رسانه اینترنتی فانیلی

چند حقیقت از عجایب کهکشان راه شیری

اگر جزو افرادی هستید که به علم نجوم علاقه دارید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی حقایق جالبی درباره کهشکان‌ها منتشر شده که همین امر افراد را ترغیب می‌کند تا درباره سیارات و کهکشان‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورند؛ به همین منظور در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی تصمیم گرفتیم اطلاعات جالبی را درباره عجایب کهکشان راه شیری در اختیار شما قرار دهیم؛ اگر به این دسته از مطالب علاقه دارید همراه ما باشید.

عجایب کهکشان راه شیری که نمی‌دانید

کهکشان راه شیری، یکی از شگفتی‌های بزرگ و مبهم کیهانی است که هنوز هم بسیاری از جنبه‌های آن برای ما پنهان و ناشناخته است. این کهکشان شامل میلیاردها ستاره، سیاره، ابرهای میان‌ستاره‌ای، و سایر اجرام آسمانی است که در ادامه به جالب‌ترین عجایب آن می‌پردازیم.

  • پیچ و تاب داشتن کهکشان راه شیری

با توجه به آخرین اطلاعات به دست آماده درباره این کهکشان، متوجه می‌شویم که سطح کهکشان راه شیری صاف نیست و پیچ و تاب دارد؛ به این صورت که هر چه ستاره‌ها از مرکز کهکشان دورتر می‌شوند، بیشتر پیچ‌وتاب خورده و شکل S به خود می‌گیرند..

  •  نامرئی بودن ۹۰ درصد کهکشان راه شیری

از دیگر عجایب کهکشان راه شیری که ما را شگفت‌زده می‌کند، نامرئی بودن بخش عظمی از این کهکشان است؛ با برسی حرکت سیاره‌ها از طریق علم ریاضی و فیزیک در میابیم که فقط 10 درصد از حجم کهکشان را ستاره‌ها تشکیل می‌دهند و باقی آن نیمه تاریک کهکشان است که حجم دارد اما نمی‌درخشد؛ به همین دلیل به آن ماده تاریک هم گفته می‌شود.

  • مرگ تدریجی از عجایب کهکشان راه شیری

با توجه به تحقیقات به دست آمده حدود چهار میلیارد سال دیگر کهکشان راه شیری با نزدیک‌‍ترین همسایه خود که کهکشان آندرومدا نام دارد برخورد خواهد کرد؛ چرا که در حال حاضر این دو کهکشان مارپیچی با سرعت ۴۰۰ هزار کیلومتر بر ساعت به سمت یکدیگر در حال حرکت هستند.

زیباترین سیاره کهکشان راه شیری چه نام دارد؟

زیباترین کهکشان راه شیرین میلکی وی نام دارد که جزو بزرگ‌ترین و زیباترین کهکشان‌های راه شیریهم به شمار می‌آید؛ میلکی وی در لغت به معنای راه شیرین است که با روشنایی و زیبایی فراوان، می‌تواند یکی از بهترین و دیدنی‌ترین مناظر آسمانی به شمار آید.

کهکشان راه شیری چند سیاره دارد؟

با توجه به اطلاعاتی که پژوهشگران در ژانویه 2013 در اختیار ما قرار داده‌اند مشخص شده که تعداد سیاره‌ها در کهکشان راه شیری به طور گسترده‌ای بیشتر از تعداد ستارگان است. به عبارت دیگر، هر ستاره ممکن است دارای یک یا چندین سیاره باشد که در دوران حیات خود حول آن‌ها می‌چرخند. در حال حاضر تعداد سیاره‌ها در این کهکشان بین 100 تا 400 میلیارد است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.