رسانه اینترنتی فانیلی

نکات طلایی مراقبت از لب

آیا به‌طور مرتب با لب‌های خشک و ترک خورده مواجه هستید؟ نگران نباشید، همه‌ی ما این تجربه را داشته‌ایم! خبر خوب این است که مراقبت از لب‌ خشک، آسان‌تر از آنچه فکر می‌کنید، است. با رعایت نکات مراقبتی و استفاده از چند محصول مناسب، می‌توانید یک روتین مراقبت از لب مفید و عالی بسازید. داشتن یک روتین مراقبت از لب مناسب، حتی خشک‌ترین لب‌ها را سالم، نرم و جذاب نشان دهد.

پوست لب‌های افراد با یکدیگر فرق دارد و از نظر ضخامت و سطح رطوبت، متفاوت است. با این‌حال، صرف‌نظر از نوع پوست لبی که دارید، خشکی، پوسته‌پوسته شدن و خونریزی به‌طورکلی نشانه‌های سلامت ضعیف پوست لب‌ها هستند. در این مقاله از مجله اینترنتی فانیلی یک روتین مراقبت از لب آموزش می‌دهیم و در آخر، نکات مهم برای جلوگیری از خشکی لب‌ها و همچنین نحوه مراقبت از لب ژل زده را بیان می‌کنیم.

۱. تمیز کردن لب‌ها، قدم اول روتین مراقبت از لب

برای اینکه لب‌های خود را تمیز و سالم نگه‌دارید، از پاک‌کننده‌های ملایم و آب ولرم استفاده کنید. تمیز کردن لب باعث می‌شود آلودگی، چربی و هر گونه مواد آرایشی که روی لب باقی مانده، پاک شود. برای این مرحله، بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش لب وجود دارند که به شما کمک می‌کنند. به‌عنوان اولین قدم در روتین مراقبت از لب، محصول پاک‌کننده را با یک پد آرایشی، به لب خود بمالید. مطمئن شوید که به‌طور کامل لب‌های خود را تمیز کرده‌اید.

۲. لایه‌برداری لب، نکته اصلی مراقبت از لب ها

استفاده از اسکراب لب‌، کلید اصلی داشتن لب‌های زیبا است. لایه‌برداری لب‌های شما، علاوه بر از بین بردن سلول‌های مرده پوست، به حفظ سلامت لب‌ها و ایجاد ظاهری صاف، نرم و صورتی نیز کمک می‌کند. این کار را یک یا دو بار در هفته، انجام دهید. می‌توانید محصولات اسکراب لب را از فروشگاه‌ها خریداری کرده و استفاده کنید. هنگام استفاده، می‌توانید لایه‌های پوست خشک و مرده را با مسواک نرم و مرطوب یا یک اسفنج نرم، به‌آرامی پاک کنید. حتما هنگام لایه‌برداری ملایم برخورد کنید.

پیشنهاد ما این است که محصولات برندهای خوب و مطمئن را مصرف کنید، اما می‌توانید خودتان هم یک اسکراب لب در خانه درست کنید. برای درست کردن اسکراب لب خود، یک قاشق چای‌خوری شکر را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و آن را به‌آرامی روی لب‌های خود، به‌صورت دورانی بمالید. پس از چند دقیقه، آن را با آب ولرم بشویید و لب‌های خود را خشک کنید.

۳. مرطوب کردن و آبرسانی لب به‌طور مداوم

لب‌ها ، نسبت به سایر قسمت‌های پوست، زودتر و بیشتر خشک می‌شوند و ترک می‌خورند؛ زیرا این مناطق دارای غدد چربی نیستند. آبرسانی، مهم‌ترین مرحله در روتین مراقبت از لب  است و دقیقا در این قسمت، بالم لب مرطوب‌کننده، وارد می‌شود. بالم لب، نه‌تنها یک لایه محافظت و رطوبت اضافی به لب‌های شما می‌دهد، بلکه با توجه به نوع محصول انتخابی شما، حتی می‌تواند به لب‌های شما یک رنگ طبیعی اضافه کند و ظاهر آن را نرم‌تر کند. بالم‌های لب را در طول روز (به‌خصوص قبل از بیرون رفتن) و شب‌ها (قبل از خواب) استفاده کنید.

