رسانه اینترنتی فانیلی

۶ مرحله‌ی مهم در نگهداری از ریش فر

اگر موهای ریش و سبیل شما فر و مجعد است، احتمالا در مرتب‌کردن و مراقبت از آن بارها با شکست مواجه شده‌اید. به جای اینکه به دنبال روش‌های نادرست یا صاف‌کردن ریش فر خود باشید بهتر است آن‌ها را بپذیرید! پذیرش ظاهر متفاوت و جذاب ریش مجعد به شما کمک می‌کند تا بتوانید به خوبی روش‌های نگهداری از ریش فر را برای دستیابی به بهترین نتیجه انجام دهید. با مجله اینترنتی فانیلی همراه شوید.

راهنمای گام‌به‌گام نگهداری از ریش و سبیل فر

نگهداری از ریش و سبیل فر

نگهداری از ریش فر چندان کار آسانی نیست. موهای ضخیم، خشک و وزی که مراقبت از آن‌ها گاهی بسیار خسته‌کننده و دشوار است. واقعیت این است که روش نگهداری و مراقبت از موهای فر ریش و سبیل نسبت به ریش و سبیل صاف تفاوت دارد. متأسفانه بسیاری از مردان فکر می‌کنند که نگهداری از سبیل فر ارزش چندانی ندارد اما اگر موهای ریش شما فر است، ناامید نشوید. ما در این مقاله یک راهنمای کامل برای مراقبت و بازکردن فرهای ریشتان تهیه کردیم.

درست است که انواع مدل ریش مردانه وجود دارد اما شما می‌توانید با استفاده از این راهنما روش نگهداری از ریش فر منحصربه‌فرد خودتان را بیابید. شش مرحله زیر به شما کمک می‌کند که چگونه از ریش فر خود مراقبت و نگهداری کنید.

۱. ریش فر خود را بپذیرید

این‌که آنچه را نداریم، بخواهیم، یک تمایل طبیعی انسانی است. افرادی که موهای مجعد دارند، آرزو می‌کنند موهایشان صاف‌تر باشد و افرادی که موهای صاف دارند، آرزو دارند موهایشان ضخیم‌تر و پرپشت‌تر باشد. این تمایل در اکثر افراد وجود دارد. ریش هم از این قاعده مستثنی نیست!

بهترین کاری که می‌توانید برای مراقبت از ریش فر خود انجام دهید این است که از مبارزه با آن دست بردارید. ریش خود را آن‌گونه که هست، بپذیرید. سعی کنید اتو مو و سایر تکنیک‌های صاف‌کننده تهاجمی را که به‌مرورزمان می‌توانند به موهای ریش شما آسیب برسانند و آن را حتی بیشتر از آنچه که هست، خشک و نازک کنند، کنار بگذارید.

۲. به طور مرتب به آرایشگاه مردانه بروید

تک‌تک موهای ریش شما منحصربه‌فرد است. برخی از آنها فرتر از سایر موها هستند و برخی دیگر ممکن است کمی سریع‌تر از بقیه موهای ریش شما رشد کنند. این نکته را در نظر بگیرید که هر موی ریش هم ممکن است در هر روز حالت متفاوتی داشته باشد.

این طبیعی است که مردان ریش‌دار هر زمان که موهای ریششان بلند می‌شود، بخواهند موهای زائد را کوتاه کنند. بااین‌حال این کار می‌تواند برای ریش فر یک کار خطرناک باشد زیرا چیزی که ممکن است شبیه یک موی بسیار بلند به نظر برسد، ممکن است فقط به‌اندازه‌ی همیشه فر نشده باشد به‌عبارت‌دیگر شما همیشه در معرض خطر کوتاه‌کردن قسمت‌هایی از ریش خود هستید که در واقع نیازی به کوتاه کردن ندارند.

شما می‌توانید کارهایی مانند مرتب‌کردن جزئی ریش را در خانه انجام دهید اما بهتر است برای اصلاح ریش فر خود به یک آرایشگر قابل‌اعتماد که تجربه‌ی کار با انواع ریش را دارد، مراجعه کنید. پیشنهاد می‌کنیم که برای یک مراجعه منظم به فاصله دو هفته یکبار برنامه‌ریزی کنید. آنچه می‌خواهید را با آرایشگر خود درمیان بگذارید تا ریش‌هایی همیشه مرتب و سالم داشته باشید.

۳. ریش فر خود را بشویید

روش نگهداری ریش بلند فر

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ریش فر این است که موهای مجعد تقریباً همیشه خشک‌تر از موهای صاف هستند. جدا از اینکه ریش‌های خشک فوق‌العاده ناراحت‌کننده هستند باید بدانید که حتی بیشتر در معرض آسیب و ایجاد موخوره در انتهای ریش هستند. موخوره و انتهای دو شاخه‌ی مو باعث خشکی بیشتر ریش شما حتی بیشتر می‌شود. در واقع این یک چرخه معیوب در سلامت موهای ریش شما است.

ما برای شست‌وشوی ریش فر، روشی به نام شست‌وشوی مشترک را توصیه می‌کنیم.

