رسانه اینترنتی فانیلی

عناب و خواص شگفت انگیز آن

آشنایی با عناب و خواص آن، مزایای بسیاری به همراه دارد. به عنوان نمونه شما می‌توانید با مصرف این ماده، خود را از ابتلا به انواع بیماری‎ها در امان بدارید!

عناب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

عناب، در علوم طب سنتی شهرت بالایی دارد. بسیاری از شما نام این میوه را شنیده‎اید و می‎دانید که برخلاف سایر میوه های طبیعی از محبوبیت زیادی برخوردار نیست.

با این حال، همانند میوه های فصل بهار از جمله زغال‎ اخته، بلوبری و شاتوت، یک سری خواص مفید برای سلامتی شما دارد.

در این مقاله در مجله سلامت فانیلی قصد داریم صفر تا صد خواص عنـاب و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی عناب میوه‎ای است که به لحاظ ظاهری شبیه زیتون به نظر می رسد.

با این حال زمانی که رسیده و قرمز می شود، هم از نظر طعم و از هم نظر بافت، به میوه سیب شباهت پیدا می‎کند. البته ابعاد یک سیب معمولی حدود 20 برابر بزرگ‎تر از عنـاب به نظر می رسد.

عناب قرمز در بسیاری از نقاط جهان با نام های متعددی شناخته می شود. به عنوان مثال مردم ناحیه اسپانیا، این میوه را به «جنجول» می شناسند.

در برخی دیگر از مناطق آسیای شرقی، عنـاب را تنها برای اهداف زینتی در مزارع کشت می کنند. در کشورهای آسیایی از جمله چین، عناب بیش تر با اهداف دارویی، درمانی و طب سنتی استفاده می شود.

در بخش شرقی ایران، این میوه منحصر به فرد بیش از هر میوه دیگری تولید می شود؛ زیرا از یک سو جایگزین خوبی برای کسانی است که به دنبال رژیم غذایی طبیعی هستند و از سوی دیگر، فرصت کسب سود زیاد برای کشاورزان این ناحیه از کشور را فراهم می آورد.

بررسی کلی عنـاب و خواص آن

عنـاب قرمز به عنوان یک منبع عالی از ترکیبات فعال بیولوژیکی و مغذی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول خوراکی بیش تر از آن که به عنوان یک میوه شناخته شود، دارای خواص درمانی است.

علی الخصوص در کشورهای آسیای شرقی و ایران، عناب در زمینه طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد. در این بخش از مقاله به برخی از مهم ترین خواص این میوه قرمز اشاره می کنیم.

  • درمان خستگی و بیحالی

عناب در زمینه درمان خستگی بدن، شهرت بسیاری دارد. طور کلی مصرف این ماده، یک درمان طبیعی خوب برای موقعیت‌هایی است که در خستگی عمومی و دوران نقاهت بیماری به سر می‎برید. همچنین عناب برای کودکان، نوجوانان، ورزشکاران و کوهنوردان سرشار از ویتامین و مواد مغذی است.

برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا که با حالت‌های ضعف، خستگی، درد عضلانی و کمبود اشتها همراه است نیز می‎توان عناب خام را مصرف کرد.

  • درمان فوری اسهال

از گذشته های دور تاکنون، عناب قرمز یک درمان سنتی برای قطع فوری اسهال، شناخته می شود. حتی برای درمان اسهال عصبی که در نتیجه اختلالات گوارشی یا آلرژی غذایی ایجاد می شود نیز می توان عناب را مصرف کرد. به این منظور توصیه می کنیم عناب را به صورت دمنوش یا پودر شده مورد استفاده قرار دهید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

بیشتر بخوانید

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.