طبق اطلاعات IDC و کانترپوینت، اپل در سه ماههی چهارم سال ۲۰۲۴ به سهم ۹ تا ۱۰ درصدی در بازار گوشیهای هوشمند هند دست یافت.
برای اولینبار، اپل وارد پنج برند برتر بازار موبایل هند (از نظر سهم بازار) شده است. استراتژی قیمتگذاری تهاجمی، از جمله تخفیفهای ویژه برای مناسبتها و اقساط بدون بهرهی ۲۴ ماهه هندیها را به خرید گوشی اپل ترغیب کرد.
آیفون ۱۶ با قابلیتهای هوش مصنوعی سروصدای زیادی بهپا کرد؛ اما فروش مدلهای قدیمیتر مانند آیفون ۱۵ و آیفون ۱۳ در بازار هند همچنان ادامه دارد.
تارون پاتاک، مدیر تحقیقات در کانترپوینت، میگوید: «با افزایش درآمد و رشد طبقهی متوسط، اپل به برند موردعلاقهی مصرفکنندگان جوان هندی تبدیل شده است. در کلانشهرها، آیفون چیزی فراتر از یک گوشی هوشمند و نمایانگر نوعی سبک زندگی است.»
اپل در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۲ میلیون آیفون در هند عرضه کرد که در مقایسه با ۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳، رشد سالانهی ۳۴ تا ۳۵ درصدی را نشان میدهد.
سازندگان گوشیهای هوشمند چینی بسیاری از نقاط ضعف مرتبط با دستگاههای اندرویدی مقرونبهصرفه را برطرف کردهاند و اکنون از هر زمان دیگری بهتر هستند. در واقع، برندهایی مانند ویوو و هواوی در چین از اپل پیشی گرفتهاند.
-
صادرات آیفون از هند ۳۳ درصد رشد کرد؛ کاهش وابستگی اپل به چین
-
اپل در اقدامی بیسابقه قیمت آیفون را در هند کاهش داد
دستاورد اپل در بازار هند از این جهت قابل توجه است که بازار این کشور عمدتا به گوشیهای گرانقیمت چندان روی خوشی نشان نمیدهد.
هند به پنجمین بازار بزرگ برای اپل تبدیل شده است و میتواند تا سال ۲۰۲۶ به سومین بازار بزرگ این شرکت تبدیل شود، زیرا احتمالاً اپل تا آن زمان سالانه ۱۵ میلیون گوشی در هند به فروش خواهد رساند.