رسانه اینترنتی فانیلی

گوگل فوتوز تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

بنابر گزارش 9to5google، گوگل فوتوز به‌منظور افزایش شفافیت در استفاده از هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر، ویژگی جدیدی را به این پلتفرم اضافه کرده است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا به‌راحتی تشخیص دهند که عکس‌های مختلف تا چه میزان توسط هوش مصنوعی تغییر کرده‌اند.

در جدیدترین به‌روزرسانی برنامه‌ی محبوب گوگل فوتوز، در بخش جزئیات هر تصویر، قسمت جدیدی با عنوان «اطلاعات هوش مصنوعی» اضافه می‌شود. این قسمت اطلاعاتی درمورد نوع ویرایش انجام شده با هوش مصنوعی و ابزار مورد استفاده برای اینکار را به کاربر ارائه می‌دهد. برای مثال، اگر تصویری با استفاده از ابزار Magic Eraser ویرایش شده باشد، در این بخش مشخص می‌شود که این تصویر با استفاده از هوش مصنوعی ویرایش شده است.

یک گوشی در کنار یک فرفره ی رنگی  در کنار یک عکس از یک ادم

Google

گوگل فوتوز ابزارهای ویرایش تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله این ابزارها می‌توان به پاک‌کن جادویی و بزرگ‌نمایی هوشمند اشاره کرد. این ابزارها به کاربران امکان می‌دهند تا به‌راحتی و بدون نیاز به دانش تخصصی، تصاویر خود را ویرایش کنند. همین امر نگرانی‌هایی را درمورد اعتبار و صحت تصاویر ایجاد کرده است.

گوگل برای پیاده‌سازی این ویژگی از استانداردهای متادیتا استفاده می‌کند که توسط شورای بین‌المللی مطبوعات و ارتباطات تلگراف (IPTC) تعریف شده است. این استانداردها امکان تبادل اطلاعات درمورد تصاویر را بین نرم‌افزارهای مختلف فراهم می‌کنند. با استفاده از این استانداردها، اطلاعات مربوط‌به ویرایش‌های انجام شده با هوش مصنوعی در تصاویر، حتی درصورتی‌که این تصاویر به پلتفرم‌های دیگر منتقل شوند، حفظ خواهد شد.

مقالات مرتبط
  • قابلیت کاربردی Ask Photos در گوگل فوتوز چگونه کار می‌کند؟
  • گوگل فوتوز به Collections مجهز شد؛ خداحافظی با بخش Library

این ویژگی فقط برای ابزارهای ویرایش مبتی‌بر هوش مصنوعی گوگل نیست و برای عکس‌هایی که با ابزارهای دیگر هم ویرایش شده باشند به‌درستی برچسب‌گذاری را انجام خواهد داد. درنهایت گوگل با پیاده‌سازی این ویژگی، گامی مهم در جهت افزایش شفافیت در ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی برداشته است. انتظار می‌رود که سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری نیز از این رویکرد پیروی کنند و به‌این‌ترتیب، استانداردهای جدیدی برای شناسایی تصاویر ساخته و ویرایش شده با هوش مصنوعی توسعه دهند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.