براساس گزارش شرکت تحلیل اپلیکیشن Appfigures، همهی هزینههای صرفشده برای اپلیکیشنهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ به ۱٫۴۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. ChatGPT، هوش مصنوعی شرکت OpenAI، رهبری این بازار را برعهده دارد. این آمار نشاندهندهی افزایش ۲۷۴ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۳ است.
ChatGPT در میان دهها هزار اپلیکیشن رقیب توانسته است بیشترین درآمد را حتی در مقایسه با برترین اپلیکیشنهای دستیار هوش مصنوعی ازآنِ خود کند. ChatGPT تا امروز ۳۵۳ میلیون بار دانلود شده است. بیش از نیمی از کاربران چتجیپیتی که از تلفنهمراه استفاده میکنند، کمتر از ۲۵ سال دارند.
آمار منتشرشده نشان میدهد که نسل جوانان برای آزمایش فناوریهای جدید مشتاقترند و حدود یکچهارم آنها از ChatGPT برای انجام تکالیف خود بهره میبرند. تعداد کاربرانی که از ChatGPT برای انجام تکالیف خود استفاده میکنند، از سال ۲۰۲۳ دو برابر شد.
دومین گروه سنی که بیشترین استفاده را از ChatGPT میکنند، کاربران بین ۵۰ تا ۶۴ سال هستند و حدود ۲۰٫۲ درصد از کاربران این اپلیکیشن را تشکیل میدهند. تحقیقات Appfigures نشان میدهد که ۸۴٫۵ از کاربران این هوش مصنوعی مردان هستند و زنان کمتر به هوش مصنوعی اعتماد میکنند.
-
اشتراک ماهانه ۲۰۰ دلاری ChatGPT برای دسترسی به نسخه ویژه مدل o1 معرفی شد
-
هوش مصنوعی چینی دیپسیک از ChatGPT سبقت گرفت و پردانلودترین نرمافزار رایگان اپ استور شد
نظرسنجی Axios نشان میدهد ۵۳ درصد از زنان و ۲۶ درصد از مردان شرکتکننده در این نظرسنجی بههیچوجه به فرزندان خود اجازهی استفاده از هوش مصنوعی را نمیدهند.
زنان بیش از مردان درمعرض ازدستدادن مشاغل خود قرار دارند و دربرابر تأثیرات شرورانه هوش مصنوعی مانند محتواهای غیراخلاقی دیپفیک آسیبپذیرتر هستند. اینها میتوانند جزو دلایل اصلی علاقهی کمتر زنان به هوش مصنوعی به شمار روند.