رسانه اینترنتی فانیلی

این چند راهکار ساده؛ باعث پخش نشدن سایه چشم میشود

استفاده از سایه در آرایش یکی از ترندهای پرطرفدار بین جوانان امروزی است اما پخش شدن آن یکی از مشکلاتی است که آرایشتان را خراب می‌کند.

پخش نشدن سایه چشم باعث تمیز نشان‌دادن هرچه بیشتر آرایشتان می‌شود؛ اما برای رسیدن به این خواسته باید چند راهکار ساده را در آرایشتان رعایت کنید. همراه رسانه اینترنتی فانیلی باشید تا با هم یاد بگیریم چگونه یک سایه تمیز و زیبا بدون پخش‌شدن برای خودمان بکشیم.

راهکارهای پخش نشدن سایه چشم

در ادامه به شما چند راهکار ساده را آموزش می‌دهیم تا از پخش شدن سایه چشم جلوگیری شود.

برای پخش نشدن سایه چشم از پرایمر سایه استفاده کنید

یکی از محصولات آرایشی که بسیار پراهمیت است، پرایمر است. پرایمر انواع مختلفی داشته و برای اقسام مختلف صورت از آن استفاده می‌شود. هنگام زدن سایه اگر دوست دارید آرایشتان پاک نشده و سایه‌تان پخش نشود، حتماً از پرایمر استفاده کنید. پرایمر همچنین باعث خواهد شد سایه چشم نرم و لطیف روی پلک‌های شما قرار بگیرد و محو نشود.

سایه چشم خود را در چندلایه بزنید

یکی از راهکارهایی که به پخش نشدن سایه چشم به شما کمک می‌کند آن است که سایه را چندلایه بزنید. البته لازم نیست این لایه‌ها حجم زیادی داشته باشند و نصف سایه چشم را در یک‌بار آرایش استفاده کنید!

از خط چشم برای پایه آرایش خود استفاده کنید

یک ترفند عالی و حرفه‌ای را می‌خواهیم به شما آموزش دهیم. یک روش مؤثر برای پخش نشدن سایه چـشم آن است که از یک مداد چشم رنگی که هماهنگ با سایه چشمتان است برای زیرسازی سایه چشم خود استفاده کنید.

با این روش سایه چشم شما، خوب ‌روی پلکتان را می‌پوشاند. کل پلک را با لایه‌نازکی از خط چشم بپوشانید و حالا سایه چشم خود را بزنید.

 برای پخش نشدن سایه چشم اول سایه کرمی بزنید سپس سایه پودری

یکی از نکات مهمی که باید بدانید آن است که استفاده لایه‌ای از سایه چشم راهکار خوبی است. به‌جای استفاده از یک سایه چشم، ابتدا یک‌لایه سایه چشم کرمی بزنید و حالا با سایه پودری پلک خود را بپوشانید. این راهکار باعث پخـش نشدن سایه چشم می‌شود.

 سایه چشم را با برس آرایشی نم‌دار بزنید

اگر تابه‌حال این روش را امتحان نکرده‌اید حتماً این کار را انجام دهید تا نتیجه را ببینید. این کار باعث می‌شود سایه به شکل زیبایی روی چشمتان قرار بگیرد و خودش را نشان دهد.

برای پخش نشدن سایه چشم از کانسیلر استفاده کنید

همان‌طور که در ابتدای متن بیان کردیم پرایمر سایه یکی از لوازم آرایشی مهم است؛ اما پرایمر سایه چشم در اختیار ندارید؟ نگران نباشید می‌توانید از کانسیلر به‌عنوان جایگزین استفاده کنید.

فقط لازم است بدانید که  قبل از استفاده موارد احتیاط روی بسته‌بندی کانسیلر را بخوانید و مطمئن شوید که مانعی برای استفاده از کانسیلر شما برای نواحی حساس و چشم‌ها وجود ندارد.

نکته بعدی آن است که حتماً کانسیلر را به‌خوبی روی چشمتان محو و پخش کنید تا روی خط‌های پشت پلکتان نرود و آرایشتان را خراب نکند.

پاک‌سازی صورت قبل از آرایش مهم است

اگر قبل از آرایش صورت خود را نمی‌شویید، نمی‌توانید انتظار پخش نشدن سایه چـشم خود را داشته باشید. در این صورت چربی‌ها و مواد روی پوست مانع ماندگارشدن سایه روی چشم شما خواهد شد.

به دنبال سایه‌های چشم ضدآب و ماندگار باشید

به دنبال عبارت‌های “fade-resistant” یا “waterproof”  بر روی بسته‌بندی سایه چشم خود باشید.

 از اسپری تثبیت‌کننده آرایش استفاده کنید

استفاده از اسپری فیکس کننده آرایش می‌توانند کامل‌کننده تمام راه کارهایی باشد که در بالا گفتیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.