اپل در اقدامی جالب قصد دارد سه روز آخر اولین هفت سال ۲۰۲۵ را برای کاربران خود با هدیهای ویژه جشن بگیرد. براساس اعلام رسمی اپل، سرویس استریم فیلم و سریال اپل تیوی پلاس از ۳ تا ۵ ژانویه ۲۰۲۵ (۱۴ تا ۱۶ دی ۱۴۰۳) بهرایگان در دسترس خواهد بود. این خبر که در ابتدا با انتشار تیزرهایی در شبکههای اجتماعی با شعار «خودتان ببینید» بهصورت غیرمستقیم اعلام شده بود، اکنون بهصورت رسمی تأیید شده است.
هدف اصلی اپل از این اقدام آشنایی بیشتر کاربران با محتوای اورجینال و باکیفیت این سرویس استریم است. اپل تیوی پلاس از زمان راهاندازی در سال ۲۰۱۹، با ارائه سریالها و فیلمهای تحسینشده توانسته است جایگاه ویژهای در میان رقبا پیدا کند. درحالحاضر، این سرویس حدود ۲۷۰ عنوان محتوای مختلف را در آرشیو خود جای داده و بهطور مداوم در حال اضافهکردن آثار جدید است.
این فرصت طلایی به کاربران امکان میدهد تا بدون پرداخت هزینه، به تماشای مجموعهای از سریالها و فیلمهای اورجینال و تحسینشده سرویس اپل تیوی پلاس بنشینند؛ ازجمله سریالهای پرطرفداری مانند Severance که فصل دوم آن از ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) پخش خواهد شد، سریال علمیتخیلی و درام فضایی For All Mankind، سریال پساآخرالزمانی Silo و سریال Monarch: Legacy of Monsters که براساس دنیای گودزیلا ساخته شده است.
این خبر با استقبال گستردهای در فضای مجازی روبهرو شده است و بسیاری از تحلیلگران این اقدام را اقدام هوشمندانه اپل برای افزایش تعداد مشترکان اپل تیوی پلاس میدانند. با توجه به رقابت شدید در بازار سرویسهای استریم، ارائه چنین فرصتهایی میتواند نقش مهمی در جذب مخاطب و افزایش سهم بازار ایفا کند.
-
برترین سریالهای اپل تیوی پلاس که ارزش تماشا دارند
-
گزارش: اپل تیوی پلاس بیشازپیش شبیه نتفلیکس میشود
نکتهی مهم دیگر دسترسی آسان به سرویس اپل تیوی پلاس در طول این آخر هفته رایگان است. کاربران فقط با داشتن اپل آیدی میتوانند ازطریق هر دستگاهی که اپل تیوی پلاس روی آن در دسترس است، محتوای دلخواهشان را تماشا کنند. این امر از تلاش اپل برای فراهمکردن تجربه کاربری ساده و بدون دردسر برای مخاطبان خود حکایت میکند.
با توجه به پیشبینیها، انتظار میرود که این اقدام اپل تأثیر شگرفی بر افزایش تعداد کاربران اپل تیوی پلاس بگذارد. بهخصوص با پخش فصل جدید سریال محبوب Severance بلافاصله پساز این آخر هفته رایگان، احتمال جذب مشترکان جدید و ترغیب کاربران به تمدید اشتراک خود بسیار زیاد خواهد بود. این استراتژی میتواند به اپل کمک کند تا در بازار رقابتی سرویسهای استریم، جایگاه مستحکمتری برای خود پیدا کند.