رسانه اینترنتی فانیلی

چند ترکیب خانگی برای تمیز کردن سرامیک و لکه ها

اگر دوست دارید همیشه سرامیک‌های کف پذیرایی یا حمام و دستشویی شما برق بزند، از این ترکیب‌ها برای تمیز کردن سرامیک استفاده کنید.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم‌ها هنگام تمیزی خانه با آن مواجه هستند، نحوه تمیز کردن سرامیک کف پذیرایی یا حمام و دستشویی است؛ در بیشتر مواقع برای ما پیش آمده که بعد از گردگیری بازهم شاهد لکه روی سرامیک‌ها بوده‌ایم؛ به همین دلیل در این مطلب از رسانه اینترنتی فانیلی قصد داریم راهی ساده برای تمیز کردن سرامیک‌های کف را به شما آموزش دهیم.

ساختار کلی سرامیک‌ به گونه‌ای است که آلودگی و گردو و خاک را خیلی سریع به خود جذب می‌کند؛ از طرفی نظافت سرامیک در تمیز دیده شدن ظاهر کلی خانه بسیار تاثیرگذار است؛ در صورتی که شما ترفندهای برق انداختن سرامیک کف سالن را بدانید، به راحتی می‌توانید از آن حتی در تمیز کردن سرامیک خانه نوساز هم استفاده کنید.

بهترین ترکیب ها برای تمیز کردن سرامیک کدام هستند؟

همیشه نیاز نیست که برای از بین بردن لکه سرامیک از مواد شوینده گران‌قیمت یا مواد شیمیایی که برای سلامتی شما خطر دارد،استفاده کرد؛ در بسیاری از مواقع بهترین تمیز کننده کاشی و سرامیک، مواد طبیعی و در دسترسی هستند که در خانه بسیاری از ما وجود دارند که استفاده مداوم از آن‌ها خطری برای سلامتی شما ندارند؛ در ادامه به برخی از این مواد اشاره خواهیم کرد.

لیمو ترش و سرکه سفید

هر دوی این مواد بسیار اسیدی هستند و ترکیب آن‌ها با هم می‌تواند یک محلول تمیز کننده قوی برای انواع کاشی و سرامیک باشد؛ بای استفاده از این ترکیب تنها لازم است یک عدد لیمو ترش را از وسط نصف کرده و به شکل مستقیم روی محل آلوده بکشید؛ سپس روی یک دستمال تمیزی مقداری سرکه ریخته و روی قسمتی که لیمو زده‌اید بکشید و در نهایت با یک دستمال تمیز دیگر، سرامیک را پاک کنید؛ این روش برای لکه‌های قدیمی بسیار کارساز است.

تمیز کردن سرامیک با جوش شیرین

همه ما با خواص جوش شیرین و کاربرد آن در تمیزی خانه آشنا هستیم؛ یکی دیگر از مزایای استفاده از جوش شیرین در تمیزی خانه، از بین بردن لکه کاشی و سرامیک است؛ این روش برای لکه‌های سرسخت بسیار کاربردی است؛ تنها کافی است کمی جوش شیرین را با آب ترکیب و مخلوط بدست آمده را روی سرامیک اسپری کنید؛ اجازه دهید چند دقیقه مواد روی لکه بماند و در نهایت به کمک تی محل مورد نظر را به خوبی تمیز کنید.

پاک کردن لکه لاک

ریختن لاک روی سرامیک از معضلاتی است که در خانه‌هایی که بچه کوچک دارند با آن مواجه هستند؛ اما جای نگرانی نیست چرا که با ترکیب سفید کننده و آب می‌توانید سرامیک‌ها را مانند روز اول تمیز و درخشان کنید؛ برای این منظور، در یک ظرف مناسب یک قاشق سفید کننده ریخته و به همراه یک لیتر آب ترکیب کنید؛ سپس پارچه‌ را به محلول سفید کننده و آب آغشته و با استفاده از آن، لکه را پاک کنید.

 وایتکس برای تمیز کردن سرامیک و از بین بردن لکه جوهر

اگر مقداری جوهر روی سرامیک ریخته و آن را لکه کرده، می‌توانید با ترکیب سفید کننده و آب، محل مورد نظر را به خوبی تمیز کنید؛ برای این منظور پارچه تمیز را با سفید کننده خیس کرده و آن را روی لکه قرار دهید؛ اجازه دهید پارچه به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند؛ هر چند دقیقه یک بار آن را چک کنید. فقط حواستان باشد که پارچه خیس را بیش از حد بر روی کاشی یا سرامیک قرار ندهید؛ همچنین هیچگاه پارچه را روی لکه نکشید، چون در این صورت جوهر پخش می‌شود.

تمیز کردن سرامیک خانه نوساز

یکی از دغدغه‌های افرادی که خانه نوساز می‌خرند یا تعمیرات انجام می‌دهند، پاک کردن سیمان، گچ یا لکه رنگ از روی سرامیک است؛ برای تمیز کردن سرامیک ابتدا سعی کنید سیمان، گچ یا رنگ اضافه را تا حد ممکن بتراشید؛ اگر لکه‌‌های سیمان کوچک باشند می‌‌توانید مقداری سرکه سفید را به اندازه‌ ای که کل لکه را بپوشاند روی آن بریزید و اجازه دهید سرکه به مدت دو ساعت روی سیمان باقی بماند؛ بعد از گذشت این مدت زمان محل مورد نظر را پاک کنید و اگر لکه همچنان وجود داشت دوباره اینکار را انجام دهید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.