رسانه اینترنتی فانیلی

مضرات نان در فریزر

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نان را برای مدت طولانی در فریزر نگهداری می‌کنید، این مطلب را از دست ندهید.

برای بسیاری از ما پیش آمده که به دلیل کمبود وقت مقداری نان را خریداری و آن را در فریزر نگهداری می‌کنیم تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنیم؛ ممکن است انجام این روش به ما کمک کند در شرایطی که وقت نداریم هم نان در دسترس داشته باشیم؛ اما از مضرات نگهداری نان در فریزر آگاه هستید؟ در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی همراه ما باشید تا اطلاعات در خصوص عوارض فریز کردن نان در اختیار شما قرار دهیم.

مضرات نگهداری نان در فریزر

بسیاری از ما بر این باوریم که نگهداری نان در فریزر، یک روش مفید است که به ما کمک می‌کند همیشه نان تازه در دسترس داشته باشیم؛ اما نگهداری نان در فریزر ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم

از بین رفتن کیفیت نان

از آنجا که نان از آرد، مخمر و نمک تهیه می‌شود، انجماد آن برای مدت طولانی می‌تواند کیفیت آن را از بین ببرد؛ هنگامی که نان یخ می‌زند ترد و خشک شده و بافت آن تغییر می‌کند؛ از سوی دیگر هنگام انجمادزدایی، یخ ذوب شده و باعث خمیر شدن نان می‌شود.

میزان قند نان فریز شده

زمانی که نان در دمای پایین فریزر قرار می‌گیرد، آب در آن به شکل یخ منجمد می‌شود، اما قند و سایر مواد مغذی در نان به طور کلی حفظ می‌شوند؛ به همین دلیل، مقدار قند نان به طور مستقیم به دلیل فریز کردن تغییر زیادی نمی‌کند. اما باید توجه داشت که تأثیر دما و زمان نگهداری در فریزر ممکن است بر کیفیت و ساختار نان تأثیر بگذارد.

کاهش ارزش غذایی نان

از دیگر مضرات نان فریز شده می‌توان به کاهش ارزش غذایی آن اشاره کرد؛ از آنجا که نان حاوی فیبر، ریز مغذی‌ها، ویتامین و املاح است، هنگامی که در معرض انجماد قرار می‌گیرد بخشی از ارزش‌ آن‌ها از بین می‌رود؛ چرا که ویتامین‌ها در برابر گرما و اکسیداسیون حساس هستند و انجماد این روند را تسریع می‌کند. به‌علاوه، انجماد سبب تغییر در فیبرهای غذایی شده و ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد.

تغییر طعم با نگهداری نان در فریزر

نان تازه طعم و مزه دلچسبی دارد. با این حال زمانی که نان در فریزر منجمد می‌شود، طعم آن تغییر می‌کند. در این شرایط، مولکول‌های نان جابه جا و شکسته می‌شوند که در نتیجه بر کیفیت نان تاثیر می‌گذارد. همچنین، نان در مجاورت دیگر خوراکی‌های موجود در فریزر، طعم و مزه مختلفی به خود می‌گیرد.

بهترین روش نگهداری نان در یخچال

اگر قصد دارید نـان را در فـریزر نگهداری کنید، بهتر است برای جلوگیری از مشکلات بالا، به چند نکته توجه داشته باشید؛ برای آنکه کیفیت نـان حفظ شود، چند کاغذ بهداشتی مخصوص مواد غذایی تهیه کرده و نـان را درون آن قرار دهید؛ سپس کاغذ را درون یک کیسه بدون منفذ بگذارید و درون فـریزر قرار دهید. برای انجمادزدایی نان نیز نباید آن را در معرض حرارت مستقیم گذاشت زیرا نان می‌سوزد و ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.