مدیر عامل «خانومی» درباره رشد سریع این استارتآپ گفت: این ماجرا فقط مختص به بازار ایران نیست. در کل دنیا، صنعت زیبایی شاهد یک رشد «وحشی» است.
او در ادامه با توجه به گزارشهای جهانی از جمله تحقیق موسسه مکنزی تاکید کرد: پیشبینی این است که تا حدود ۲ سال دیگر بازار صنعت زیبایی به ارزش حدود ۶۰۰ میلیارد دلار برسد و تا پنج سال دیگر، ششصد میلیون مصرفکننده جدید به این صنعت اضافه شود. مهمترین عامل این رشد، تغییر سبک زندگی آدمها و توجه بیشتر افراد به خودشان است.
شاهمرادی با اشاره به اینکه این رشد جهانی در ایران هم به وضوح دیده میشود گفت: معمولا بعد از حدود ۴ تا ۵ سال این موج به کشور ما هم میرسد و به خاطر تغییر سبک زندگی آدمها یعنی هم خانمها و هم آقایان ما شاهد این رشد هستیم.
تبدیل شدن به بازیگر اصلی بازار زنان
مسعود شاهمرادی درباره تاثیر این موج بر «خانومی» به عنوان یک پلتفرم ایکامرس (تجارت الکترونیک) گفت: تا حدود دو سال دیگر در جهان یک چهارم فروش صنعت زیبایی از مسیر تجارت الکترونیک میگذرد. فروش الکترونیکی با رشد سالانه ۱۲ درصد، بیشترین رشد را در بین کانالهای توزیع محصولات زیبایی به ویژه در مقایسه با کانالهای سنتی مثل داروخانهها و فروشگاهها دارد.
او درباره اینکه «خانومی» چه برنامهای برای آینده دارد تاکید کرد: وقتی از صنعت زیبایی صحبت میکنیم منظورمان فقط لوازم آرایشی که به ذهن بعضیها میرسد نیست. ما حوزه بزرگتری یعنی مراقبت از خود یا Wellbeing که شعار خانومی هم به حساب میآید را هدف قرار دادهایم. در حال حاضر ما بزرگترین بازار زنان ایران را داریم که مشتریان طیف وسیعی از محصولات و خدمات مراقبت از خود هستند. ما میخواهیم تبدیل به بازیگر اصلی بازار حوزه زنان شویم.
برای ورود به بورس هدفگذاری کردهایم
در بخشی دیگری، مدیرعامل «خانومی» درباره مسیرهای ادامه رشد این پلتفرم، از تلاش برای جذب سرمایه جدید و همچنین ورود به بورس صحبت کرد. او با اشاره به باز شدن تقریبی مسیر برای ورود استارتآپها به بورس تاکید کرد که «خانومی» زیرساختهای لازم برای ورود به بورس را تدارک دیده و دو سال صورت مالی تایید شده با حسابرس معتمد بورس دارد.
مدیرعامل «خانومی» گفت: ما هدف ورود به بورس را داریم اما احتمالا یک مرحله قبل از آن Pre-IPO داشته باشیم و جذب سرمایه کنیم تا با مارکت بزرگتر، ورود به بورس را بررسی کنیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا «خانومی» حاضر است که به یک شرکت بزرگتر فروخته شود گفت:
چشمانداز ما برای فعالیت به عنوان بزرگترین بازیگر بازار زنان آن قدر بزرگ است که نخواهیم آن را ذیل چشمانداز شرکت دیگری ببریم.
تجربه این ۱۰ سال خانومی و موانعی که برای رشد و توسعه پشتسرگذاشته و شناخت عمیقی که از این بازار و مخاطبانش دارد نشان میدهد که بنبستی در سر راه نیست و ما با وجود مشکلات مختلف مسیر رو به جلوی خودمان را ادامه میدهیم.