رسانه اینترنتی فانیلی

چند ترفند سریع برای از بین بردن بوی سوختگی غذا

معمولا در چنین مواقعی بیشترین تلاش خود را برای از بین بردن سوختگی غذا می‌کنیم؛ اما بسیاری از آن‌ها چندان موثر است.

سوختن غذا جزو اتفاقاتی است که ممکن است برای بسیاری از ما اتفاق بیفتد؛ این اتفاق هنگامی که زمان کمی دارید یا قرار است برای شما مهمان بیاید نیز بسیار مشکل‌تر است؛ معمولا در چنین مواقعی بیشترین تلاش خود را برای از بین بردن سوختگی غذا می‌کنیم؛ اما بسیاری از آن‌ها چندان موثر است؛ به همین منظور در این مطلب از رسانه اینترنتی فانیلی ترفندی را به شما معرفی می‌کنیم که با به کار بردن آن‌ها می‌تواند بوی سوختگی در هر مدل غذا را از بین ببرید.

بوی سوختگی غذا را چگونه از بین ببریم؟

معمولا رفع بوی سوختگی غذا به گونه‌ای که طعم و مزه آن را تغییر ندهد، بسیار مشکل است؛ در نتیجه مجبور می‌شویم در چنین شرایطی کل غذا را دور بریزیم؛ در ادامه چند ترفند خانگی برای رفع بوی سوختگی غذا به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانید بوی نامطبوع سوختگی را از هر نوع غذا مانند برنج، خورشت و یا سوپ از بین ببرید.

رفع بوی سوختگی از برنج

برای بسیاری از ما پیش آمده که به دلیل یک حواس پرتی، برنج بوی سوختگی گرفته است؛ در چنین مواقعی اگر زمان کمی برای از بین بردن بوی سوختگی برنج دارید، تنها کافی است این اقدامات را انجام دهید؛ ابتدا برنج را از روی شعله گاز بردارید؛ سپس قسمت رویی برنج که نسوخته است را به قابلمه دیگر منتقل کنید؛برای برطرف کردن بوی سوختگی برنج چند راه‌حل وجود دارد؛ در ابتدا می‌توانید چند قاشق شیر روی برنج ریخته و یک تکه نان را روی آن بگذارید؛ در این مرحله اگر برنج خام است اجازه دهید تا در همین حالت دم بکشد.

روش دوم استفاده از چند قاشق آبلیمو یا چند حبه قند است؛ اگر برنج شما پخته اما بوی سوختگی گرفته است؛ می‌توانید چند حبه قند را لابه لای برنج قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن‌ها را خارج کنید؛ برای استفاده از آبلیمو هم لازم است که روی یک تکه پنبه مقداری آبلیمو بریزید، سپس پنبه را درون دستمال کاغذی قرار دهید و آن را جمع کرده داخل قابلمه قرار دهید تا آبلیمو تبخیر شود. مشاهده خواهید کرد که بوی سوختگی از بین خواهد رفت.

از بین بردن بوی سوختگی خورشت

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام سوختن خورشت رعایت کرد این است که، به هیچ عنوان خورشت ته گرفته را هم نزده و به آن آب اضافه نکنید؛ چرا که بو و طعم سوختگی در کل خورشت پخش خواهد شد؛ بهترین راه‌حل این است که به آرامی قسمت بالایی خورشت را برداشته و به یک ظرف دیگر منتقل کنید؛ سپس برای رفع بوی سوختگی خورشت، یک عدد پیاز را پوست بگیرید و همانطور کامل درون خورشت قرار دهید و اجازه دهید تا کمی همراه خورشت بجوشد و بعد آن را خارج کنید.

اگر با این ترفند بوی سوختگی غذا رفع نشد، اضافه کردن مخلوط آب، نمک و روغن به خورشت می‌تواند بسیار موثر باشد؛ در این روش تنها کافی است این ترکیب را به خورشت اضافه کرده و اجازه دهید با شعله کم، نیم ساعت بجوشد تا طعم و بوی سوختگی از خورشت از بین برود؛ شکر نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در این شرایط به شما کمک کند؛ اما مواظب باشید طعم غذای شما را خیلی تحت تاثیر قرار نداده و رو به شیرینی نرود.

از بین بردن بوی سوختگی آش

برای از بین بردن بو سوخـتگی حبوبات در آش، ابتدا لازم است قسمتی از آش را که سالم است در ظرف دیگر ریخته و چند تکه سیب زمینی به آن اضافه کنید و اجازه دهید سیب زمینی‌ به مدت 15 الی 20 دقیقه درون ظرف با درب بسته بماند تا بـوی سوخـتگی به طور کامل از بین برود؛ برای از بین بردن بـوی سوخـتگی لپه و عدس نیز، بهترین راه‌حل استفاده از پودر کاری، پودر قهوه و اسپرسو است.

از بین بردن بوی سوخـتگی از سوپ

جهت رفع بوی سوخـتگی از غذاهای مایع مانند سوپ، ابتدا آن را به یک ظرف جدید انتقال دهید و سپس یک عدد سیب زمینی را پوست گرفته و داخل ظرف سوپ قرار دهید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را خارج کنید.

از بین بردن بوی سوخـتگی گوشت و مرغ

برای رفع بوی سوخـتگی غذا هایی مانند گوشت و مرغ، بهترین راه‌حل استفاده از  چوب و یا پودر دارچین است؛ در این روش تنها کافی است باقی مانده غذا را به ظرف دیگر منتقل کرده و درون آن چند تکه چوب قرار دهید؛ علاوه بر چوب دارچین برای رفع بوی سوخـتگی غذا، کره بادام زمینی و یا نان نیز می‌تواند بسیار مفید باشد؛ بنابراین اگر حین کباب کردن گوشت مقداری از آن سوخت، تنها کافی است مقداری نان سفید روی آن قرار دهید تا بوی سوخـتگی غذا را به طور کامل از بین ببرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.