چقدر باید بالم لب بزنید؟

مقدار مصرف بالم لب، با توجه به اینکه لب‌های شما چقدر حساس هستند و چقدر از وقت خود را در فضای باز و بیرون از خانه می‌گذرانید، تعیین می‌شود. اگر لب‌های بسیار خشکی دارید و شرایط آب و هوایی باعث خشکی و ترک خوردن لب‌های شما می‌شود، بهتر است هر یک ساعت مقدار زیادی بالم لب بزنید تا هیدراته بمانند.

از طرف دیگر، شاید وقت کمی را بیرون از خانه بگذرانید؛ پس اگر لب‌های شما به‌طورکلی در شرایط خوبی هستند، لازم نیست که بالم لب را زیاد بزنید؛ در این مواقع، فقط وقتی احساس خشکی یا ترک‌خوردگی کردید، از بالم لب استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید از روغن‌های مغذی مثل جوجوبا و نارگیل هم استفاده کنید و آن را به‌عنوان بالم روی لب بمالید.

۴. اهمیت محافظت از لب‌ها در روتین مراقبت از لب‌

وقتی صحبت از محافظت پوست در برابر آفتاب می‌شود، ما معمولاً به فکر کرم ضد آفتاب برای پوست صورت خود هستیم، بنابراین بسیاری از مردم، محافظت از لب را فراموش می‌کنند! ازآنجایی‌که پسطح لب ما، جزو حساس‌ترین و نازک‌ترین قسمت‌های پوست‌ است، باید هنگام قرار گرفتن آن‌ در معرض آفتاب، اقدامات مراقبتی بیشتری انجام دهیم. در نتیجه حتما به دنبال یک محصول لب، مانند بالم لب، باشید که دارای SPF 15 یا بالاتر است.

با استفاده از محصولاتی مراقبتی لب که حاوی SPF هستند، می‌توانید که لب‌های خود را از هرگونه آسیب ناشی از آفتاب یا تغییر رنگ حفظ کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب، نه‌تنها باعث التهاب و خشکی پوست لب می‌شود، بلکه در درازمدت می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تر مانند چین‌وچروک و پیری زودرس شود! پس حتماً هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب لب خود را تمدید کنید.

۵. استفاده از ماسک لب برای مراقبت از لب‌ خشک

قبل از خواب شبانه، از ماسک لب استفاده کنید. ماسک لب، کمی ضخیم‌تر و غلیظ‌تر از بالم لب است و می‌تواند به تمام مشکلات لب مانند خشکی یا ترک‌خوردگی، رسیدگی کند. برخی از ماسک لب‌های محبوب شامل موادی مانند هیالورونیک اسید و ویتامین E است که برای آبرسانی و نرم کردن پوست لب، عالی هستند.

برای آبرسانی عمیق و مراقبت بیشتر، گاهی از یک پچ لب استفاده کنید. پچ‌های لب، یکی از جدیدترین و بهترین مکمل‌های روتین مراقبت از لب محسوب می‌شوند. این محصولات حاوی سرم لب آبرسان، سرشار از مرطوب‌کننده‌هایی مانند روغن نارگیل، هیالورونیک اسید و ویتامین‌ها هستند. پچ‌های لب، به عمق پوست لب‌های شما نفوذ می‌کنند و به آبرسانی عمیق آن‌ها کمک می‌کنند. برای گرفتن نتایج شگفت‌انگیز، آن‌ها را ۲-۳ بار در هفته استفاده کنید.

۶. استفاده از محصولات تخصصی و درمانی برای لب

اگر بیماری خاص مانند زخم‌های عمیق، خونریزی لـب یا تب‌خال دارید، ممکن است نیاز به درمان تخصصی آن ناحیه از لب داشته باشید. در این صورت، شاید لازم باشد حتما به متخصص پوست مراجعه کرده و درباره این موضوع با او مشورت کنید. پس اگر به‌طور منظم با لب‌های خود مشکل‌ دارید، با پزشک خود صحبت کنید. او به شما در تعیین علت مشکلات لـب و تجویز دارو برای درمان کمک می‌کند. شاید نیاز باشد، از محصولات درمانی مخصوص برای لب‌های خود استفاده کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

بیشتر بخوانید

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.