رسانه اینترنتی فانیلی

چند ترفند خانگی برای پاک کردن لکه مداد رنگی از روی دیوار!

شیوه‌های گوناگونی برای پاک کردن لکه مداد رنگی از روی دیوار وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم افرادی که بچه کوچک در منزل دارند این مطلب را از دست ندهند.

همه بچه‌ها بعد از رسیدن به یک سن خاصی، عاشق نقاشی کردن روی دیوار می‌شوند. همه کسانی که بچه کوچک دارند این مشکل را تجربه کرده‌اند و با این سوال مواجه می‌شوند که چگونه لکه های روی دیوار را پاک کنیم؟  اما جای نگرانی نیست چرا که به راحتی می‌توان با استفاده از چند مواد طبیعی و در دسترس این مشکل را برطرف کرد. در این مطلب از رسانه اینترنتی فانیلی با ما همراه باشید تا روش‌های پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار را برای شما شرح دهیم.

روش‌های پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار

راه‌های مختلفی برای پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار گچی وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم.

جوش شیرین

جوش شیرین از مواد مفید و کاربردی در منزل است که برای نظافت نقاط مختلف از آن استفاده می‌شود. بهترین پاک کننده لکه مداد از روی دیوار گچی، استفاده از جوش شیرین است. تنها کافی است در یک ظرف جوش شیرین را با آب گرم مخلوط مکنید و یک تکه پارچه تمیز را به این مواد آغشته کنید، و روی ناحیه لکه شده بکشید تا لکه به طور کامل پاک شود.

استفاده از مداد پاک کن برای پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار

برای پاک کردن مداد رنگی از روئی دیوار روغنی، استفاده از مداد پاک کن بسیار موثر است که حیف است امتحانش نکنید.

سرکه سفید

سرکه سفید حاوی اسید استیک است که برای پاک کردن اثرات مداد رنگی از دیوار توصیه می‌شود. در این مرحله کافی است یک مسواک کهنه را بردارید و آن را در محلولی از آب و سرکه فرو برده و روی لکه بکشید، در حین کار نیز با یک دستمال نخی مرطوب روی دیوار بکشید تا میزان پیشرفت کار را ملاحظه کنید.

استفاده از خمیر دندان برای پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار

خمیر دندان یکی دیگر از موارد موثر در از بین بردن آثار مداد رنگی از روی دیوار است؛ نکته مهمی که باید در این مرحله به آن توجه داشت این است که از خمیر دندان ژله‌ای نباید استفاده کرد؛ چرا که می‌تواند دیوار را بدتر لکه کند. برای پاک کردن دیوار با این مواد باید خمیر دندان را روی یک فرچه بزند و روی لکه‌های دیوار بکشید، سپس ده دقیقه صبر کند و بعد دیوار را با یک دستمال نخی به آرامی پاک کنید.

مایع ظرفشویی

استفاده از مایع ظرفشویی برای پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار نیز راه حلی مفید و کاربردی است به شرط آنکه بلافاصله بعد از خط خطی شدن دیوار، آن را با اسکاچ آغشته به مایع ظرفشویی تمیز کنید. حتما بعد از اتمام کار، با دستمال مرطوب مایع ظرفشویی اضافی را از دیوار پاک کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.