رسانه اینترنتی فانیلی

گوگل از نبرد حقوقی بر سر نام «یوتیوب شورتس» سربلند بیرون آمد

گوگل در دادگاهی که یک شرکت بریتانیایی فعال در حوزه‌ی فیلم کوتاه به‌دلیل استفاده از نام Shorts برای پلتفرم ویدیوهای کوتاه یوتیوب مطرح کرده بود به پیروزی رسید. دادگاه عالی لندن اعلام کرد که یوتیوب شورتس برای مصرف‌کنندگان ریسک سردرگمی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش رویترز، Shorts International که کانال تلویزیونی اختصاصی برای فیلم‌های کوتاه خود دارد، سال گذشته به‌دلیل نقض حق‌مالکیت کلمه‌ی Shorts از غول جستجوی اینترنت شکایت کرد. یوتیوب که زیر چتر گوگل فعالیت می‌کند، اواخر سال ۲۰۲۰ پلتفرم Shorts را برای رقابت با تیک‌تاک راه‌اندازی کرد که در آن زمان با ویدیوهای یک دقیقه‌ای فعالیت می‌کرد.

مقالات مرتبط:
  • جریمه «۲٫۵ دسیلیون دلاری» گوگل در روسیه؛ عدد بزرگی که درک‌کردنش مشکل است
  • گوگل به نقض قانون کار متهم شد: درخواست از کارکنان برای سکوت درمورد پرونده ضدانحصار

لیندسی لین، وکیل گوگل باتوجه به اسناد دادگاه استدلال کرد «کاملاً واضح است» که پلتفرم Shorts از یوتیوب نشأت گرفته است و نه از Shorts International.

قاضی مایکل تپین در حکمی کتبی اعلام کرد هیچ‌کدام از موارد استفاده‌ی گوگل از کلمه‌ی Shorts منجر به سردرگمی درمورد منشأ این پلتفرم نخواهد شد. او همچنین توضیح داد استفاده‌ی گوگل و یوتیوب از این کلمه به اعتبار یا شهرت نشان تجاری Shorts International آسیبی وارد نمی‌کند و شکایت این شرکت بریتانیایی را رد کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.