رسانه اینترنتی فانیلی

چند ترفند کاربردی برای چیدمان خانه یک خوابه

اگ فضابی خانه شما هم کوچک است و نمی‌دانید چگونه وسایل را در آن قرار دهید که از فضا نهایت استفاده را ببرید، با ما همراه باشید.

با تغییر سبک معماری و نیز افزایش هزینه‌های مسکن، خانه‌های امروزی به طراحی‌های مدرن‌تری متمایل شده‌اند که باعث شده متراژ بسیاری از خانه‌ها کوچک شود؛ به خصوص در شهرها که فضای محدودی برای ساختمان‌ها وجود دارد و بیشتر خانه‌ها به صورت یک خوابه ساخته می‌شود؛ همین امر باعث شده تا چیدمان خانه یک خوابه بسیار مشکل‌تر باشد و تنوع در چیدمان را برای ما محدودتر کند؛ به همین منظور در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی قصد داریم نکات کاربردی در چیدمان خانه‌های کوچک را به شما آموزش دهیم.

نحوه چیدمان خانه یک خوابه کوچک

با استفاده از چند ترفند زیبا و کاربردی به راحتی می‌توانید از فضای کوچک در خانه خود، نهایت استفاده را ببرید؛ در ادامه به تعدادی از این ترفندها برای چیدمان خانه یک خوابه به زیباترین حالت ممکن اشاره خواهیم کرد:

  • چیدمان پذیرایی کوچک

برای چیدمان یک پذیرایی کوچک، انتخاب مبلمان مناسب با ابعاد اتاق، می‌تواند به شما کمک کند تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید؛ برای این منظور می‌توانید از مبلمان‌هایی با رنگ‌ روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر از حد معمول به نظر برسد؛ همچنین

به جای استفاده از یک میز بزرگ، از چند میز کوچک و تاشو استفاده کنید تا در زمان نیاز به آن‌ها، برای استفاده قرار داده شوند.

  • تقسیم بندی فضا برای چیدمان خانه یک خوابه

با توجه به این تقسیم بندی، می‌توانید داخل خانه خود را به گونه‌ای طراحی کنید که تعادل و هماهنگی بین نواحی یانگ و یین حفظ شود. این روش به شما امکان می‌دهد تا از نور طبیعی بهره‌مند شوید و فضای داخلی خود را بر اساس نیازها و استفاده‌های مختلف تنظیم کنید؛

نواحی یانگ

ناحیه پذیرایی و ناهارخوری: این ناحیه باید به گونه‌ای باشد که نور مستقیم از پنجره به آن بتابد؛ می‌توانید این ناحیه را برای پذیرایی مهمانان و همچنین برای استراحت و خوردن غذا استفاده کنید.
نواحی یین

اتاق خواب: این ناحیه به عنوان ناحیه یین در نظر گرفته می‌شود. اتاق خواب باید یک فضای آرام و آسوده برای استراحت فراهم کند. می‌توانید از رنگ‌های آرام و طبیعی برای دیوارها و مبلمان استفاده کنید تا حس آرامش را در شما تقویت کنید.

  • نورپردازی مناسب در چیدمان خانه یک خوابه

نورپردازی اتاق خواب نیز برای ایجاد یک محیط خواب مطلوب بسیار مهم است. نور مناسب و طبیعی می‌تواند به کیفیت خواب شما کمک کند و چه بسا فضای اتاق خواب کوچک شما را بزرگتر نشان دهد.

  • استفاده از مبلمان و تزئینات مناسب

هنگام چیدمان مبلمان خصوصا دز چیدمان خانه کوچک مستطیلی، سعی کنید از ترفندهایی استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال می‌کند؛ برای چیدمان مبل در یک پذیرایی کوچک، بهتر است مبلمان را به شکلی قرار دهید که از دیوارها دور باشد و در عین حال بین مبلمان و میز فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشـته باشد.

  • نحوه قرار دادن سرویس خواب در اتاق کوچک

در یک اتاق خواب کوچک، انتخاب محل مناسب برای قرار دادن سرویس خواب اهمیت بسیاری دارد و در صورتی که اصولی انجام نشود، می‌تواند فضای اتاق را کوچک‌تر از حد معمول نشان دهد؛ اما با رعایت چند نکته به راحتی می‌توانید از تمام فضای اتاق استفاده لازم را ببرید.

قرار دادن سرویس خواب در کنار دیوار به شما کمک می‌کند تا فضای مرکزی اتاق برای رفت و آمد باز بماند و اتاق برگ‌تر به نظر برسد؛ همچنین انتخاب یک سرویس خواب با قابلیت ذخیره‌سازی می‌تواند به شما کمک کند تا از فضای زیر سرویس خواب هم برای قرار دادن وسایل استفاده کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.