روش شست‌وشوی مشترک چیست؟

در روش شست‌وشوی مشترک فقط از یک شامپوی نرم‌کننده‌ی مو استفاده می‌شود. در حالت معمول وقتی افراد موهای خود را می‌شویند، از شامپو شست‌وشوی مو و سپس شامپوی نرم‌کننده‌ی مو استفاده می‌کنند. همان‌طور که گفتیم در روش شستشوی مشترک برای موهای ریش خود باید شامپو را کنار بگذارید و فقط از نرم‌کننده‌ی مو استفاده کنید.

چگونه روش شست‌وشوی مشترک بر روی ریش فر اثر می‌گذارد؟

در واقع شامپو یک پاک‌کننده‌ی عمیق است. در اکثر افراد، استفاده روزانه از شامپو باعث حذف بیش از حد چربی پوست سر و صورت می‌شود درنتیجه موهای سر و ریش خشک، وز، سیمی و شکننده می‌شوند.

اگر ریش فر دارید، موهای شما همیشه مستعد خشک‌شدن، وزشدن و شکننده‌شدن هستند بنابراین محدود کردن تعداد دفعات استفاده از شامپو به پوست و ریش شما کمک می‌کند تا رطوبت خود را به خوبی حفظ کنند.

سعی کنید نرم‌کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی مواد پاک‌کننده‌ی کافی برای تمیزی و شست‌وشوی روزانه باشد درعین‌حال موهای ریش را مرطوب و نرم نگه دارد و به تقویت موهای ریش شما کمک کند.

توصیه می‌کنیم که نرم‌کننده‌ای خریداری کنید که محلول در آب و فاقد سیلیکون و سولفات باشد زیرا به راحتی شست‌وشو می‌شوند و خطری برای پوست و ریش شما ندارند.

مراقب سیلیکون در موارد شوینده مو و بدن باشید زیرا درست است که سیلیکون‌ها ظاهری صاف و مرطوب به مو و ریش شما می‌بخشند اما به‌مرورزمان رطوبت آن‌ها را از بین می‌برند همچنین ازآنجایی‌که سیلیکون‌ها کاملاً به سطح موها می‌چسبند، برداشتن آن‌ها سخت است و نیاز به شست‌وشوی مکرر دارد. همین کار در نهایت منجر به خشکی بیشتر موی ریش شما می‌شود.

۴. ریش فر خود را زیر دوش شانه کنید

احتمال بیشتری دارد که ریش‌های فر دچار گره‌خوردگی موهای ریش شوند. به همین دلیل اغلب تمایل دارید که هنگام خروج از حمام شروع به شانه‌زدن و فرم‌دهی موهای ریش خود کنید اما بهتر است بدانید شانه‌زدن ریش در این مرحله معمولاً نتیجه معکوس دارد. بهتر است ریش خود را درحالی‌که هنوز زیر دوش هستید، شانه کنید. موها در هنگام خیس شدن بیشتر مستعد آسیب هستند پس سعی کنید این کار را با احتیاط کامل انجام دهید.

داشتن یک شانه‌ی ریش مناسب برای هر مردی بسیار ضروری است. شما به یک شانه ریش با دندانه‌های پهن نیاز دارید. دقت کنید که دندانه‌های شانه پهن‌تر از دندانه‌های شانه‌ی موی استاندارد باشد. از شانه‌های پلاستیکی و فلزی استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شوند درنتیجه فرم‌دادن و شانه‌کردن ریش شما را دشوارتر می‌کنند. از شانه‌ای استفاده کنید که الکتریسیته ساکن تولید نکند، بسیار بادوام باشد و موهایتان اذیت نشود.

چگونه باید ریـش‌های فر را زیر دوش شانه کرد؟

موهای بالای ریش به ریشه نزدیک‌تر و درنتیجه کمتر در معرض گره‌خوردگی هستند. معمولاً گره‌ها در قسمت‌های پایین ریش ایجاد می‌شوند. ابتدا قسمت پایین ریش را شانه کنید سپس به سمت بالا بروید در این حالت، حرکت شانه بین موهای ریش راحت‌تر خواهد بود. اگر به گره‌ای برخوردید، اصلاً سعی نکنید شانه را به زور از بین گره رد کنید. شانه را از بین موهای ریش خود خارج و سپس به آرامی دوباره امتحان کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که گره شل شود و شانه به راحتی از بین موها عبور کند.

۵. از حوله نخی برای خشک‌کردن ریـش فر استفاده کنید

روش نگهداری ریش مجعد

برای خشک‌کردن موهای فر از حوله‌های پارچه‌ای استفاده نکنید زیرا پارچه رطوبت موردنیاز موهای فر را جذب خود می‌کند. این کاهش رطوبت برای ریش فر چندان مناسب نیست. در عوض، بسیاری از افرادی که موهای فر دارند ترجیح می‌دهند از یک حوله‌ی نخی ساده یا حوله میکروفیبر برای خشک‌کردن مو و ریش خود استفاده کنند.

دفعه بعد که دوش می‌گیرید، سعی کنید از یک حوله‌ی نخی نرم برای گرفتن آب اضافی ریش خود استفاده کنید. حوله نخی را به آرامی بر روی ریش خود گذاشته و کمی فشار دهید، همین مقدار کافی است.

۶. به ریـش فر خود مدل بدهید

حالت دادن به ریش یک سفر شخصی است و هیچ رویکرد مشخصی برای همه وجود ندارد. باید به دنبال بهترین روش نگهداری ریش بلند فر باشید و آن را برای خود شخصی‌سازی کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.