رسانه اینترنتی فانیلی

تنها آبزی ای که جنس نر آن حامله میشود!

فکر می‌کنید موجودی در دنیا وجود دارد که در میان آن‌ها به‌جای ماده‌ها، نرها حامله شوند؟ فکر می‌کنید حامله شدن نرها یک چیز عجیب و غیرقابل باور است؟ در جهان هستی موجوداتی وجود دارند که خلق شده‌اند تا ناممکن‌ها را ممکن کنند!

شکل طبیعی جهان این‌گونه است گه در آن تنها ماده‌ها می‌توانند باردار شده و زایمان کنند؛ اما اسب دریایی موجودی است که خلق شده تا تمام قوانین را برهم بزند! اگر تابه‌حال فکر می‌کردید تنها جنس ماده در دنیا باردار می‌شود، این مقاله از رسانه اینترنتی فانیلی را از دست ندهید.

آیا بارداری جنس نر اسب دریایی واقعیت دارد؟

بله! این موجود که ظاهرا خلق شده تا تمام قوانین جهان را زیر سوال ببرد، دارای صفات عجیب و غریبی که تا قبل از آن در هیچ جاندار دیگری مشاهده نشده است! در این جانور دریایی که حتی شکل ظاهری آن نیز عجیب است، برعکس تمام موجودات دنیا، جنس نر حامله می‌شود؛ اما مگر چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ بله ظاهرا در جهان هستی رازهای بی‌شماری وجود دارد که انسان هیچ اطلاعی از آن‌ها ندارد.

اسب دریایی نر چگونه باردار می‌شود؟

این نوع بارداری مسلما یک بارداری عجیب و غریب است و قرار نیست مانند سایر بارداری‌ها در میان موجودات خلقت باشد. در واقع داستان از آنجایی شروع می‌شود که اسب دریایی ماده تخمک‌های خود را درون کیسه‌ای در بدن جنس نر رها می‌کند. سپس جانور نر این تخمک‌ها را بارور کرده و در کیسه خود نگهداری می‌کند تا نوزادان کاملا شکل یابند.

چرا اسب دریایی نر حامله می‌شود؟

نکته جالب اینجاست که این موجودات برخلاف سایر موجودات جهان، محل نگهداری از نوزادان در بدن جنس نر تعبیه شده است. در واقع کیسه‌ای که در آن تخمک‌ها بارور می‌شوند در بدن جنس نر قرار دارد.

زایمان اسب دریایی نر چگونه است؟

در زمان زایمان این موجود عجیب، کیسه حاوی جنین‌ها که درست در جلو شکم جنس نر قرار دارد، پاره شده و نوزادان به دریا رها می‌شوند. جالب است بدانید که این بارداری از ده روز تا شش هفته متغیر است و در هر بار زایمان حدود 20 هزار اسب دریایی تازه متولد شده به دریا وارد می‌شوند!

ویژگی‌های عجیب اسـب دریایی

نکته جالب دیگر درباره این موجود آن است که در میان سایر جانداران دریایی بعضی از گونه‌ها آن، علاقه بسیاری به تک همسری دارند درحالی‌که در برخی دیگر، جنس ماده پس از جفت‌گیری جنس نر را با آن همه تخمک در شکم رها می‌کند!

این موجودات جزو نادرترین موجودات دریایی هستند که به‌صورت عمودی در آب شنا می‌کنند!

برای اینکه همراه جریان آب به این‌سو و آن‌سو پرتاب نشوند، با دم قلاب مانند خود به سنگ‌های می‌چسبند.

اسب‌های دریایی فاقد دندان هستند و برای مکیدن پلانکتون‌ها از پوزه خرطومی خود استفاده می‌کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.