و چشم‌اندازهای طبیعی منتهی می‌شود. 
فرهنگ و آداب‌ورسوم شهر کتالم

شهر کتالـم به‌خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد و قرارگرفتن این شهر بین گیلان و مازندران مردم آن لهجه گیلکی دارند و آن را از گویش گیلان و مازندران متمایز می‌کند. این لهجه خاص شرق گیلان و غرب مازندران بوده گویش مردم رامسر با آنها متفاوت است. مذهب مردم این شهر پیرو شیعه اثنی‌عشری است و تعداد انگشت شماری مذاهب دیگر در آنجا ساکن هستند.
بهترین زمان سفر به کتالم

شهر کتالـم رامسر مانند دیگر شهرهای شمال تابستانی مرطوب و گرم با هوای شرجی آزاردهنده دارد. زمستان‌های این شهر نیز سرد است؛ بنابراین بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار بخصوص ماه اردیبهشت و پاییز بوده البته ییلاق کتالـم در تابستان هم هوای دلچسبی خواهد داشت. اگر دوست دارید هوای بارانی و مه‌آلود را تجربه کنید اوایل پاییز مهرماه بهترین زمان برای دیدن این زیبایی‌ها خواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.