رسانه اینترنتی فانیلی

چاه مرموزی که به چاه پول معروف است!

چه کسی در این دوره و زمانه وجود دارد که دلش یک منبع بی‌پایان از پول را نخواهد؟ تصور کنید چاهی را در اختیار دارید که به یک منبع لایتناهی از پول و گنجینه‌های باستانی پیوند خورده است! تصور جالبی است نه؟ حالا فکر کنید واقعا چاه پول وجود دارد و خیلی‌ها برای رسیدن به آن جانشان از دست داده‌اند.

کانادا چیزهای عجیب زیاد دارد؛ اما چاه پول عجیب‌ترین چیزی است که می‌توان در این کشور دید! شایعه وجود گنجینه‌ای مخفی در یک چاه در جزیره اوک از سال 1800 میلادی تا به امروز همه را هیجان‌زده کرده است. با این حال هنوز هم هیچ‌کس نتوانسته به گنجینه درون این چاه مرگبار دست پیدا کند! اگر می‌پرسید چگونه چنین چیزی ممکن است با مجله اینترنتی فانیلی تا انتهای این مقاله همراه باشید.

داستان چاه پول از کجا شروع شد؟

جزیره اوک از قدیم محل ماجراجویی‌های بسیاری بوده و برخی معتقد بودند دزدان دریایی گنجینه‌های خود را در این جزیره مخفی می‌کنند. ماجرا از جایی شروع شد که دنیل مک گینیس در سال 1975 در جزیره اوک فرورفتگی‌های منظمی را کشف کرد که مشخص بود ساخته دست بشر هستند. طبق یک داستان محلی در سال 1699 کاپیتان یک گروه از دزدان دریایی قبل از دستگیری، گنج خود را در این جزیره مخفی کرده بود. به همین دلیل گینیس احتمال داد که این چاه‌ها همان مکان اختفای گنج کاپیتان ویلیام باشد!

دنیل به همراه دوستانش سریع مشغول به کندن حفره‌ها کردند و هرچه بیشتر می‌کندند با چیزهای عجیب‌ترین مواجه می‌شدند. آن‌ها ابتدا به سطحی سنگفرش شده رسیدند و سپس به دهانه چاهی رسیدند که با الوار چوبی پوشیده شده بود. الوارها که برداشتند جز خاک چیزی ندیدند و بازهم بعد از خاکی مشتی الوار چوبی دیدند و بالاخره خسته شده و دست از کار کشیدند. با این حال آن‌ها ناامید نشدند و چند سال بعد با حمایت یک تاجر پولدار دوباره به جزیره برگشته و شروع به جست‌وجو کردند.

دنیل گینیس بالاخره به چاه پول رسید؟

دنیل و دوستانش آن‌قدر به کندن ادامه دادند و آن‌قدر الوار چوبی درآوردند تا به عمق 27 متری چاه پول رسیده و با یک سنگ بزرگ مواجه شدند! آن‌ها برای استراحت رفتند ولی وقتی برگشتند با کمال تعجب چاه پر از آب شده بود! دنیل و دوستانش تلاش کردند که چاه دیگری به موازات همان چاه حفر کنند و آب را خالی کنند؛ اما چاه دوم هم همان بلا سرش آمد! در نهایت سرمایه گروه تمام نشد و همه ناامید دست از کار کشیدند.

چه کسی بالاخره به چاه پول دست یافت؟

در سال 1849 یک شرکت معروف حفاری را به دست گرفت. با حفاری حرفه‌ای در میان چوب و گل چند دستبند طلا مشاهده شد؛ اما هر بار که کسی تلاش می‌کرد به اعماق چاه برسد آب با فشار بسیار زیادی به بالا فوران می‌کرد. ماجرا تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی 6 نفر در این راه رسیدن به پنج این چاه جان خود را از دست دادند. هر تونل و چاهی که برای رسیدن به چاه اصلی حفر می‌شد، سریعا پر از آب می‌شد و هرکسی که تلاش می‌کرد از میان آب رد شود، می‌مرد. شرکت‌ها سرمایه‎‌های خود را از دست می‌دادند و مردم جانشان را تا جایی که مردم نام این چاه را چاه نفرین شده گذاشتند.

چه چیزهایی از چاه پول به دست آمده است؟

یک قیچی قدیمی، سه دستبند طلا، شمشیرهای باستانی، یک کتیبه سنگی و چندین شی دیگر از دورن چاه به دست آمده است.

دورن چاه پول چه چیزهایی وجود دارد؟

عده‌ای تلاش کردند تا با فرستادند یک لوله مجهز به یک دوربین به درون چاه درون آن را کشف کنند که تصاویری از دست قطع شده، جسد انسان، چندین صندوقچه گنج و… نصیبشان شد!

چاه پول کجاست؟

این چاه در جزیره‌ای کوچک و جنگلی در خلیج ماهونه، آن‌سوی سواحل استان «نوا اسکوشیا» در کانادا قرار گرفته است که حالا به یکی از جاذبه‌های این کشور و رازآلودترین مکان های روی زمین تبدیل شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

بیشتر بخوانید

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.